Bugaboo wandelwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MinnieJ, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hallo, ik wil graag even wat advies vragen.

Wij zijn op zoek naar een tweedehands bugaboo, nou vond ik er gister eentje op marktplaats voor 50 euro en dat was dus voor de wandelwagen en reiswieg erbij. Maar ik was eigenlijk wat argwanend vanwege de prijs..de eigenaar zegt dat deze in goede staat is maar al in gebruik is vanaf 2000. Is dit niet erg weinig voor een tweedehands bugaboo?

Ik heb dus eigenlijk geen flauw idee of een wagen dan nog goed kan zijn ook als hij uit het jaar 2000 is, iemand enig idee?

En kan iemand mij adviseren wat de beste bugaboo wandelwagen is? Welk jaar? En waar moet je op letten als je deze tweedehands koopt?

Eigenlijk is de reiswieg niet nodig voor ons, we willen alleen los een wandelwagen vinden. Mara we dachten tja als het toch zo goedkoop is dan kan die reiswieg er ook wel bij..

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

nog even een toevoeging ik wil er een buggyboard aan kunnen bevestigen

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    We hebben zelf een nieuwe bugaboo gekocht in 2011, maar zou niet weten hoe een wagen uit 2000 eruit ziet. Was het geen typfout dat het 2009 ofzo moet zijn? Bestond Bugaboo uberhaupt toen al?

Als het niet te ver weg is kun je even gaan kijken.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja dat vroeg ik me ook al af...ik vond 2000 wel erg ver weg, dat betekent dat de kinderen al in de pubertijd zitten, beetje laat om een wagen te verkopen:D

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

bij de advertentie staat ook gekocht in 2000, dus zal wel niet dubbel een spelfout zijn

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Is het te ver om gewoon te gaan kijken? En hoeveel kindjes er in gezeten/gelegen hebben lijkt me meer van belang; in 13 jaar tijd 5 kinderen, of 2?

Ik kan me, als ik mn schoonzussen hoor, niet indenken dat er toen al zulke mooie wagens waren, hun kids zijn 13-14 jr oud en ze waren zo fan van onze Jools, bij hun was dat er allemaal nog niet (of misschien alleen stervensduur?)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een bugaboo uit 2000 is de eerste bugaboo, de classic. Zelf zou ik die niet kopen, hij is al zeker 12 jaar oud. Inmiddels zijn de bugaboo's al weer sterk verbeterd. Andere banden,, verstelbare duwstang, vering in de voorwielen, grotere boodschappenmandje, rem. Buiten dat vraag ik of de stof niet al aan het verteren is.

8. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf 1 gehad van ik dacht 2004, maar die beviel echt niet.

Heb nu nog een Maxicosi Mura 4 wieler staan, in het blauw, gaat eruit ivm de aanschaf dubbele wagen, misschien is dat wat voor je, helemaal compleet met reiswieg en stoel. Als je foto's wilt stuur me een pb voor je mail adres! Owja er kunnen vele meerijplankjes aan!

9. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind 13 jaar oud ook wel erg oud al hoor! Wat is de reden dat je perse een bugaboo wilt? Denk dat je op mp wel betere wagens voor weinig geld kan vinden dan een 13 jaar oude wagen! Zo hebben we voor oma 1 een quinny gekocht voor 100eu en voor oma 2 een adventure x voor 75! Beiden hebben twee kindjes in gezeten en zijn vier en vijf jaar oud.
    Zelf hebben we een mura 4 en ik vind dat echt superwagens!
    Ik zou je niet alleen door een merk laten leiden, maar ga eens naar een winkel en kijk/voel welke wagen het fijnst voor jullie is.

10. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik heb de bugaboo van 2001, en inderdaad deze is heel basis vergeleken bij de huidige modellen. Ik zou er nu ook echt niet meer dan 50 euro voor geven. De stof is nog prima, echt niet aan het vergaan ofzo, maar ik heb via mp wel een ander onderstel aangeschaft voor komende kindje. Het zal me wel benieuwen of die veel beter is dan de oude, wnat bij de oude bleven de zwenkwielen nog wel eens steken. En de banden waren ook snel zacht van de oude. Heb er nieuwe binnenbandjes in moeten doen, terwijl het ook in 2001 al een dure wagen was. Ik heb nog wel even getwijfeld of ik een andere wagen zou kopen, maar de bak en buggy waren nog prima, de maxicosi op het onderstel vind ik ook super, dus ja, gaan het toch deze keer maar weer proberen, maar wel met een ander onderstel dus. Zou er in ieder geval nog maar eens goed over nadenken, voor dat geld (of het dubbele) heb je misschien wel wat beters/nieuwers.

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mag ik vragen waarom je geen reiswieg hoeft?

Je kindje moet de eerste maanden toch ergens in liggen als je gaat wandelen? Een baby kan de eerste maanden niet in de wandelwagen.

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

omdat ik er al 1 heb

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Oké dan snap ik het :D

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    een bugaboo uit 2000 is de eerste , daarnah eb je de frog en gecko gehad en nu cameleon

( ik heb er bij te koop aangeboden ook een staan uit 2011 ;) )

15. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    de bugaboo classic modellen zou ik echt niet meer kopen. die dingen zijn wankel en de kappen staan ook altijd zo slap op de zitting bevestigd. daarbij als een kinderwagen al zo oud is is die ook echt wel afgereden. hebben jaaaaaren geleden ook eens een classic via marktplaats gekocht voor de handel maar dat was eigenlijk al een oud barrel die piepte en kraakte.

Deel Deze Pagina