autostoeltje groep 1

Discussie in 'Verzorging' gestart door Supernurse, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hallo
    Onze zoon past eigenlijk niet goed meer in de maxi cosi en mag daarom over naar autostoeltje uit groep 1. Wij hebben een maxi cosi axiss voor onze auto. We zouden echter heel graag een tweede stoeltje willen kopen voor onze tweede auto. Onze zoon zit hier waarschijnlijk alleen kleine stukjes in.
    Daarom zijn we op zoek naar een veilig maar iets goedkoper autostoeltje. Op internet kom ik al stoeltjes tegen van rond de 40 euro. Ik vraag mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
    groetjes Suzanne

Ps het slepen van autostoeltje is geen optie voor ons.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Wij hebben voor onze 2 e auto de priori gekocht. Maar ben er nu wel achter waarom wij voor de eerste auto een tobi hadden zeg, jeetje,wat een verschil.
    Ik zou iig no way inleveren op veiligheid, dus even goed zoeken!

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    dank je voor je reactie
    wij willen zeker niet inleveren op kwaliteit. Vraag mij soms alleen af waar het prijsverschil in zit. Alles is goedgekeurd volgens de eisen. Weet iemand waar je tests kunt bekijken??=

4. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig las ik van de week bij mijn ouders de consumentengids. Hierin stond een complete test over autostoeltjes, ik weet alleen uit mn hoofd zo niet meer alles maar ik zal hem dinsdag even meenemen en dan zal ik het wel even uittypen. Romer en Maxi cosi waren wel de betere stoeltjes geloof ik.

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oke paso bedankt alvast, ben benieuwd

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Even googlen, ik vond toen een anwb test. Toen bleek dat een hemastoeltjes als onveilig was beoordeeld. Wij zijn toen voor de tobi gegaan, was voor ons de beste keuze.
    De priore is echt minder, vooral minder comfortabel, maar dat is dus net het belangrijkste.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een stoel van Maxi cosi in onze auto en in mijn auto (2e auto dus) een Nania autostoeltje, was toen 50 euro geloof ik. Rij er alleen maar mee naar het kdv (3 min. rijden) om dochter lief weg te brengen en op te halen, alle andere stukken rijden we in de 'grote' auto;). Keek net bij die anwb test zag dat de Nania stoel redelijk scoort. Voor die piepkleine stukjes vind ik dat wel oke, veilig en iets goedkoper;).

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ANWB test autostoeltjes, en dan maar lezen... Ik heb laatst een stoeltje besteld van 35 euro en meteen terug gezonden, je ziet en voelt echt kwaliteitsverschil tussen onze Romer king plus ( 180 euro, 7 kilo ) en dat stoeltje ( 35 euro, 3 kilo )

9. Storm

Storm Niet meer actief

Vergeet niet dat alle stoeltjes die hier in Nederland verkocht worden aan strenge eisen moeten voldoen. Kan me niet indenken de stoel van de hema als onveilig bestempeld kan worden, gezien die eisen.

Wij hebben de Tobi voor onze oudste (en die willen we ook voor de jongste als hij zover is) omdat ik daar het beste gevoel bij had. Onze kids beginnen nogal lomp groot en mijn oudste moest met 7 maanden over omdat hij gewoon niet meer in de groep 0 paste. De Tobi zag er qua hoofdsteun en al wat steviger uit.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog liever een stoel van marktplaats haal dan een goedkope nieuwe. Voor een auto van af en toe een ritje...

10. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    oke heb de tests even bekijken (handige site). Stoeltje wat ik gezien had stond er niet tussen.
    Ik zal ook even tweedehands gaan kijken.
    allemaal bedankt voor jullie ervaringen

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Zie hier http://www.kinderstoeltje.nl/media/kinderstoeltje/pdf/consumentenbond-testresultaten.pdf
    De consumententest waarbij bv de hema echt slecht uit de bus kwam. Denk dat we door de troetelwetjes een beetje naïef zijn geworden en maar denken dat alles is goedgekeurd en goed is.

12. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hier vandaag de test van de consumentengids beloofd maar ik ben em vergeten bij mn ouders...baal baal SORRY,

To be continued....

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Die link van Taliaa is al van de consumentenbond, dus je hoeft niet verder te zoeken.
    Er staat op diezelfde site ook een link van de ANWB.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @ jo, maar die van mij is niet heel recent he..

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    bedankt voor de link. Schrik best wel een beetje van de resultaten. Had zelf de axiss van maxi cosi, hartstikke duur stoeltje en die blijkt helemaal niet zo goed te zijn.

16. paso

paso Fanatiek lid

20 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    De test...

17. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Echt? Ik heb de priori, maar nooit een ander stoeltje gebruikt en weet dus niet beter. Wat is er dan zoveel beter aan de tobi?

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    de tobi zit veel beter vast in de auto, minder ruimte bij hoofd (dus bij in slaap vallen gaat het hoofd niet zo van links naar recht) gordels zijn beter aan te trekken (makkelijker) en vooral: de gordels zijn VEEL makkelijker te vertellen. Vooral nu met jasje aan/ jasje uit vind ik dat heel handig!!!
    En ze zitten hoger, waardoor muppet2 nu ook goed naar buiten kan kijken.

19. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb de maxicosi Pearl (opvolger van de Pebble, heb ze tegelijkertijd gekocht) en ben zeer tevreden. Dit stoeltje komt ook al 1 van de betere uit de test(en) en is zeer gebruiksvriendelijk. Samen met het isofixsysteem echt ideaal. Persoonlijk zou ik ook voor kleine stukjes een goed stoeltje willen hebben, ongelukken gebeuren tenslotte niet alleen bij lange(re) autoritten.

Deel Deze Pagina