Dit vind ik ook wrl een beetje hoor... draag je hem nu op je rug of op je buik? Ben je wel vaker op wintersport geweest? Ik ben een gevorderde skier en ben toch een keer lopend, vol en hard, op mijn achterhoofd terecht gekomen. De meeste wegen zijn gewoon bewandelbaar, maar als je mee de berg op gaat of ergens wil wandelen zou ik dragen toch wel een beetje eng vinden, zeker met een dikke buik... Misschien een slee een optie? Ik had buggy’s, wagens, bedjes, luiers en speelgoed bij beide oma’s staan. Ik was ook een drager, maar dat ga ik van anderen niet verwachten....
Was dat hier maar zo makkelijk. Ik heb een zeer eigenwijze peuter van 2 die dus echt letterlijk de hele weg blijft krijsen als ze in de buggy moet (tot zweten en kokhalzen van woede aan toe). Geloof me, dan ga je thuis liever een kwartiertje eerder weg als je ergens op tijd moet zijn. Ideaal is dat absoluut niet, maar ik heb toch duizend keer liever een vrolijk huppelend kind naast me lopen Das trouwens ook de reden waarom wij toch vaker de fiets pakken. Ze vindt het trouwens wel prima als wij haar tillen tijdens het lopen, maar daar heb ik ook niet altijd zin in.
Ps. dragen op die en een andere leeftijd is gewoon gezellig en vind ik echt een van de leukste dingen van mama-zijn! Ik vond het fantastisch en de kids ook. Als je vele kilometers loopt, trekt een kind van drie dat ook niet meer. En met een draagzak heb je tot die tijd niet lopen stoeien met die onmogelijke, irritante lege buggy, maar met een licht rugzakje rondgelopen. Ik snap buggy gebruikers niet. Mijn zoon en zijn vriendinnetje hebben toen ze 4 waren ook nog in de draagzak gezeten na 15K lopen in de Efteling.
Mijn oudste loopt gewoon een hele dag in de Efteling/dierentuin of wat dan ook. Gewoon een kwestie van aanleren.
Ben het eigenlijk met je eens...no way dat ik met een 3 jarige ging zeulen.... Overigens las ik iets over een slee. Vind ik een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betere optie dan een buggy
Ik snap jou wel, behalve dan dat je met ze op vakantie wìl Maar als er nu al iemand tegen mij zegt dat ze mijn kind(eren) een dagje meenemen zodat ik rust heb, mijn man/de rest wat gaat doen wat ik niet kan, tja dan zou ik ook niet blij worden ook al is het lief bedoeld. Maar wie zegt mij dat ik over 10 weken rust wil? Als ik kijk hoe het nu is als er 3 op school zijn en 1 op bed... verveel me meestal Als ik moe ben, oke, lekker, ook even plat maar anders, nee hoor, laat die kinderen maar bij me.
Wow, we hebben die dag (gemeten met app) 22 kilometer gelopen en de kids meer nog omdat ze heen en weer renden. Dat vind ik met net 4 jaar oud best knap. Dat trokken zij toen nog niet.
Beide, zowel buik als rug. Ik ben nog nooit op wintersport geweest, en weet niet wat ik kan verwachten Mijn intentie was eigenlijk om hem gewoon te laten lopen en als het echt niet meer gaat kijken of hij op mijn rug kan. Maar zoals gezegd, nog nooit geweest dus geeeeeen idee wat ik precies kan verwachten.
Het was niet mijn idee.. ze vragen het ieder jaar, en ik weet dat mijn partner heel graag weer een keertje wilde gaan snowboarden. Ik heb me dus over gegeven.
Als hij zelf wil lopen heb je zowel geen doek als buggy nodig lijkt me. Dan zou ik ter plekke een slee huren als dat kan, of opa en oma laten doen als ze met hem op pad willen.
Tsja ik moet 8x per dag op tijd op school zijn waarvan ook 2x op tijd thuis voor een fles, van de 8x kan hij dus maar 2x zelf lopen omdat we dan de tijd hebben, ik ga niet 6x op Eem dag 20 min eerder weg van huis hoor...dat is 2 uur verspilde tijd... tijd die ik hard genoeg kan gebruiken met 3 kinderen
Gelukkig wil mijn man dat zelf ook niet Maar als je een goeie/normale band met ze heb kan het wel heel leuk zijn
Ga je naar Oostenrijk? Daar hebben ze hele fijne zwembaden, voor jezelf en de kleine jongen, even een tip tussen door Ik vond dragen ook echt fijn en met 3 had ik haar af en toe in een sling, niet meer in de doek dat werd me te zwaar. Maar dragen in sneeuw in de bergen met gladde stukken zou ik niet echt aanraden. Echt alleen om het valgevaar en er zit nu ook een baby in je buik waar je aan moet denken. Een slee is een optie en een lichtgewicht buggy met een draagriem zou ook fijn zijn.
Ondanks dat jij je schoonouders maar een pain in the ass vindt omdat ze met je zoontje op stap willen kan je het misschien ook van de andere kant bekijken? Zij vinden het ook leuk om dingen samen te doen met hun kleinzoon. Je hoeft hem niet de hele week te claimen. Is al eerder gezegd maar ze hoeven geen hele dag op stap. Even een uurtje wandelen of sleeën of weet ik veel wat. Lekker toch dat jij dan bijv even kan douchen of relaxen? Zou geen buggy aanschaffen. Met 3 kan ie prima een tijd lopen. Zou eerder denken aan een tuigje oid zodat hij niet weg kan lopen. Je kan vast ter plekke een slee huren. Ook leuk!
Ja, biberwier als ik het goed zeg. Dat klinkt ook nog als een goed plan inderdaad! Ik heb zelf een drager ( soort connecta), voorop of een onbu voor op mijn rug. De doek pak ik nooit meer, de rs idd wel regelmatig. Vanaf de opvang naar huis ofzo. Ik zal er nog eens over gaan verzinnen.
Mijn schoonouders kennende is die optie niet aanwezig. Als ze een hele dag skieën opgeven om met mijn zoontje te zijn gaan ze dat echt niet maar een uurtje doen. Die zijn dan heel de dag foetsie. Ergens werd trouwens gemeld dat het ook maar oude mensjes zijn, ze zijn 57 en net 60. Dus dat valt wel mee
Ik heb niet alles gelezen, dat vooropgesteld. Ik lees dat je niet eens de behoefte hebt om je zoontje mee te geven aan je schoonouders, dan zou ik ook geen buggy kopen. Als je zoon toch even met ze meegaat dan kan hij best zelf lopen of inderdaad met een slee. Is nog veel leuker ook! En zou hij überhaupt in een buggy willen? Genoeg 3 jarigen die dat echt niet meer willen.
Ik zou voor een kind van bijna 3 echt geen buggy aanschaffen hoor. Zoals je zelf al zegt: hij kan zelf lopen. Wij hebben 3 kinderen, en kinderwagen/buggy enz zijn met ruim 2 jaar de deur uit gegaan. Een peuter kan gewoon lopen. Ik neem aan dat ze met hem een beetje gaat ronddwarrelen, niet 15km lopen aan één stuk. Een buggy is überhaupt geen succes in de sneeuw.
Ik zou voor een 3jarige ook geen buggy meer kopen. Vraag me wel af waarom je voor een buggy kijkt als je toch je kind niet wil meegeven?
Dan zie ik nog steeds het probleem niet. Je gaat een week weg. Je schoonouders willen dus 1 dag wat doen met hun kleinkind. Alleen maar leuk voor hun en je zoon toch. Blijven nog genoeg dagen over voor jou.