We hebben één set voorwielen al gesloopt door te zwaar/verkeerd laden, ik ga die andere er niet ook aan wagen. Met de kleine buggy kan ik het nog proberen, is ook 'maar' een euro of 80 als die denkt 'bekijk het maar'.
mijn dochter zit heel soms in de buggy van de broertje en houdt het prima hoor. eigenlijk nooit aangedacht dat ze wel is te zwaar zou zijn voor dat ding. vanaf dat der broertje in de buggy zit loopt ze eigenlijk altijd los (net 2 jaar) en die enkel keer dat ze in de buggy gaat merk ik niks aan dat ding. denk dus niet dat die buggy meteen inklapt of doorzakt met een kilotje meer. ik zou dus geen nieuwe buggy kopen. mijn dochter is 3 jaar en 3 maanden en weegt een kilo of 16. zoontje begint nu ook steeds meer grote afstanden af te leggen en ga zelfs boodschappen doen waarbij de kids zelf lopen. afstand van normaal 15 minuutjes lopen en dit duurt dan 45 minuutjes maar wel zo gezellig. zie wel is grote kids in de buggy en erger me daar echt aan. naar een dierentuin etc nemen we wel een buggy mee maar die is eigenlijk altijd leeg. misschien dat de kleine over een tijdje ook wel niet meer in de buggy gaat en die ene keer dat je hem dan wel gebruikt zal een kilo meer dus echt niet erg zijn
Ruben is ook ongeveer 16,5 kilo en hij zit ook nog wel es in de buggy ( 3 jaar en 9 maanden ) en dit gaat prima.. Ik denk als je hem niet zo intensief gebruikt dat het ene kilootje meer niet echt uitmaakt..
Ik denk dat ik hem zeker tot 2/2,5 half jaar echt nog wel regelmatig zal gebruiken en misschien nog wel langer. We zullen zien hoe lang de buggy het trekt, want ik wil eigenlijk geen 200/300 euro uitgeven voor een nieuwe...
hmm hier en buggy van de V&D.. voor 30e en daar crossen we zonder moeite met 16kg peuter in rond het is natuurlijk geen quinny of iets dergelijks.. maar eigenlijk doet hij het verrassend beter dan dat we hadden verwacht toen we hem kochten. kochten hem ooit omdat we naar centerparks gingen en we de Stokke niet wilden meenemen omdat die nogal diefstal gevoelig is. We hebben dus echt op prijs geselecteerd toen. ook hier in de buurt zie je hem vaak met kindjes die al een heel stuk groter zijn ook dus ik zou zeker als je toch al andere "rijtuigen" hebt er echt niet te veel geld aan uitgeven
hij lijkt erg op deze: V&D - Vroom & Dreesmann | www.vd.nl Je warenhuis thuis | mode, wonen, reizen, aanbiedingen, acties en folder maar dan van het eigen merk van de v&d en was zo'n 35 euro.
Joey word volgende maand 3 en heeft het afgelopen jaar max 6 keer in de buggy gezeten. Hij is over de 15 kilo, maar niks van gemerkt. Zou het gewoon bij deze houden meis
Ik rij mijn zoontje van 3,5 ook nog in de buggy naar school en verwacht dat volgend schooljaar ook nog te doen. Hem 's morgens die drie kilometer laten lopen zou te lang duren, daar komen we nooit op tijd. Als hij van school komt is hij dikwijls zo moe dat hij in slaap valt onderweg.
rond 2 jaar gaan ze niet meer zo snel groeien hoor. Mijn dochter is al maaaaaanden 13 kilo (bijna 3). Ik gebruik echter vanaf dat ze 2 is, misschien 2 en een paar maanden geen buggy of kinderwagen meer. Waarom zou je, als ze kan lopen? Als wij naar de dierentuin gaan, gaat ze ook niet in de buggy hoor!
Was maar een voorbeeld hoor, van die dierentuin. Mijn dochter kan ook prima lopen maar na een paar uur wandelen is ze toch wel moe en ben ik blij dat ze even in de buggy kan zitten. Anders is het 'pakken?' en (vaak) een hoop gezeur erbij. Maar goed, bij iedereen is het anders natuurlijk.
