Over een paar weken gaan wij op vakantie met onze dochter, die dan 6 maanden zal zijn. Omdat we een buggy een stuk handiger vinden om mee te nemen in het vliegtuig dan onze kinderwagen (Mutsy Transit), ben ik een beetje aan het rondneuzen. Een buggy die helemaal plat kan lijkt me wel handig ivm leeftijd dochter. Maar hebben jullie nog andere tips? Welke merken/types kunnen jullie me aanraden? Bedankt alvast
Ik heb via bol.com een topmark buggy gekocht voor 65 euro en ik ben er erg tevreden over. Hij kan goed plat en een groot boodschappenmandje onderin. Zeker een aanrader voor dat geld!
Wij hebben nu een buggy die als je hem inklapt, gelijk vergrendeld. Erg handig op het vliegveld. Een grote zonnekap is handig (afhankelijk van de bestemming 😉 En ze sneuvelen nog wel eens dus ik zou niet te duur doen.
Thx voor de tips! Denk dat we idd een iets goedkopere gaan aanschaffen ivm de reis. Zonnekap is een must (gaan naar caribisch gebied) Alva, welk merk/type heb jij?
Wij hebben een Qute, alleen te koop bij Babydump. Kost normaal 129 maar was (of is?) afgeprijst naar 79. Kan plat want heeft 5 standen en wij hebben een knalroze
Wij hebben een Koelstra Simba T3. Deze buggy heeft een verlengde zonnekap, een grote boodschappenmand, stuurt makkelijk en hij kan helemaal plat. Vergrendelt ook meteen als je hem dichtklapt.
Ik zou je aanraden om eerst even in de winkels te gaan rijden met een buggy en niet lukraak van internet te kopen! Ik vond sommigen echt niet prettig rijden. Verder zou ik op het gewicht letten. Ik vind de onze fijn maar toch zwaar genoeg. Vergrendelen alle buggy's niet bij t inklappen? Bedenken wat je er mee wilt. Ook lastig want de slaapstanden gebruiken wij achteraf nooit omdat mn dochter toch niet gaat slapen in de buggy. Wellicht de baby later wel. Wij hebben een McLaren Quest
En een lichtgewicht zie ik.. Ik ga speuren op Marktplaats Thx! @Bouwjaar1979: het is eigenlijk vooral 'even' snel nodig voor de vakantie. Lichtgewicht is prettig idd Thx voor je reactie
Jammer dat deze niet eerder op de markt komt! Dit zou ideaal voor jullie zijn: The World's Smallest Fold-Up Stroller GB Pockit Stroller : Mother & Baby Hij schijnt in de lente van 2016 in Amerika verkrijgbaar te zijn, ik weet niet wanneer en of ie überhaupt in NL gaat komen. In ieder geval succes met jouw zoektocht!
Met 6 maanden is het wel fijn als ze nog kunnen slapen ook in de buggy. En (wij in ieder geval) hebben de buggy vanaf dat ze ongeveer 1,5 was erg veel gebruikt. De wagen stond voor haar 2e verjaardag op zolder. Wij hebben een mcclaren. Lichte wagen, goede zonnekap, uittrekbaar voetensteuntje en plat. Dus ga niet voor een goedkope buggy voor even, want je doet er nog wel een paar jaar mee.
Met 6 maand zou ik eerlijk gezegd gewoon je Mutsy meenemen, dat ligt/zit/slaapt echt veel fijner voor je baby. Ik zie dat je meisje ook nog te vroeg geboren is, dus dan denk ik dat een buggy voor haar met 6 maanden echt nog geen goede steun geeft. Ik adviseer altijd vanaf ca 9 maand de buggy pas te gebruiken, in plaats van 6 maanden. Als je een prampack huurt om je Mutsy in te doen dan komt hij echt zonder beschadigingen uit het vliegtuigruim. Mocht je toch een buggy aanschaffen dan zou ik voor een kwalitatief goede gaan, eventueel 2e hands via marktplaats. Wij hebben een MacLaren Quest, o.a. voor de vliegvakanties, maar de Koelstra is ook goed en fijn. Heb je al een bassinet gereserveerd voor je baby? Anders misschien ook even kijken naar een Flyebaby of Air Traveller, dan slaapt je kleintje veel fijner tijdens de lange vlucht en heb jij je handen vrij.
Ik heb een babypop (65 cm, komt qua maat overeen met een gemiddelde baby van 5 maand) net even in de MacLaren Quest gezet, zie foto. Omdat je baby nog niet kan zitten zal ze met haar kruis volledig op het onderste stuk van het tuigje hangen. De tuigjes aan de bovenkant zitten nu op de laagste stand, er zit dan zo'n 20 cm tussen de schouder van de baby en het tuigje. De rugleuning van de Quest zit nu bijna in de uiterste ligstand, hij kan nog maar een heel klein stukje lager. Volledig horizontaal kan hij dus niet. Ik schat dat mijn dochter pas met ca. 11 maand echt mooi in de buggy zat.
Ik bedoelde met goedkoop een buggy via Marktplaats. Wel van een goed merk uiteraard Ben nu aan het kijken naar Koelstra Heb ik gereserveerd ja! Thx voor alle tips Ze is idd iets te vroeg geboren (5 dagen later en niemand zei er iets van ) maar ik ga toch eigenwijs een buggy meenemen. Ik zie het echt niet zitten om met Mutsy te reizen. Bovendien vindt ze de kinderwagenbak saai, want ze kan op die manier niks zien. Grappig die foto trouwens; ik zie wat je bedoelt! Ik verwacht dat ze over 7 weken toch alweer een stukje groter is (nu 62cm) dan de pop Rekbare (bamboe) draagdoek en/of draagzak gaat sowieso ook mee, maar vraag me af hoe fijn dat is in de warmte (rond de 30 graden).
Goed dat je al een bassinet hebt gereserveerd! En succes met zoeken naar een buggy. Je kan het altijd proberen, en mocht je een weekje voor vertrek toch denken dat je de Mutsy in een reistas mee wil nemen stuur me dan even een pb Een rekbare doek is bij 30 graden wel erg warm, omdat er dan drie lagen doek over je baby gaan. Heb je een geweven doek? In de draagzak gaat het wel met 30 graden hoor, gewoon luchtig kleden.
Toen mjn dochter 4 maanden was zijn wij voor het eerst op vakantie gegaan en de draagdoek toch veel gebruikt, ik dacht ook dat ik die te warm zou vinden. Ik deed de banden helemal bovenop/over mijn schouder en de banden niet drie keer over haar heen maar wat smaller. En dat ging prima. Fijn met dagtochtjes als je niet precies weet waar je terecht komt. Maar ik had wel een katoenen geweven doek. Ik deed dan alleen een hempje aan en mijn dochter had sowieso niet veel meer dan rompertjes aan. (Ja als we 's avonds uit eten gingen een leuk jurkje of pakje).