hoi hoi de titel zegt het al , mijn vriend en ik waren vandaag aan t bekijken welke luiers we het beste kunnen gaan gebruiken. Goedkoop maar wel goed. Natuurlijk is het altijd maar de vraag of de kleine er tegen kan , ik weet van mn broer dat zijn dochters altijd pampers hadden omdat andere merken ze niet tegen konden .. hopelijk kan iemand even helpen
Aldi! Bevallen hier erg goed, beter dan pampers. Alleen zijn de kleine maten niet meer te krijgen. Heb nog 2 pakken nr 2 ingeslagen, ga daarna tijdelijk over op Kruidvat denk ik, vind ik ook wel oké en dan vanaf 4 weer Aldi. Luiers nr 1 heb ik trouwens wel van Pampers, andere 'merken' vind ik te stug.
wat bij de een werkt, werkt bij de ander voor geen meter.. is dus heel wisselend. Kruidvat heeft predikaat beste luier van 'kassa' gekregen en is niet duur... www.watkostenluiers.nl staan de prijzen per luier. En aanbiedingen in de gaten houden!
ik heb pampers en kruidvat geprobeerd. Ben het beste te spreken over de pampers. Die van de Kruidvat vind ik stug en krap en als mijn dochter een poepluier had zat die tot de navel toe vol en de blauwe streep van de urine indicator gaf door op de rompers. De Pampers zijn veel fijner in gebruik en ze lekt niet door. Als je keuze ook op pampers valt kan ik je dit adviseren: Als je een voordeelpas van de Kruidvat hebt krijg je af en toe via de mail een aanbieding van 50% van Pampers New Born. Dan mag je maximaal 2 stuks halen. Maar het scheelt wel. Ook de andere aanbiedingen in de gaten houden. Bijv. 3 pakken voor 30 euro. Mijn dochter heeft nu maat 2 maar ik heb al een voorraad maat 3 in huis. Gekocht via Wehkamp (aanbieding 2 grote dozen met 132 stuks per doos voor 45 euro ipv 63). Werd thuis bezorgd en hoefde geen verzendkosten te betalen.
Ik gebruik de luiers van de Jumbo. Zijn erg fijn en als onze kleine meid een poepbroek heeft blijft alles in de luier zitten en dat had ik met die van de pampers en de kruidvat niet.
Wij hebben ook kruidvat. Wel eens een ongelukje gehad met een spuitluier maar dat komt overal bovenuit haha! Verder ben ik er heel blij mee!
Wasbare luiers, 1x een flinke investering maar dan ben je ook klaar voor meerdere kindjes. Goed voor de huid van de baby, geen afval dus beter voor 't milieu (ook incl wasmiddel en waterverbruik ja!) en beter voor je portemonnee ( Voor dochter heb ik voor 180 euro aan luiers gekocht, voor buikbaby voor 50 euro. Als buikbaby 9 kilo weegt, kan hij meeluieren in de luiers van mn dochter dus ben ik voor nog geen 250 euro klaar voor 2 kids, hun hele luier periode. Okay, soms nog een rol inlegdoekjes voor de ontlasting op te vangen maar die kost 5 euro voor 100 velletjes )
Als Kinderleidster kan ik Kruidvat én Pampers aanraden. Wel moet ik zeggen dat die van Kruidvat meer vocht absorbeert maar daarintegen ook strakker zit, waardoor ze bij een flinke poepluier toch een beetje kunnen lekken. Pampers absorbeert weer minder maar laat minder snel lekken/poep door.
Dochters luiers zijn van Team Lollipop, in de UK gekocht. 20 bamboe luiers + 4 overbroekjes in maat 9-16 kilo. Luiers voor buikbaby heb ik 21 mother ease katoenen luiers gekocht, 2ehands op internet. In maat 2 heb ik dus in totaal 30 bamboe luiers maat 2 en 21 katoenen die one size zijn voor 2 kids. ( had eerst ook 10 Team Lollipops 2e hands gekocht voor 35 euro om te proberen, ze bevielen dus toen de hele set gekocht. )
denk dat je toch zal moeten gaan uitproberen huggie's vond ik niet zo fijn, geen idee meer waarom pampers in het begin gebruikt, zacht maar regelmatig vochtig. ook prijzig. action, echt troep, veel te kort aan de 8erkant. kruidvat, prima. aldi, bevalt ook prima. voor de baby zal ik eerst weer de pampers gebruiken, totdat ik merk dat het weer snel vochtig is. omdat ze iets zachter zijn lijkt me het fijner voor zo'n kleintje. daarna gaan we weer over op aldi en kruidvat.
Aldi en Pampers. Kruidvat plas indicatie streepje werkte bij ons amper en gaf ook af op de rompers. Huggies lekte bij elke luier door, poep of plas.
Kruidvat vind ik niet meer fijn na maat 3. Ik gebruik nu AH eigen merk en Huggies, maar alleen als ze in de aanbieding zijn anders vind ik ze te duur