Eva is in 7 maanden tijd 2 kilo aangekomen (van 12,2 naar 14,2), vind ik toch aardig wat! Wij hebben de buggy voor Eva het laatst met 2 jaar gebruikt, maar dat was meer voor mezelf, zodat ik hoogzwanger m'n tassen kwijt kon . Als het kindje van TS goed doorgroeit is ze met 2 jaar zo'n 16 kilo.
Ik neem aan dat ze in de curve ook meegenomen hebben dat kindjes minder snel aankomen. Dat is niets meer dan een overzicht van de gegevens van een heleboel kindjes. En volgens de curve zou J. met twee jaar inderdaad rond de 16 kg wegen. En waarom je de buggy zou gebruiken als een kind kan lopen? Omdat ik rugklachten heb en een vrij beweeglijk kind en dat is niet zo'n beste combinatie. Ik kan niet de hele dag achter haar aan kan lopen zonder dat mijn rug er aan gaat, dus kies ik in situaties waarin ik weet dat ik veel moet gaan bukken en tillen ed toch voor de buggy.
Omdat dat dus een reden heeft!!!!!!!!! Maar dat had je zelf misschien ook al kunnen bedenken. Heb nu even geen zin om het e.e.a uit te leggen. (daar gaat het topic ook niet over)
Mijn zoontje is flink boven de 20 kilo en zit ook regelmatig in de maclaren buggy.(hij is 3,4 jaar) Hij is er wel te groot voor maar de buggy houd het wel. Deze maclaren buggy kan tot 25 kilo aan. Meneertje is 1m15 lang en hangt wel flink over de grond met zijn voeten maar als hij erg moe is zit hij toch want een kind van 3 die erg lang en flink is,is moeilijk te tillen de hele dag. dus de maclaren kan tot 25 kilo dragen. De quinny zapp kan dit dus echt niet aan want hij woog met 1,5 jaar al 18 kilo en die quinny zapp kiepte telkens om met hem erin,dus absoluut niet boven de 15 kilo erin want ze kiepen om. Veel suc6
Mijn kind is ook beweeglijk (lees: wegloperig), maar toen ik hoogzwanger was en krepeerde van de bekkenpijn kon ik haar wel met mijn stem bij me houden. Goed afspraken maken en consequent zijn als je kind niet luistert. Kijk als je niet wilt dat je kindje loopt is het wat anders, maar ik vind zelf lopen heel gezond. Ik heb in die tijd welgeteld 2 keer achter haar moeten rennen, wat ik me goed kan heugen, omdat ik daarna niet meer kon bewegen van de bekkenpijn. Ik had het er gisteren nog met mijn man over, we willen volgende week naar de winterefteling, nemen we de buggy mee? Hij zei ook van niet. Ze loopt toch alles zelf en als ze op de terugweg moe is, gaat ze wel op de nek bij papa. Wij vinden het persoonlijk niks om met een lege buggy te lopen, dan is het erin, eruit, erin, eruit. Daar word ik pas moe van!
Dat jij het zonder buggy hebt gedaan, betekent toch niet dat een ander het niet met mag doen? Toen jij hoogzwanger was, was jouw dochter ook al ietsje ouder dan mijn dochter nu. Als J. twee is zal ze vast ook meer begrijpen. Maar op dit moment - en ik verwacht over drie maanden ook nog niet - kan ik dergelijke afspraken nog niet met haar maken. Dat begrijpt ze nog niet. Erin-eruit-erin-eruit gebeurt hier zelden, want dat is inderdaad pas echt vermoeiend en heel slecht voor je rug... Ik vind lopen ook gezond, daarom mag ze dat ook doen op momenten dat het handig is, bv. binnen, in het park, in de speeltuin, enz. Maar niet langs de weg of in de winkels (in ieder geval niet continu). Dat komt wel als ze wat ouder is en wel begrijpt dat een weg gevaarlijk is ed.