Welke wasbare luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miep83, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep83

Miep83 Lid

21 aug 2009
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden, :)

De titel zegt het al. Ik wil voor ons volgende kindje graag wasbare luiers gaan gebruiken. Alleen is het aanbod zo groot:(, dat ik heel graag van andere moeders wil horen welke zij dan gebruiken en waarom. Ook wil ik weten wat nou handiger is, een pocket luier of een all in one? En of een birth-to-potty luier ook echt past bij een pasgeboren babytje? Zou wel handig zijn want dan kan mijn zoontje van 2,5 die ook af en toe aan. Ik neig heel erg naar de bumgenius (vind de naam ook zo leuk) maar weet eigenlijk niet helemaal waarom. Oh, en waar bestellen jullie ze? Ik vind ze bij Kaatje Katoen erg duur. Dan ga ik liever een dagje shoppen in Londen! :D:D

Ik hoor het graag!

Liefs:)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
  3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi!

Wij gebruiken wasbare luiers. Ik heb een pakket gekocht van 30 meegroeiluiers van popolini en 3 maten overbroekjes van Imse Vimse. Ik ben hier erg tevreden over maar wij hebben wel de eerste weken wegwerp moeten gebruiken omdat deze veel te groot waren. Ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik deze kan blijven gebruiken tot m'n zoontje +2 jaar is... :)
    Ook heb ik ondertussen nog wat andere merken gekocht (en weer verkocht). De itti bitti vond ik erg mooi en ook erg goed absorberend maar voor mijn zoontje pasten ze niet goed. Ze zijn goed voor een wat slanker kindje, denk ik.
    Ook heb ik een AIO van Imse vimse. Die lekte door...
    Dan had ik deze nog: Rump•a•rooz G2 Drukknoop Whale Tale - €22.95 : Babybum.nl
    Supergoeie luier, naar mijn mening! Volgens mij lekt hij na 24u nog niet door! (ga het niet proberen, zenne :D) En hij ziet er ook nog eens erg mooi uit! Maar wel duur!

Op het dragen en voeden forum vind je veel info over wasbare luiers en er is ook een luiermarkt! Kan je makkelijk voor een kleiner prijsje luiers overkopen en verkopen of ruilen! :)

4. Miep83

Miep83 Lid

21 aug 2009
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Superbedankt!!! Ik ga kijken bij het dragen en voeden forum!
    Groetjes:)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mag ik vragen waarom je voor wasbaar kiest?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik gebruik zowel wasbaar als wegwerp. Heb allerlei verschillende soorten geprobeerd, maar ik heb een paar favorieten:
    -Bumgenius V3/V4 (makkelijk in gebruik en neemt veel op).
    -Tweedelige systemen als Bamboozle stretch i.c.m. motherease overbroekje. Dat neem echt heel veel op, nooit lekkage, maar het wordt een wat dikker pakketje en het zijn 2 handelingen i.p.v. 1.

Het is ook een beetje verschillende per kind, net zoals sommigen met Kruidvat wegwerpluiers steeds lekkage hebben of met Pampers, dat een ander merk gewoon beter zit.
    Die Rumparooz waren hier wat wisselend, maar ik had toch nog regelmatig lekkage, dus die heb ik weer verkocht.
    Op die Rumparooz na komt 90% van mijn luiervoorraad uit Engeland. Scheelt een heleboel. Helaas zijn die regels met uitvoeren van veel merken aangescherpt en versturen ze ze niet meer naar Nederland (Bumgenius, Motherease, Totsbots).

7. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben met mijn zoontje ook net begonnen met de wasbare luiers. Had eerst 1 rumparooz besteld, die zit heel mooi, dus nog maar paar bijbesteld. Vandaag voor het eerste de hele dag in de wasluiers. Tot nog toe bevalt het goed. Heb voor de nacht flexitot van totsbots. Die bevallen tot nog toe prima. (haha, hoor mij, drie nachten later ;)).
    Maar ik zit nog in de uitprobeerfase dus aan dit oordeel kun je nog niet echt waarde hechten.
    Er zijn ook nog een paar chineesjes onderweg. Via ebay. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Vooral ook omdat die qua prijs nogal gunstig zitten :p.

En dat dragen en voeden forum. Weet iemand hoe lang het gaat duren voordat je eindelijk een geactiveerd account krijgt? heb me maandag al aangemeld en nog steeds geen bericht. Of ben ik dan bij voorbaat al gebanned? :(

8. Elke1984

Heb je dit gelezen? :)

Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Procedure aanmelden

9. Zippie

Zippie Niet meer actief

10. Storm

Storm Niet meer actief

11. Elke1984

Als je wilt, stuur ik wel eens een pb naar een modje om te informeren. Dan moet je me misschien wel even jouw aanmeldingsgegevens sturen, via pb.

12. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook in de wasbaar!

De luiertjes van Team Lollipop zitten goed, daar gaat dan nog een overbroekje over (ik heb die van Totsbots, de Totswrap). Alles blijft tot nu toe binnenboord :D

Maar ik heb ook nog wat andere merken om te kijken wat goed zit en wat mij bevalt. Tot nu toe bevalt de Bamboozle stretch en de luiers van Rumparooz erg goed! De Rumparooz is een meegroei pocketluier en zit prima bij mijn dochter (die slank gebouwd is). Pocketluiers zijn erg handig, ze drogen vrij snel, je schuift de inlegger er weer in en je gebruikt ze verder als papieren luiers, en met het wassen valt de inlegger er vanzelf uit, dus je hoeft niet met je handen in de natte luier!

Ik heb een luieremmer met een oude kussensloop er in, en die gaat zo de wasmachine in, dus in plaats dat ik een vuilniszak moet wegbrengen gooi ik gewoon een "zak" in de wasmachine, dus bijna net zo makkelijk als wegwerp! (moet ze alleen nog ophangen dus ;))

13. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hee dat is nog eens een goed idee! Dankjewel! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht... (ze zijn hier ook nog niet in gebruik)

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag... buiten de reden... minder grote afvalhopen op de wereld... waarom kiezen voor wasbare luiers??? Bedoel.... poepluiers ook gewoon in de wasmachine???

Ik ben nog niet zwanger... maar ik ben wel heel nieuwschierig.. had zelfs nooit gedacht aan wasbare luiers...

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    In de wasbare luiers gaan afbreekbare doekjes, dus de ontlasting spoel je gewoon met het doekje door het toilet. De rest gooi je in de wasmachine!

* minder afval
    * zacht en hypo-allergeen
    * minder luieruitslag
    * beter voor het milieu
    * kinderen zijn vaak sneller zindelijk
    * geen wekelijks gesjouw met pakken luiers

En zo zijn er nog wel meer voordelen... neem anders eens een kijkje op de site van Kaatje Katoen, de andere luier !

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Daarbij bespaar je je aardig wat geld, je kunt ze voor meerdere kinderen gebruiken en daarna kun je de meeste luiers voor een mooi prijsje weer doorverkopen :).

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Kruimel... Dat wist ik dus allemaal niet...
    Maar het klinkt wel allemaal super!!! En die doekjes die door de toilet kunnen zijn helemaal geweldig nieuws ...bij voordelen staat niet eens.... dat je kliko niet de hele zomer een weeige lucht produceert....

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En geld is natuurlijk ook een goede Jo...
    en dat een kind eerder zindelijk is, las ik.....

(nu nog zwanger worden....)

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    nooit bij nagedacht dat dat ook kon.. toch maar eens in verdiepen denk ik. ik dacht altijd aan die vierkante doeken dat dat van die herbruikbare luiers waren..
    maar hoeveel luiers hebben jullie dan ongeveer totaal?

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ze vaak in 2 maten en van elke maat zitten er vaak een stuk of 20 in een pakket. Daar moet je in principe wel genoeg aan hebben.

Het is wel een hele investering ineens, maar je kunt ze ook rustig 2e hands kopen natuurlijk (via marktplaats of het forum van dragen-en-voeden). Ik heb zelf laatst 10 Flexitots van TotsBots gekocht 2e hands voor 55 euro. Even in de wasmachine en je weet zeker dat ze schoon zijn. En ze gaan echt wel langer mee dan één kindje! Ik zoek er nog wat meer en dan moet ik nog even van die inlegdoekjes en wat overbroekjes scoren, maar dan ben je niet veel geld kwijt, al zeg ik het zelf!

Deel Deze Pagina