Box naast de t.v.?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Misschien een rare vraag.
    Naast onze t.v. op een kast, is precies een mooi plekje over voor de box.
    Nu vraag ik me opeens af, is het wel een goed plekje?
    Je hoort weleens iets over straling van een elektrisch apparaat....
    Weet iemand daar iets van?

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    lijkt me geen super idee, alleen al door het geluid en geflits/licht van de tv. maar wij mochten er vroeger thuis nooit et dichtbij zitten vanwege de straling. weet natuulijk niet hoe dat bij modernere tv's is, maar als het niet hoeft zou ik het niet doen.

kun je niet wat schuiven met je meubels dat er ergens anders (niet op de tocht, ook iets om rekening mee te houden!) een mooi plekje is?

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hier staat de box ook naast de tv en merk niet echt dat ze er last van heeft ofzo

kan best wel hoor geen probleem

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier staat de tv nooit aan als Eva wakker is (behalve als we een dvd van Nijntje kijken ofzo, maar dan zit ze bij ons op schoot ;)). Dus als je dat ook zo wil doen, kan het dus zeker geen kwaad.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

wij hebben hem ook gewoon naast de tv en eigenlijk overdag nooit aan.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Bij ons heeft hij de eerste maanden ook naast de t.v. gestaan, eigenlijk nooit zo over nagedacht, dat was gewoon de enige plek waar we nog ruimte hadden. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad, bovendien liggen/zitten ze toch niet de hele dag in de box.

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. bedankt voor de reacties.
    Hier staat de t.v. ook niet veel aan en ik probeer het kindje ook meer in zijn/haar bedje te laten slapen. Inderdaad de tijd dat ie er naast ligt al de t.v. aanstaat is vrij weinig....

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat heeft meer met jouw ouders te maken denk ik hoor. Ik zat als kind vaak zat met mijn neus bovenop de TV en ik heb het ook niet vaker gehoord dat kinderen niet te dicht bij de TV mochten zitten. Ik vind dat je hier niet te moeilijk over moet doen. We worden aan zo ontzettend veel apparatuur blootgesteld, dat die ene meter dichter bij de TV echt geen verschil zal uitmaken.

Wel zou ik erop letten de TV niet onnodig lang aan te laten staan. Niet zozeer vanwege mogelijke straling, maar meer omdat het je kind denk ik onrustig kan maken. Maar dat is ook het geval als de box verder weg zou staan.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier staat de box ook naast de tv, maar er zit wel ruimte tussen. Ik heb de tv wel eens aan als Ymke niet met mij wil spelen, maar ze speelt ook eigenlijk altijd wel op de grond nu.
    Als ze als baby'tje in de box lag stond de tv niet aan hoor, dan was ik lekker naar haar aan het kijken enzo...

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven zit met z'n neus in de tv als hij tubbies kijkt. ik maak me er weinig zorgen over. heb nog geen steekhoudende rapporten kunnen vinden over 'gevaarlijke straling'. zou idd alleen op letten dat het geluid niet te druk is, maar dat heb je ook als de box ergens anders staat.

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    straling zou ik niet zo bang voor zijn. Maar we hadden onze dochter de eerste paar maandje ook bij de tv staan en op een gegeven moment werd ze erg onrustig van de prikkels (beeld, want geluid zetten we al uit)). Met de tv dus uit gaat het prima, maar zou 'm niet aan zetten als je kindje erin ligt. ;)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Hier staat de box ook naast de tv...maar als de baby in de box ligt kan ze niks van de tv zien.
    Als de baby in de box ligt en ik wil tv kijken dan doe ik onze surround set aan, dan kan je kiezen welke boxen je aandoet en welke niet. Dus dan heeft de baby ook geen last van het tv geluid.

Denk dat het met de straling wel mee zal vallen....hoe zit het anders met de straling van een babyfoon? Pff dan kan je je wel over zoveel dingen druk gaan maken.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo, nu ligt ze meestal weer wel met haar hoofdje van de tv af en als hij aanstaat let ik wel op hoe hard het geluid van de tv staat..

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou ja das pech als het niet zou mogen maar ik heb mijn tv op dressoir kast en daarnaast de box en aan de andere kant een muur de kraamzorg heeft er niets over gezegt .
    bovendien is het toch de enige plek de andere plekken zijn of voor het raam of vlak bij een slaapkamer deur te koud volgens de kraamzorg dus hier stond hij erg goed

Deel Deze Pagina