Bugaboo zonde van je geld??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ALeV84, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Van het geld dat je overhoudt kun je echt zoveel leuke dingen doen! En een kindje kost ontzettend veel geld, dus je zal niet echt de mogelijkheid hebben om opnieuw te sparen voor het afbetalen van je schulden, denk daar goed aan! Alleen al de luiers!! En als je ziet hoe snel ze uit hun kleren groeien.. (Kleertjes worden ook alleen maar duurder naarmate ze ouder worden.)

En bovendien vind ik de bugaboo een erg lelijke wagen, dus ik heb hem niet gekocht terwijl we het geld er wel voor hebben.:) Je moet altijd zorgen dat je genoeg geld hebt om nog even door te kunnen als de tijden echt wat minder zijn. En zeker als ouders moet je die verantwoordelijkheid nemen!!

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat je er uberhaupt over nadenkt :(

Ook wij hebben schulden. Wij gelukkig bij familie, dus dat is allemaal wat gemakkelijker. Maar ik zou me erg opgelaten voelen als ik een Bugaboo van 900 euro had gekocht, terwijl ik ook hen weer wat meer had kunnen afbetalen. Ze kunnen het wel missen, maar toch is het fijn als de schulden z.s.m. verleden tijd zijn, voor iedereen.

Dus....ik heb een prachtige Bugaboo Frog van MP. Echt zo goed als nieuw en we zijn er heeeeeel blij mee :) Dus, als ik jou was, zou ik even lekker gaan struinen op MP :)

Die van ons was 250 euro MET originele voetenzak erbij! Voor 1 kindje gebruikt. Goede deal, vonden wij!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou het ook niet doen, ik vraag me ook af hoeveel je echt van die wagen kan genieten wanneer je weet dat hij eigenlijk te duur was? Als je een goedkopere wagen zoekt via mp kun je waarschijnlijk zelfs nog iets extra's erbij kopen zonder ooit in de buurt van die 900 euro te komen.

Ik moet zeggen dat ik me ook had vastgebeten in een bugaboo, maar ik vind 'm eigenlijk echt te duur... dus ik ben nu ook op mp aan het zoeken naar tweedehands wagens van goede kwaliteit, je kan echt goede merken vinden op mp voor zoveel minder dan de nieuwprijs! En vaak bieden mensen dan ook nog extraatje erbij aan zoals een voetenzak of maxicosi.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Tja wat voor reacties kan je verwachten in zo'n topic?

Ik vind het mega onverantwoordelijk overkomen dat je liever een bugaboo koopt dan je leven op orde brengt door je schulden af te betalen.

Wij kunnen ons dergelijke aankopen wel permiteren en sterker nog, wij kregen de kinderwagen, maar hebben gekozen voor de mura die nieuw zo'n 500 euro kost. Vind 900 euro gewoon een hoop geld en al helemaal als je schulden hebt.

Struin idd marktplaats af als je er per se eentje wilt. En trouwens niet alleen voor je bugaboo, ik heb er dure dingen voor de helft van de prijs gevonden. Want oh wat wilde ik graag die veel te dure mobiel voor boven de box en luxe luiertas in de kleur roze. Ik kreeg het onbeschadigd en nauwelijks gebruikt binnen. Zo kan het dus ook als je iets heel graag wilt.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben nog altijd blij met mijn Bugaboo.
    Ik vind 'm z'n geld zeker waard, maar meid... als je schulden hebt hoef je hier toch helemaal niet over na te denken, vind het echt onverantwoordelijk :$
    Als ik jou was zou ik een 2de hands kopen en de rest van het geld gewoon gebruiken om je schulden af te lossen!

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik sluit me helemaal aan bij voorgaande reacties. Erg onverantwoordelijk om te gaan voor een nieuwe wagen terwijl je schulden hebt...
    Wij hebben de wagen gekregen van mijn ouders, een mutsy slider, en deze had ik ook gekocht als ik hem zelf had moeten betalen. Ook duur maar ik heb geen schulden, een leuke spaarrekening en we hebben allebei werk. Bovendien hebben we een heel leuk, maar heeeeel goedkoop kamertje voor de kleine. Gewoon ook via marktplaats. En een gratis box gevonden bij de advertenties in de supermarkt. Dus dat heft de kinderwagen wat op (en men wat heb ik me schuldig gevoeld dat ik een dure kinderwagen kocht, en wat heb ik er veel over gepraat met mijn ouders voordat ze me ervan overtuigden dat het écht mocht!)
    Hopelijk ga je niet voor de hele nieuwe bugaboo, maar koop je óf een goedkopere kinderwagen óf een bugaboo via MP. Het geld gebruik je lekker om je schulden af te betalen zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken als de kleine er straks is! (want wie zegt er dat je gelijk werk vind?)

7. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Als je schulden hebt , niet kopen!
    Geld wat je eigenlijk niet hebt kun je niet uitgeven...

Kijk eens op marktplaats of anders kijk eens naar een beebop? Die hebben wij ook gekocht gister, 300 euro en een kopie van de bugaboo. 900 euro hadden wij er ook niet voor liggen en deze doet weinig onder voor een echte.

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind het ook absurd dat je dan zo'n dure wagen wil hoor...
    Wij hebben geen schulden (en willen dat graag zo houden ;) )
    En hebben een hele mooie kinderwagen van marktplaats gehaald voor 150 euro.
    Als je dat zou doen kan je 750 euro aflossen, of sparen voor je kindje. Lijkt me veel verstandiger..

