Heeeeeeel erg onverantwoord!! Ik zou m'n zus verplicht filmpjes laten zien van wat er had kunnen gebeuren. Om d'r nou direct uit je leven te verbannen gaat wel heel erg ver, maar ze ondermijnt jouw wil als moeder. Ik zou heel veel moeite hebben om haar nog te vertrouwen, maar je zus is gewoon heel onwetend geweest op dit vlak. Jarenlang geleden zag ik op tv een verhaal van een moeder die even een klein boodschapje moest halen en daarom haar dochtertje niet had vastgemaakt in d'r autostoeltje. Ze werd van achter aangereden en kindje vloog door de voorruit... Ze was op slag dood. Een ongeluk zit in een heeel klein hoekje.
Ja, er zijn dingen in ruzies waar je misschien niet teveel aan terug moet denken. Gebeurd is gebeurd. Maar mijn kind bewust in gevaar brengen. Mij voorliegen terwijl je weet dat ik iets echt niet wil hebben vergeet ik niet even hoor. Daar vind ik dit echt te groot voor.
Ah joh, ik ben dat wel gewend op deze forum, soms vraag ik me af of sommigen überhaupt hechte band met hun familie hebben of kennen.. Maar dat terzijde: ts ik snap heel goed dat je woest bent, zou ik ook zijn. Ik zou een heel stevig gesprek hebben met mijn zus, haar duidelijk maken hoe onverantwoordelijk ze was en dat dit zeker niet nogmaals mag en zal gebeuren. Als je het vertrouwt om binnenkort je kindje daar nogmaals te laten, zou ik de eigen stoel of maxicosi achterlaten.
Helemaal mee eens! Als een familielid van mij dit zou doen zou die ook nooit meer op mogen passen. Het ergste vind ik dat je het van tevoren hebt gezegd en dat ze het dan toch stiekem doet. Dat is achterbaks en ik zou haar dan ook niet meer vertrouwen als het om de veiligheid van mijn kind gaat. Is ze nou helemaal van Lotje getikt...
ik kan alleen voor mijzelf spreken,maar ja die heb ik. Maar mijn kinderen is levensgevaar brengen...dat is onvergeeflijk. Ik vraag mij dan op mijn beurt weer af hoeveel mensen wel niet van hun familie pikken als zelfs je kinderen in gevaar komen.
Precies! Ik zou wat je hierboven al zegt dit van niemand accepteren...niet mijn zus, niet mijn beste vriendin, niet mijn man, niet de Koningin...gewoon niemand. Het vertrouwen zou ook zo weg zijn bij mij dat ik hooguit nog oppervlakkig met mijn zus zou willen omgaan dan. En dan ook nog zo achterbaks erover doen, verschrikkelijk. Nee hoor, wat mij betreft zou het over zijn, daar doet een gezamelijk genenpaketje niks aan af.