bugaboo vraagje!(frog bekleding cameleon)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daantje1, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb zojuist via mp de bugaboo frog, laatste model (laatste model wat van de frog gemaakt is, dus met verstelbare duwstang oa en nieuw logo)
    hij is 1,5 jaar geleden gekocht en door 1 kindje gebruikt maar.

Nu was alleen de kap wat verkleurd door de zon..wil denk ik nieuwe bekleding daarvoor kopen (hebben de wagen nog niet opgehaald, is wta verder weg)
    zou de cameleon bekleding voor het zitgedeelte op de frog passen?
    heb ergens gelezen van wel maar hoor graag meer ervaringen.

Ik kan op internet ook zelf gemaakte bekleding kopen, dat scheelt ook heel veel en wordt ook voor de frog gemaakt..

iemand tips?(misschien ook tweedehandse forg gekocht of gewoon nieuw langer geleden)

Groetjes

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk niet dat dit kan kloppen.
    De Frog is al ouder dan anderhalf jaar.
    Onze dochter is 2 en half en wij hebben onze bugaboo cameleon een half jaar voor haar geboorte gekocht.
    Dus dat is zo'n 3 jaar geleden.
    Toen werd de Frog al niet meer verkocht, alleen de Cameleon en de Bee.

Of de bekleding past op de Frog? ik heb geen idee...maar ik vermoed van wel.

3. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    oke, dankjewel voor je antwoord...ik dacht ook al dat hij ouder was maarja, het is wel met verstelbare duwstang. ziet er verder ook heel goed uit zo op de foto;s te zien..de cameleon is echt te duur, betaal je al zo gauw 350 euro tweedehands voor, vaker nog meer...en dit is onze derde dus vandaar een goedkopere :)
    (vind het prettig dat de wandelwageninzet 2 kanten op kan, daarvoor koop ik hem vooral, hebben nog een quinny freestyle staan met zgan (nieuw model) dreami bak dus wil die ook wel gaan gebruiken (onze dochter van bijna 2 zit ook nog erg graag in een wandelwagen dus altijd handig een extra hier)

NOg een vraagje:
    de kap van de kinderwagen, gebruik je die op de bak en op de wageninzet of zij n het 2 verschillende kappen?
    want deze kun je dus in verschillende kleuren krijgen, in ieder geval van cameleon is er veel keus) . je koopt dus altijd een hele kap en niet de bekleding voor een lap?of heb ik dit verkeerd gelezen ergens?

Groetjes!

4. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Weet even niet wat het nou is frog of Cameleon. Want een Frog heeft geen verstelbare duwstang evenals het eerste model classic.

Maar goed ik ga er vanuit dat je gewoon de frog hebt, en de bekleding van de cameleon past zeker weten op dit model. Je kan bijv. ook leuke aanvullende bekleding kopen zodat je bij de wandelwageninzet hetzelfde hebt als bij de cameleon.
    Op marktplaats genoeg te krijgen aan 2e hands en nieuwe setjes voor je frog wagen. Weet nog wel dat ik destijds toen de cameleon net uit kwam vroeg aan de verkoopster in de winkel of op onze frog wagen de cameleon bekleding kon. Ze vertelde me dat dit niet kon en ik vond dit zo vreemd. Dit kon namelijk gewoon er zit geen verschil in grootte van het model frog of cameleon. Had gewoon een cameleon aanvullende bekleding gekocht en op onze frog gezet en het paste perfect.

Ohw ja.. de kap gebruik je voor de wieg en wandelwagen. En als je een kap of bekleding koopt krijg je dit zonder de belijnen. Je moet dus uit je eigen frog wagen de belijning halen en dit in de nieuwe kap zetten. Is echt heel makkelijk hoor.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De aanvullende bekleding bestaat uit een set. Daarin zit een kap (die gebruik je zowel voor de wandelwagen en de reiswieg) er zit ook de rugbekleding en het dekje van de reiswieg in.
    De rug en kap van de cameleon kun je gebruiken op de frog alleen het dekje van de reiswieg past er niet op. bij de frog zit die stof er rondom heen en bij de cameleon zit die geritst.

6. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt weer!!Jullie helpen me hier goed mee! Het wiegdekje vind ik ook niet zo belangrijk, die was nog heel mooi en wil vooral eerst de quinny met dreami gaan gebruiken en daarna pas de wandelwagen inzet van de frog (fijn dat het twee kanten op kan etc) en dan kan die van bijna 2 intussen ook gewoon in de bugaboo zitten (geen idee tot hoeveel kg dit eigenlijk is?ze is heel klein in ieder geval en licht,z al denk ik ik ong 10,5 kg wegen..(volgende week 2)

Dus als ik alleen bekleding koop (wil roze en/of nieuwe zwarte, omdat die er nu bij zit licht verkleurd is) is dat voldoende en kan ik de hoes die er nu op zit eraf halen en de nieuwe bekleding erop doen?(als ik het zo goed begrepen heb)

In de advertentie staat dat de duwstang wel te verstellen is, ik heb het nog even gegoogled en lees wel ergens dat er 2 verschillende frogs zijn, de oudste daarvan kan de duwstang niet verteld worden en de wat ' nieuwere' wel ,alleen een minder handig systeem dan de cameleon)
    ik weet het verder ook niet zo goed, moeten hem nog ophalen. ik vond de cameleon zo fijn (heeft iemand die we kennen) en mooi.

Echt bedankt allemaal!
    ik heb ook leuke zelfgemaakte kappen gezien, met lichte roze ruit bijv, alleen die kost maar liefst 69,95 euro:(maar is geloof ik hele kap niet alleen bekleding lijkt mij?)
    Brigit Bardot - Babyhood

7. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Daantje1: Ik denk dat ik al weet wat je bedoelt. De frog heeft namelijk 2 onderstellen uitgebracht. eentje met de ' normale' hoogte en eentje met de 'verlengde' duwstang. is gewoon wat hoger maar niet te verstellen. Die bestaan gewoon niet, tenzij de mensen bijv. hun frog onderstel verkocht hebben en een cameleon onderstel hebben aangeschaft en hun ' oude' frog zitting etc. op dit onderstel hebben gezet.

En ja indd. nieuwe bekleding kopen. moet je zelf weten of je alleen de kap koopt of een setje en die kan je zo vervangen. enne op marktplaats bieden ze ze voor die 70 euro vaak aan met kap en aanvullende bekleding voor het zitje. alleen het wiegdekje mist dan.

8. SuusH

SuusH Lid

31 mrt 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Daantje,
    Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar op http://webshop.bugaboo.com (webshop van Bugaboo zelf alleen voor losse onderdelen) Misschien dat ze daar hebben wat je zoekt.
    groetjes, Suus

9. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties weer. Misschien is het dan een ander model wat zij heeft? Kindje is nl 2 jaar en toen ze niet zo lang zwanger was heeft ze hem nieuw gekocht, de duwstang is in 2 standen verstelbaar zegt ze..ik zie aan de kap dat het ook de frog is, omdat de binnenkant anders is..
    maar misschien is het onderstel dan anders?ik weet het ook niet dan..ik ga hem vanavond ophalen..
    hoop niet dat ze erover liegt ofzo en dat ik dadelijk een flut aankoop heb gedaan ofzo...
    zijn er verder dingen waar ik op moet letten ofzo?
    ik zal het vanavond een bekijken..hij is in ieder geval verder in goede staat zegt ze, alleen de kap is wat verkleurd maar dat is bijna bij allemaal, en tja, bekleding kan ik gewoon fris nieuw kopen,dat is wel handig.
    En hij heeft wat gebruikerssporen maar ook niet te voorkomen met een kinderwagen vind ik, en ook geen probleem (hij is niet kapot en heeft geen vlekken ofzo in de bekleding etc)

wanneer verkochten ze voor het laatst de frog dan?kan dat 2007 zijn?

ik ga eens kijken op die site,bedankt!heb al een paar leuke sites gevonden waar mensen zelf kappen en bekleding maken enzo, wel mooi, en kost rond de75 euro voor alles compleet (zitting en kap).
    dus ik ga eens bekijken wat ik ermee ga doen als ik de wandelwagen hier heb

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik denk dat ik weet wat ze bedoeld met duwstang in 2 standen te doen...ze bedoelt dan denk ik hiermee dat je die 2 kanten op kunt zetten, dus grote wielen of kleine wielen voor :)

11. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ja dat kan natuurlijk ook. Ik heb eigenlijk niet precies een idee wanneer frog voor het laatst gemaakt is, maar mijn moeder heeft destijds de frog gekocht voor haar dochter. (nakomertje na 45 jaar ghihi) en ik weet nog wel dat toen mijn zusje een halfjaar of jaar was de cameleon uit kwam. dus alweer een jaar of 6-7 geleden. (ze is nu net 7)
    Als zij zegt dat ze hem 2 jaar geleden nieuw heeft gekocht kan dat naar mijn idee toch bijna niet? veel mensen via marktplaats zeggen dat maar terwijl ze hem vaak zelf ook 2e hands via marktplaats hebben gekocht. Geen idee hoeveel je ervoor gaat geven en wat er allemaal bij zit natuurlijk maar als er dingen verkleurd zijn ga ik er wel minder voor geven. De cameleon fleece kappen verkleurden wel heel snel weet ik en de DENIM stof al helemaal.

12. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hij is wel goedkoop, 125 euro want hij stond in de weg en omdat het kindje nu 2 jaar is zoekt ze een gewone buggy.
    ze heeft hem dan denk ik 2,5-3 jaar geleden gekocht zoals ik uit het laatste mailtje begreep. zal straks een vragen waar dan, misschien ergens een winkel die toen nog het mode frog had ofzo?geen idee./maarja, frog is goed genoeg, als ie maar gewoon in goede staat is, het onderstel vooral

op de foto;s ziet het er ook wel goed uit hoor, en hoor ook veel mensen die deze frog hebben dat ze er heel tevreden over zijn..
    wat ik net ook bedacht is de kap verven..de hoes..en misschien ook de andere bekleding, gewoon zwart hoor,maar dat is ie weer mooi egaal zwart (zal het vanavond eerst eens bekijken hoe het eruit ziet)
    genoeg mogelijkheden gelukkig :)

13. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ja dat is inderdaad ook niet duur. Bugaboo is gewoon een goede wagen behalve de classic nu toch echt niet meer. Die piepen en kraken van alle kanten en die kun je echt beter bij het grof vuil zetten.

Ik zou lekker een nieuwe kap of bekleding kopen zodat die weer helemaal mooi is. Nouja het is ook niet mijn aankoop ghihi maar ik hou altijd wel erg van netjes.

Hopelijk is het wat vanavond.

14. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja ik ben dus ook van het netjes haha :)
    ben erg benieuwd vanavond! hoop zo dat ie nog echt mooi is!

ben ook flink aan het rondneuzen voor bekleding enzo, wil dan denk ik 1 gewoon helemaal zwart, zitbekleding en kap, en roze kap vind ik ook wel iets, en dan nog zilver...beetje erg veel en duur denk ik dus we zullen zien :)
    Maar ga het dan wel via mp kopen of de sites waar ze het zelf maken)

15. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Ik heb zelf een stofje uitgezocht (IKEA heeft mooie stevige katoen) en laten maken bij Het Stofnestje. Erg leuk geworden! Ik heb alleen de kap gedaan, de rest van de bekleding vond ik niet nodig.
    Je gebruikt dezelfde kap voor de wagenbak en de wandelwagen.

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb ook de frog en gewoon de exstra bekleding van de cameleon er op. Want je eigen bekleding blijft er gewoon op bij de zitten
    De kap haal je er wel af

En als je ben gaat verfe. Laat even weten hoe dat geworden is want ik heb er ook aan lopen denken wij hebben een rode en wil eigelijk een zwarte

17. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik had een lelijk verkleurde kap en heb geprobeerd hem te verven maar met dylon blikjes (waarbij je het moet koken) werkt in ieder geval niet! Met de pakjes voor 40 graden in de wasmachine heb ik het niet meer geprobeerd, ik denk dat het ook gewoon niet pakt op die stof.

Ik heb zelf toen maar een kap gemaakt van een tafelzeiltje. ;)

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    en daantje hoe is eht afgelopen met die wagen???

en heb ff gelijk een vraagje aan de meiden met een frog of die het weten....ik ga er vanavond 1 bekijken en ze zeggen dat de wagen in 2008 is gekocht! kan het zijn dat de frogs toen nog verkocht werden?? miss. het laatste model ofzo ik kan het niet vinden!!!

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bugaboo bestaat 11 jaar. Dus 11 jaar geleden begonnen ze met de classic daarna kwam de frog in 2001 en in 2005 ongeveer kwam de Gecko op de markt samen met de cameleon en in de jaren daarna werd de cameleon steeds wat aangepast/verbeterd.

20. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed topic dit, ik ben ook op zoek naar een Bugaboo en vroeg me al af of de bekleding makkelijk te vervangen is.
    Is het nou zo dat je echt alle bekleding kunt vervangen? Dus dat je een geheel andere kleur er van kunt maken?

Deel Deze Pagina