welke verzorgingsprodukten baby?

Discussion in 'De babyuitzet' started by claudia2008, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Ik ben bijna met alles klaar maar moet nog verzorgingsprodukten kopen voor de baby! Wat moet ik allemaal kopen en welke merken vinden jullie goed???

Ik hoor het graag!! :)

Alvast bedankt!

Groetjes

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik kan je iniedergeval aanraden om niet alles van 1 merk te kopen.
    Dat hadden wij namelijk wel gedaan namelijk zwitsal maar we gebruiken nu veel liever Natusan.

Wat je allemaal "moet" kopen;
    Wij hadden; badolie, olie om te masseren, badschuim, shampoo, creme (om beebje in te smeren na het badderen), haar olie en sudocreme/billencreme.

De creme om beebje in te smeren gebruiken we eigenlijk nooit omdat we olie fijner vinden. Sudocreme gebruik je steeds maar een heel klein beetje dus de proefpakjes (uit de blije doos ed) voldoen meestal voor de eerste paar maanden.

Maar goed zoals ik zei probeer niet te veel van 1 merk te gebruiken want misschien vind je het helemaal niet zo fijn in gebruik of blijkt je kleintje er niet goed tegen te kunnen.

3. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik zelf zou geen badolie gebruiken. Vind ik zo vettig en je hele badje wordt er vies van..Als je kindje nergens anders tegen kan is het een ander verhaal natuurlijk. Ik heb wasgel en bodycreme van de etos. De wasgel mag je ook voor de haartjes gebruiken..wel zo handig. Ben benieuwd of dat goed bevalt..hopelijk kan ik het snel testen. Voor de billen heb ik sudocreme, gebruiken dit op mijn werk (kdv) ook en vind het super pettig!

4. Margot1988

Margot1988 Actief lid

Sep 2, 2008
    402
    0
    16
    ik heb wascreme, babyolie, billenzalf en bepanthene en sensitive billendoekjes natuurlijk ;) wel allemaal van zwitsal :rolleyes:

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb wascreme, badschuim met eucalyptus, babyolie, billenzalf, haarlotion, shampoo, wangencreme en bodylotion allemaal van zwitsal.
    Verder heb ik sudocreme en bepanthene voor als ze last heeft van rode billetjes of een schraal plekje.

6. wolly

wolly Niet meer actief

Ik gebruik billendoekjes, wasgel, shampoo, haarlotion, bodylotion (af en toe), talkpoeder alles van de Zwitsal en bepanthen.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb hier eigenlijk veelste veel staan ik gebruik alleen bad olie wasgel heel soms een keer schuimbad. de baby olie en lotion ook af en toe fynn heeft er een hekel aan en hij heeft geen droge huis dus pest ik hem er niet mee.haar lotion had ik gekregen doe ik nu af en toe op zijn haar voor de geur. verder een grote tube bepanthen.

talkpoeder mag je bij babys niet meer gebruiken. dus dat hoef je niet te halen.
    zwitsal was hier een ramp het rook veelste sterk en fynn kon er niet tegen.

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Mag je geen talkpoeder meer gebruiken???

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Baby

Kopje Verzorging, hier kun je lezen dat talkpoeder ten strengste wordt afgeraden.

(wij hadden het ook maar gebruiken het nu alleen voor onze eigen voeten, ach ook lekker ;))

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Mylene/ babylijn; is wel wat duurder maar vriendin van me is er erg tevreden over. Ik heb er alleen de volgende spullen van: hydraterende creme, haarshampoo, haarlotion (voor lekker luchtje) en weer-wind creme.

Verder heb ik allerlei proefdingen (zwitsal badolie, bodylotion, massageolie, wasgel; bepanthen; sudocreme; etos shampoo en wasgel), allemaal uit de babydozen of gekregen/ meegenomen bij kraambureau.

Mijn insteek; als ik daar wat meer van wil gaan gebuiken, is het snel aangeschaft!
    Niet alle kindjes hebben droge huid of uitslag, dus dan heb je veel spulletjes niet nodig.

