jeetje zeg wat zijn we geschrokken!

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

ja hoor net even boodschappen wezen doen, rijden op de terugweg moesten de wijk door en het is daar godzijdank 30 km zone opeens zien we links een kind tevoorschijn schieten op de fiets zo van de stoep af recht op de auto af, we stonden gelijk stil man trapte op de rem en trok de handrem gelijk aan maar ze knalde zo bij de spiegel het portier de auto in ,
    we sprongen gelijk de auto uit en bij haar gekeken of er iets was, maar ze begon te huilen want haar stuur stond scheef dus hadden wel zoiets van ja dit zit wel goed.

stonden heel veel kinderen erbij en ook volwassenen ze kwam zo uit een parkje of iets de stoep af knallen jeetje zeg wat een schrik gelukkig het meisje niets, maar onze auto daar worden we niet blij van,
    een flinke duts, voorkant en portier moeten opnieuw gespoten worden en 1 stuk dan uitgedeukt en onze spiegel is ook geforceerd deze werkt niet meer en spiegel is beschadigd zijn elektrische,
    man werkt zelf voor garage bedrijf en we hebben gekeken maar het is echt beschadigingen tot op het metaal en hij schat zo op toch al gauw voor €1500,00 schade (spuitkosten zijn enorm en het is best wel flink)
    meisje fietste gelijk weg maar man is er wel achteraan gegaan na een hoop gesteggel kwam de moeder tevoorschijn die nagenoeg geen nederlands sprak ze gaat haar man laten bellen vanavond of morgen heeft ze gezegd (zijn buitenlandse mensen ) hopleijk gebeurd het ook we hebben wel de gegevens hoor.

maar ja morgen maar eens even de verzekering bellen hoe te handelen nu is natuurlijk een fietser maar de regel fietser gaat altijd vrijuit gaat niet meer op, ook hebben we gelijk de getuigen gegevens genoteerd waren redelijk wat mensen die het gezien hebben.

maar man man, wat zijn we geschrokken goddank reden we zo langzaam en stonden we gelijk stil en trok het meisje aan het stuur anders was ze zo de motorkap op geklapt. :(

waar ik me wel boos om kan maken vorige week is daar om de hoek een kindje aangereden en die was zwaargewond waarom laat je je kinderen meisje was 6 op straat spelen aan een doorgaande weg naar een winkelcentrum , bah we hebben niets gedaan maar toch je voelt je wel schuldig

2. danip

danip Niet meer actief

Jeetje dat is zeker schrikken! pff.. Gelukkig is er niks met het meisje aan de hand. Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Wel balen van de auto natuurlijk!

Maar hoe kom je er bij dat dat van de fietser die vrijuit gaat niet meer op gaat? Het is niet veranderd, en nog steeds onwijs moeilijk om een vergoeding te eisen van de tegenpartij! Dat lukt werkelijk bijna nooit, en zoals ik het zie (werk in de verzekeringen) in jullie geval zeer waarschijnlijk ook niet :( Stonden jullie stil? of reed de auto nog?

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb altijd begrepen dat je altijd schuldig bent als je een kind aanrijd. ookal rijd het kind ineens de weg op. de verzekering zul je dus wel kunnen schudden denk ik.

maar kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, bbrrrr...

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wat Danip zegt klopt. Voor kinderen onder de 14 jaar geldt de 100% regel. Je bent eigenlijk altijd volledig aansprakelijk tenzij je kunt aantonen dat het kind opzet had of aan opzet grenzend roekeloos was en dat is eigenlijk niet te bewijzen.

Wel enorm schrikken natuurlijk! Sterkte!

5. marilouise

omdat mijn man laatst een soort zelfde geval heeft meegemaakt op het werk en er daar zeer zeker wel een volledige schade werd uitgekeerd dit was al een aantal jaren zo werd er gezegd dat er beter naar het geval op zich wordt gekeken hij heeft er toch veel mee te maken dus ja, maar ja zal zoiezo afwachten zijn wat het gaat doen ben er enorm ziek van, zeiden net ook tegen elkaar hadden beter zoiezo gelijk politie kunnen bellen, maar goed we hebben genoeg getuigen genoteerd dus hopelijk kunnen ze ons helpen.

we reden 25 km p/u op het moment het meisje erop klapte stonden we al stil gelukkig.

morgen maar aan het bellen gaan wat we kunnen doen moet eerlijk zeggen dat ik ook niet verwacht dat ze ons gaan bellen.

6. marilouise

nou ben benieuwd denk dat er mogelijk nog wel wat te bewijzen valt aangezien er foto's gemaakt zijn door 1 van de getuigen op het moment het gebeurde (hij stond foto's te maken van zijn auto) ze reed uit een park geen oversteekplaats tussen de auto's door.

we zien wel morgen kan ik pas bellen

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    mijn rijinstructeur zei het heel gemakkelijk...

van opzij,gas erbij
    van de rug,gas terug...

dus bij deze zaten jullie niet fout..