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    vind het ook wat raar....
    er zijn zat andere wagens...

snap de reacties van je moeder en zus eigenlijk wel...
    900 euro is heel veel geld!
    vind het echt een ''beetje'' onverantwoordelijk...
    daarbij als jullie kindje er is , krijg je echt nog genoeg kosten!!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    En is het niet ook leuker om nu een goedkopere kinderwagen te kopen, je schulden af te lossen en dan te sparen voor andere leuke dingen voor je kindje? Ipv nu een dure kinderwagen te kopen en dan weer te moeten gaan sparen om je schulden af te kunnen lossen... pas dáárna kun je weer gaan sparen voor leuke dingen voor je kindje... Dat eerste klinkt toch veel aantrekkelijker? ;)

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Misschien is de beebop een optie? Die is een stuk goedkoper maar lijkt wel op de bugaboo.

beebop Kinderwagen by Osann

Je kan hem hier in Nederland kopen voor rond de 200 euro, nieuw dus. Wij hebben hem ook, idd laatste beebje, maar moesten een andere wagen. Nog niet gebruikt, wel mee gelopen met mijn jongste en hij liep heerlijk!

En anders idd marktplaats. je moet vast nog veel meer aanschaffen dan alleen een kinderwagen en het is ook wel lekker als je je schulden kwijt bent!

12. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Grappig, niemand die zegt; meid kan jou die schulden schelen, koop gewoon die bugaboo!

Persoonlijk vind ik het ook onverantwoordelijk. Ik ben het met bovenstaande reactie helemaal eens!
    Waarom probeer je niet uit de schulden te zijn voor de baby komt? Of in ieder geval gedeeltelijk?
    Er komt nog veel meer op je af, die bugaboo valt nog best mee...

En wat ga je nou doen??

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Zo, die lijkt echt sprekend op de bugaboo!! Kende ik nog niet.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Die ziet er echt heel goed uit... hmm, daar ga ik eens over denken! Goed dat ik die hier tegen kom!! Bedankt voor de tip!

15. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    :p

joh, even ter relativering over de Bugaboo. Wij hebben em gekregen van mijn schoonouders dus makkelijk praten.

Maar....het is een kinderwagen. Geen huis, geen mooie ring, niets blijvends.

Ik begrijp dat je nu bezig bent met DE perfecte uitzet (bij mijn eerste kon ik uuuuren op internet naar het allermooiste boxkleed (!!) zoeken en dagen twijfelen of ik nou 12 of 18 hydrofielluiers zou kopen) maar hij/zij ligt max 6 maanden in de reiswieg, daarna kan ie in de buggy. Niet lang daarna denk je, pff het is best wel een groot ding, ik koop zo'n opvouwbare buggy, ook handiger op de fiets etc.

Dus, begrijp me niet verkeerd, het is een heerlijke kinderwagen maar 900 euro is in alle gevallen (schulden of niet) veel geld. Je krijgt er echt geen spijt van als je het niet doet. Nu lijkt het uitzoeken van een kinderwagen een mega belangrijke beslissing maar volgend jaar vraag je je af waar je je druk over hebt gemaakt. En dan zit je wel nog met je schulden terwijl het kleintje alleen maar duurder wordt, helemaal als er meer volgen.

Succes op marktplaats! :)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    welliswaar een iets andere wagen maar mijn eerste 3 auto's waren nog geen 900 euro en daar reed ik langer in dan een jaar :p

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    900 euro is veel geld. En als je je het eigenlijk helemaal niet kunt veroorloven nu, zou ik dat absoluut niet doen! 'T is maar een kinderwagen, who cares?! Ik zou indd eens op mp kijken, wellicht staat er dezelfde kinderwagen op maar dan gewoon goedkoper!

18. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    zoals iedereen ook zegt het is onverantwoordelijk.
    ik zou het niet eens durven om dan zo'n dure wagen te nemen terwijl mijn ouders zouden weten dat ik ook schulden heb. Dan zou ik niet meer serieus worden genomen door mijn ouders.

wij hebben dan een mutsy besteld maar dat vond ik al duur genoeg. (kregen er wel een maxicosi bij maakt het iets goed). Maar mijn g*d wat is alles duur.

suc6 met je keuze die je neemt.

Yvonne

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen €900,- over voor een kinderwagen, je gebruikt hem maar zo eventjes. En ik vind de Bugaboo ook nog eens spuuglelijk. Als je ook nog schulden hebt, vind ik het een absurde hoge uitgave. Als je graag een Bugaboo wilt, kijk dan eens op MP.

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien ben ik wel een onwijze krent hoor, maar ik vind sowieso de meeste kinderwagens heel erg duur. Mijn kinderwagen heb ik van marktplaats voor 65 euro. En een paar weken terug heb ik nog een kinderwagen gekregen van mensen die 'm wegdeden vanwege een lekke band :), ja echt waar!

Maar om terug te komen op de Bugaboo. Persoonlijk vind ik 900 euro heeeeeel veel geld voor een kinderwagen, laat staan als je schulden hebt. Waarom zou je zo graag een bugaboo willen? Om te showen aan je omgeving?

Mijn kleine jongen zal binnenkort niet meer in de reiswieg passen (hij is erg lang), dus ik kkijk dan liever rond voor een goede en degelijke buggy. Minder groot dan een combiwagen, en past beter in mijn autootje.

Deel Deze Pagina