Heb trouwens ook nog pure-lan van Meleda aangeschaft, in geval van tepelkloven bij borstvoeding...

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Ik gebruik:
    -zeepvrije wasgel van Etos (ook voor haartjes te gebruiken..)
    -Oliegel voor insmeren na badje (goed voor droog huidje!)
    -haarlotion Goedemorgen van zwitsal
    -gezichtjescreme voor gezichtje en evt handjes voetjes als die droog zijn

Voor (extreme) luieruitslag (hier door medicijngebruik.. gerrum ventje!):
    -wondcreme van schlecker
    -maizena

en thats it!

12. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor alle reacties! Iedereen heeft toch wel haar eigen dingetjes maar ook wel een aantal die veel voorkomen...zoals Sudocreme...vandaag veeeeeeeeeeel ingeslagen!!! waarschijnlijk veel te veel maar ik vind veel produkten ook voor mezelf lekker dus als mijn beebje er niet tegen kan ga ik het gewoon gebruiken...:) wel alles van Zwitsal trouwens want vind het erg lekker ruiken en ik kan er ook tegen met mijn gevoelige huid...als de kleine dan mijn huid heeft dan komt het helemaal goed! :)

xxx

13. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Ik had ook veel te veel ingeslagen, de hele lijn van Etos. En daarnaast ook de hele lijn van Zwitsal en een aantal produkten van Natusan gekregen in een kraammand.
    Ik gebruik nu eigenlijk alleen de Zwitsal en Natusanprodukten, de Etosspulletjes gebruik ik maar zelden (goede tip om het maar voor mezelf te gaan gebruiken). Wat ik gebruik is:
    -Zeepvrije wasgel (gevoelig huidje)
    -Schuimbad
    -Haarlotion
    -Creme voor op de wangetjes
    -Soms badolie
    (alles van Zwitsal)
    -Babyolie in sprayvorm
    -Babyolie in gelvorm
    -Bedtimewash
    (van Natusan, bij de Action)
    -Sudocreme voor haar billetjes en ik heb altijd pampers sensitive billendoekjes, zijn lekker dik.
    Oh ja, niet onbelangrijk:
    -zonnebrandcreme van Zwitsal (echt prijzig trouwens)

Nog even en je kunt lekker gaan tutten met je kindje, veel plezier!

14. JasmijnBE

JasmijnBE Lid

Apr 10, 2009
    24
    0
    0
    Ik heb bijna alles van de Mustela, dit is een merk wat in Belgie veel word verkocht en ik vind het erg lekker ruiken.
    het is wel prijzig maar je doet erg lang met de flessen.
    Ik vind olie trouwens heerlijk om de kinderen in te baden.
    Mijn zoontje had een erg droge huid en met die olie was hi jer in een paar dagen vanaf.

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

in het begin;
    Balneum producten ivm droog huidje.

Daarna;
    Natalis. gekregen in het kraampakket en erg lekker
    Etos. Heerlijk spul!

Wat gebruikte ik in het begin;
    Badolie van Balneum
    Creme van Balneum
    Zeepvrije wasgel
    Billendoekjes
    Sudocrem

16. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    bedankt nog voor de reacties! natusan en balneum zijn ook goede tips....ga eerst de zwitsal produkten proberen! :) jaaaa nog even en dan is de kleine er...kan nog 5 weken duren maar ook nog 10!! dat laatste hoop ik niet hahaha...

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier 3 merken: Mustela (niet in nl te koop geloof ik) echt super goed, zacht voor het huidje, ruikt uberheerlijk! Dan olie en badolie van Johnnsons (Bed time oil) voor savonds. En heb nu ook wasolie en bodycrème van Nivea Baby sensitive. Ruikt ook heel lekker.
    Zwitsal ruikt natuurlijk ook lekker maar daar kan nona niet echt tegen, is een beetje te agressief voor haar.

Tip: koop niet téveel spullen, je doet echt heel lang met een grote fles ;)

Share This Page