Bugaboo zonde van je geld??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ALeV84, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    #81 Jane 31, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    Iedereen heeft zijn eigen mening.
    Ik begrijp je helemaal. Ik wil liever ook alles nieuw.:D
    Ik heb wel met alle aankopen een afweging gemaakt. Heb ik het echt nodig? Is het handig voor mij? Is de duurdere of de goedkopere :(variant van dit product beter? enz.
    Het gaat erom dat je een bewuste keuze maakt!
    Je weet zelf hoe je met geld omgaat.
    Je zit wel in een moeilijke positie omdat je de schulden bij je ouders hebt. en je moeder vind de bugaboo ook te duur. Ik zou wel even een gesprek met haar aan gaan, waarin je je argumenten van wel / niet een bugaboo uitlegt. Anders kan ze het gevoel krijgen: "Mijn dochter koopt een dure kinderwagen en ze betaald ons niet af" of iets in die trant. en dat wil je natuurlijk niet.

succes
    Groeten Jane

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Maar ze wilt niets tweedehands, ze wilt alles nieuw, want uiterlijk is heel belangrijk!

Zal ook wel de reden zijn waarom er schulden zijn....?

3. Ach ik wil ook zo graag een nieuwe Volkswagen Golf en een nieuwbouwhuis maarja dat wordt het toch niet hoor!

Stel prioriteiten meid, tweedehands of gekregen kan ook fijn en mooi zijn!

4. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik denk dat TS nu wel voldoende gehoord heeft dat het niet slim is om zo veel geld voor een kinderwagen uit te geven terwijl daar eigenlijk geen geld voor is. Er wordt inmiddels een beetje in herhaling gevallen.....

(maar ALeV84, je wilde weten wat men er van vindt, doe er wat mee! ;))

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu is een nieuwbouwhuis meestal wel weer goedkoper dan een al bestaand huis... dus dat is juist weer heel verantwoord ;).

God, het halve huis staat hier vol met tweedehands babyspullen. Heb heel veel van mijn zus gekregen en dat heeft ons klauwen met geld gescheeld...

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Graag gedaan meis ;)

volgens mij kan dit topic wel dicht, gaat nergens meer over...

7. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Wat is er in hemelsnaam mis met tweedehands?:(
    Marktplaats is geweldig!!! En als je een tweedehandswagen koopt.. Niemand die het ziet hoor! Beetje verwend vind ik het wel klinken als je je daar "niet goed bij voelt"
    Mijn man en ik hebben het best ruim, maar ik koop heel graag tweedehands, omdat je voor het zelfde geld soms wel 4 keer meer kan kopen.
    Ik ben zwanger van de tweede, en ik heb misschien één legging nieuw gekocht bij de hema, maar de rest allemaal tweedehands. En dat is misschien maar één keer gedragen, dus het ziet er nog prima uit.

Wat voor voorbeeld wil jij je kind straks geven?

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Van mij mag dit topic wel dicht hoor, want het gaat inderdaad nergens meer over. Ik heb het niet gestart om het te hebben of tweehands wel of niet kan. Respect voor mensen die er gelukkig mee zijn, maar, naast mij, zijn er nog een heleboel mensen die dat niet zijn. Dus zo gek is het niet om geen 2ehandse spullen te kopen. Ik vind ook niet dat ik daarmee mijn kinderen een slechte voorbeeld geef. Want mijn kinderen leren heus wel om verstandig met hun geld om te gaan.

Ook is het niet heel gek om iets te kopen wat je heel graag wil ook al heb je weinig geld. Het is niet slim maar absoluut geen zieke gedraging zoals iemand hier beweert:( Ok als je duizenden euro's aan schulden hebt en geen inkomen dan ben je pas ongezond bezig, maar in onze situatie echt niet.

Mijn vraag was dus of jullie het zouden doen in onze situatie en of er nog leuke, goedkopere kinderwagens te koop zijn. Ik heb mijn antwoord gehad. Bedankt aan iedereen die op een leuke manier haar mening gaf en om me nog meer overdreven, kwetsende reacties te besparen wil ik graag dat dit topic dicht gaat.

9. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier komt tweedehands er ook niet in hoor... heeft niets te maken met dat het te min zou zijn of wat dan ook, sterker nog: ik zou willen dat ik er zelf wat makkelijker in was. Noem het smetvrees, noem me gek, maar ik wil het niet. Mijn man ook niet, die is net zoals ik ben...

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Snap wel dat je niet op veel van deze negatieve reacties zat te wachten, maar we zeggen die dingen heus niet om je opzettelijk te kwetsen. (Ikzelf in ieder geval echt niet!)

En dat je geen 2e hands spullen wilt kopen, ik kan me dat ergens wel voorstellen, maar als je er financieel niet zo goed voorstaat zou het in mijn hoofd niet opkomen vanalles nieuw te kopen. Maar nogmaals dat zou ik niet doen en zegt niet dat jij dat ook niet zou mogen doen.
    Als jij het verantwoord vindt moet je het doen, het is jouw geld.

Ik zou me er gewoon niet goed bij voelen een schuld te hebben (bij wie dan ook), een bedrag op m'n rekening te hebben waarmee ik het (deels) kan aflossen maar in plaats daarvan nieuwe spullen kopen. Iedere cent die je als schuld hebt is mijn inziens een cent teveel. En als je zo'n €900,- had om af te lossen, ik vind dat nogal een bedrag :)

Maar nogmaals ik kan alleen mijn mening maar geven en verder aangeven hoe ik het zou ervaren/doen, en wat jij daarmee doet is aan jezelf.

Geniet van je zwangerschap meis!

11. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd niet gek, maar dan moet je er nog wel het geld voor hebben. En geen "schuldengeld", mijn advies: betaal je schuld af en ga sparen!

En ik hoop voor jullie dat je die goedkopere variant gaat kopen. Nieuw en nog verantwoord als je kijkt wat de bugaboo nieuw kost. Je let straks echt meer op je kindje dan op je wagen hoor ;) .

Succes in ieder geval en ik hoop dat je makkelijker leert denken! En misschien is het verwend gedrag, maar als je dat gewend bent dan is het moeilijk omschakelen naar tweedehands dat weet ik ook. Ik heb me er wel overheen gezet (puur omdat ik geen 1000 wilde betalen) toen we onze duowagen tweedehands hebben gekocht en de "sprietjes" zitten nogal op de banden. Heb de bekleding gewassen en nu is hij echt als nieuw.

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Heb niet alle reacties gelezen dus misschien wat mosterd na de maaltijd maar ik vind het er erg aan liggen waarom je schulden hebt. Is dit omdat je elke maand niet rondkomt en daardoor schuld opbouwt... Dan vind ik het echt onverstandig. Is het omdat je een grote uitgave hebt gedaan, hiervoor iets moest lenen maar houdt je wel maandelijks iets over om te sparen, dan vind ik het wel een klein beetje anders. Spijt krijgen dat je geen bugaboo hebt gehad lijkt me wat overdreven, het lijkt me zeker niet dat je daardoor minder van je kindje zult genieten maar ik snap wel dat je je achter de ene wagen prettiger voelt dan achter de ander. Toen ik bijna € 800 aan een kinderwagen uitgaf deed dat wel wat 'pijn aan m'n portemonnee' maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Je gebruikt hem een tijd heel intensief (in ieder geval hier gold dat ik hem zeker meer gebruikte dan de auto en de fiets in dat ik er dagelijks, weer of geen weer, zeker 5 km per dag mee liep). Maar kom je in de problemen omdat je rekeningen niet kunt betalen... Ja, dan krijg je wel spijt lijkt me zo.

13. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    wij zitten absoluut niet breed maar wilden wel graag een bugaboo. Ik ken deze wagens goed en ben er erg tevreden over. Omdat ik 900 euro echt belachelijk veel geld vind zijn we op marktplaats gaan zoeken en hebben een prachtige rode op de kop kunnen tikken voor 250 euro, met alles erop en eraan. Ik ben super tevreden.

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina