Wassen babykleding enz

Discussion in 'De babyuitzet' started by Brien24, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Hoi,

Wanneer kan je beste de babykleding gaan wassen tijdens je verlof? En de spuugdoekjes en de hydrofiele luiers kan ik die wel vast wassen en in de kast neerleggen?

En is het perse nodig om met een wasmiddel te wassen waar niks in zit?

groetjes

Brienn

2. sinada

sinada Niet meer actief

Ik zou inderdaad een week of 8 van te voren beginnen met wassen. spuug doekjes kunnen best als maar zorg dat er geen stof op komt ofzo.
    een neutrale wasmiddel is denk ik wel beter voor het gevoelige huidje maar dat weet ik niet

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik ben vanaf week 33 gaan wassen

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,213
    113
    Brabant
    nee hoor, je kunt gewoon wasmiddel gebruiken, maar dan nog geen wasverzachter.. Dat kun je daarna voorzichtig uitproberen..

5. Domino85

Domino85 Bekend lid

Oct 17, 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Heb alles gewassen vanaf een week of 30 denk ik, en ons gewone wasmiddel en wasverzachter gebruikt omdat ik nu ook nie alle kleren sorteer, heb geen problemen met gehad met de wasverzachter gelukkig :)

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,282
    113
    Ik heb rond week 37 alles uitgewassen met Ariel Sensitive. En daarna ook nog alles gestreken (eerste en gelijk laatste keer, haha). Wasverzachter gebruik ik nooit, dus toen ook niet. Tip: maak een foto van je droogrekje vol met schattige ienieminie kleertjes!

7. cindy en marcel

Sep 16, 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ik ben begonnen toen me verlof begon met 34 weken alles te wassen en strijken in een week was ik klaar.
    Heb toen alles netjes in de kasten en commode gedaan en het bedje opgemaakt en daarover heen handdoeken gelegd zodat het steriel en stofvrij blijft.

8. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Gewoon beginnen wanneer je zin hebt! Sommige verloskundigen/kraamhulpen willen graag, dat je een paar hydrofielen strijkt en die dan in een plastic zak doet. Zodat de eerste doeken waarmee je kleintje wordt afgedroogd zeker schoon zijn. Maar dat moet je even navragen.

Ik begin aankomende week (ik ben dan 31 weken) met het wassen van de nieuwe kleertjes. Gelukkig zijn de kleertjes die ik over heb van de vorige nog schoon, scheelt weer! Maar wat zijn ze weer klein.......

9. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Nou als het aan mij ligt was ik nu alles al heb al erg veel last van nesteldrang pff! Maarja de babykamer staat nog niet dus vind ik het zonde als ze weer vies worden.

10. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik heb het zo gedaan.

met 20 weken stond het babykamertje, heb het een week of 5 laten uit luchten en heb alles goed gepoetst.

ben met de 28 weken ongeveer begonnen met wassen.
    is veel werk hoor, want heb heel veel kleertjes enzo
    :oops:

eerst dezelfde kleuren in azijn en koud water gezet voor de kleur vast te zetten.

daarna gewassen op 40 graden met le chat.
    dat is speciaal wasmiddel en verzachter die dermatologisch getest is door huid en kinderartsen.

alles in de droger gedaan op een wollenjurk en wollenvestje na.

niets is gekrompen en alles ligt mooi gestreken in de stofvrije kast

nu ben ik gerust dat alles wat ik vast neem gewassen is en dus klaar voor de komst van onze kleine meid :D

11. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    Schrik niet maar ik heb alles gewassen en gestreken met 16 weken. Daarna alles opgeborgen in de kast. Ik heb echt hele extreme nesteldrang

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

maar dan is het toch niet echt schoon meer 24 weken later?

13. Baby4

Baby4 Bekend lid

Mar 1, 2008
    854
    271
    63
    Female
    waarom niet? het ligt toch netjes in de kast..

14. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    Hmm ik heb dus nog niks gewassen....maar eens doen ? :confused:

15. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    ons kamertje komt met week 32 ongeveer, dan ga ik ook pas alles wassen zodat het meteen daarin kan.

Mijn mening: te vroeg wassen dan verstoft het toch weer?

16. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik ga morgen beginnen met wassen van alle kleertjes, beddengoed enz! Heb er echt zin in nu ook :)

17. Witte

Witte Lid

Mar 11, 2008
    97
    0
    0
    Ik heb vorige week alles gewassen en ingeruimd. Ben niet zo voorzichtig met steriel houden etc. Kindje moet ook straks weerstand opbouwen, heb ik ook met mijn eerste zo gedaan. Kamertje wordt gewoon elke week mee gepoetst, dus wat zou er dan zo vuil moeten worden?
    Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Als jij zin hebt voor alles in orde te maken, moet je dat gewoon doen. Is echt geen richtlijn voor hoor!

Veel plezier dames! Want wat is het leuk strijken he, die ieniemienie kleertjes... En maar wegdromen....
    ;)

18. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Meiden hydrofiele luiers niet strijken, dan nemen ze minder vocht op!

19. hydrofiele doeken in plastic zakken bewaren? een plastic zak is toch niet echt lekker schoon?

20. Cin11

Cin11 Lid

Oct 28, 2008
    85
    0
    0
    Ik heb het met 34 weken gedaan, gelukkig maar want ik beviel al met 37 weken.

Share This Page