8. danip

danip Niet meer actief

Dat maakt niks uit, het kind is jonger dan 14 en dan ben je sowieso aansprakelijk :( Niet altijd eerlijk, maar toch echt waar!

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hmm, wat vreemd. Ik heb net colleges letselschade gevolgd en daar werd toch echt verteld dat je als aansprakelijke (want dat zijn jullie 100% zeker) je eigen schade niet vergoed krijgt. Je kunt namelijk alleen je eigen schade vergoed krijgen als er sprake is van overmacht en dat kun je in jullie geval absoluut niet aannemelijk maken.
    Het lijkt mij dus heel sterk dat jullie je schade vergoed gaan krijgen.

10. marilouise

zoiezo is al aan de schade te zien trouwens dat we haar niet aangereden hebben, de schade zit in ons portier en op de zijkant van de voorkant het maakt ook niet uit wij hebben schade zij heeft gelukkig niets hetgeen ik hoop is dat moeders haar kinderen gewoon lekker van de straat afhaalt, in plaats van daar te laten spelen wij rijden zachter dan de toegestane snelheid maar er wordt daar hard gereden.

en ik hoop dat ze ons morgen toch wel even bellen als is het maar vopor het fatsoen, en we gaan er vanuit dat we het op onze eiegen verzekering zullen moeten doen.

maar wie niet waagt die niet wint

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bij een aanrijding met een kind onder de 14 maakt het niet uit of je schuld had of dat jullie niets te verwijten viel.
    Er wordt puur gekeken naar het overmachtscriterium en dat luidt: opzet of bewust roekeloos bij het kind. En volgens mijn informatie is dat haast onmogelijk om aan te tonen..

12. marilouise

nou ja laten we het hopen dat het meevalt en we in ieder geval onze schade vergoed krijgen anders ben ik bang dat we onze vakantie zullen moeten annuleren aangezien ik niet in de positie ben even €1500 euro uit mijn mouwen te schudden

13. danip

danip Niet meer actief

Bewust roekeloos is inderdaad eigenlijk niet aan te tonen. En dit kind zal niet opzettelijk tegen de auto zijn gefiets. Daarnaast maakt het niks uit of het tegen de zijkant, voorkant achterkant of zelfs het dak is. Dus de kans is nihil dat ts de schade kan verhalen.

Heb er zelf soms ook wel moeite mee hoor, wanneer ik zie dat een klant echt helemaal niks had kunnen doen om de aanrijding te voorkomen, maar wel gigantisch meer premie moet gaan betalen. Succes in ieder geval.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Het lijkt mij écht heel sterk, hoe erg ik het ook vind om dat te moeten zeggen. Succes!
    Misschien kunnen jullie anders iets afspreken met de garage waar je vriend werkt? Dat jullie het later in termijnen betalen?

15. danip

danip Niet meer actief

:( ben je allrisk verzekerd? Je zou je voorwaarden er eens op na kunnen kijken als je weet op welke trede je nu staat?

16. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Misschien een dom idee, maar als de ouders van het kind wa-verzekerd zijn dan valt het toch gewoon daarop te verhalen. Kind maakt schade aan eigendom van een ander (jullie) In dat geval heeft het toch niks met jullie autoverzekering te maken?
    Ik hoop dat er wat te regelen is. Al zeg je wel dat ouders matig nederlands praten dus de kans dat ze ook wa verzekerd zijn lijkt me klein

Succes!
    En ja wat een schrik, gelukkig is het zo goed voor dat meisje afgelopen, helaas voor jullie!

17. marilouise

Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval genoeg verzekerd ben dat mijn eigen schade gemaakt kan worden ben toch niet voor niets all risk verzekerd en via man zijn werk valt niets te regelen aangezien hun het uit moeten besteden

18. danip

danip Niet meer actief

Dan valt het gewoon onder jullie eigen verzekering. Heb je veel noclaim? (hoeveel schadevrije jaren/ of tredes?)

19. marilouise

ja we zijn all risk verzekerd staan op de hoogste trede ik heb ooit schade gereden maar dat was op mijn naam de auto,s staat op man zijn naam en de schade dateert uit 3 auto's terug toen wij nog niet samen waren dus ga er vanuit dat dat niet van toepassing is.

ja dat over die wa verzekering zei mijn buurvrouw net ook al. eerst maar eens kijken wat verzekering morgen zegt.

we hebben de papa van het meisje niet gezien die zou zo thuis komen maar we haddebn ook nog de kleine man in de auto zitten. die aan het huilen was en wat is zo eerst zei ze 10 minuten toen 10 uur. we hebben telefoonnummer en adres

20. marilouise

man heeft nog nooit schade gehad heeft rijbewijs nu 14 jaar en is ook al 14 jaar verzekerd met verschillende auto's natuurlijk

Deel Deze Pagina