Tweede kindje. Wie gaat er naar zolder?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poppy1987, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ik ben zwanger van ons tweede kindje en op zolder (nu 1 grote ruimte) gaan we een slaapkamer maken. Op de eerste verdieping slapen wij en is er nog 1 kamertje. Hier slaapt dus nu ons dochtertje.

Mijn man wil dus de baby naar zolder doen en onze dochter in haar eigen kamer houden. Dat lijkt hem het makkelijkst gezien ze straks ook in een groter bed gaat waar ze ook zelf uit kan klimmen. Voor de trap zit uiteraard een traphekje maar dat vindt hij een eng idee. Hij is er heel stellig in en is ook bang dat ze jaloers wordt en we haar soort van wegstoppen voor haar idee.

Ik ben van mening dat onze dochter juist naar zolder gaat. Daar heeft ze dan haar eigen plek, hoort ze hopelijk in de nacht minder van ons en de baby. En dan ligt de baby vlak naast ons, handig voor de voedingen.

Hoe heb jij dit gedaan in een soortgelijke situatie?

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wij hebben een huis met alles gelijkvloers en dan twee extra kamers boven. Nu op het gelijkvloers hebben wij onze slaapkamer en de kamer van L, die twee jaar wordt als baby komt.

Bij ons gaat L uiteindelijk een eigen kamer krijgen boven. Maar we vinden dat ze nu nog niet goed genoeg de trap op/af kan: zeker niet als dat ook nog halfslapend moet lukken. Zodoende laten wij haar tijdelijk op haar kamer naast de onze. Baby komt de eerste 6-9 maanden tóch op onze kamer. Alleen de kledingkast is nu gedeeld, de verschoontafel ook. Dus in feite slaapt L voorlopig in wat eigenlijk de babykamer gaat worden. Zodra ze groot genoeg is voor haar eigen kamer, gaat ze naar een andere verdieping. En baby ook, over drie jaar ofzo. Dan wordt de babykamer een studeerkamer ofzo - als we niet voor een derde baby kiezen.

3. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik zou eerder opteren dat jullie naar de zolder verhuizen. De eerste maanden de baby bij jullie op de kamer leggen en dan na een tijdje kan de baby dan op hetzelfde verdiep als je dochter.

Als dat geen optie is, dan zou ik jullie dochter op zolder leggen.

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voorstellen jullie naar zolder.
    Wij zijn nu de zolder aan verbouwen en zodra die klaar is gaan we allemaal naar een nieuwe kamer.

Als jullie niet naar zolder willen dan zou ik jullie dochter naar boven doen.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Jullie naar zolder of je dochtertje.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 kamers in het midden en een toilet. Op zolder hebben we ook nog een kamer en daarnaast een ruimte onder het lagere deel van het dak. Wij zijn zelf juist naar zolder verhuist. Zo kunnen de kinderen makkelijker naar de wc snachts en hebben wij een plekje voor onszelf, en onder het lagere dak ook nog wat ruimte voor hobby spullen. Als zij op bed zijn dan horen wij ze ook beter omdat er niet nog een etage tussen zit.

Als wij hier nog wonen als de jongens richting de pubertijd gaan dan gaan zij naar zolder om daar wat meer privacy te hebben.

7. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Hier zijn wij naar de zolder verhuisd.
    Zoontje gewoon zijn eigen kamer gehouden en de babykamer op onze oude slaapkamer.

8. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wij zijn zelf naar zolder gegaan. Ideaal dat de twee kinderen op 1 verdieping liggen. Bedritueel gaat allemaal tegelijk en gaat heen en weer tussen de kamers. Ook toen de jongste klein was speelde de oudste lekker op de etage terwijl ik de baby aan het baderen/ omkleden/voeden was op zijn eigen kamer.

9. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Wij zijn ook zelf op zolder gaan liggen. :thumup:

Op de 1ste verdieping hebben we van 2 grote slaapkamers 1 mega slaapkamer gemaakt. Hier slapen nu onze 2 meiden (2 en 4) en komt uiteindelijk ook hun broertje te slapen. De eerste maanden komt hij eerst bij ons op de kamer, daarna bij zijn zussen.

10. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Bedankt voor de reacties!
    Zelf naar zolder zou ideaal zijn maar helaas past dat niet echt.... Gaan we nog wel echt uitmeten als de kamer gemaakt is. Maar voor alsnog gaat dat niet.

Het moeten plassen snachts duurt nog even denk ik. Onze dochter is straks nog geen 2 jaar als de baby komt.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Als ze ouder wordt, zal ze haar eigen verdieping alleen maar extra tof vinden ;) zou haar juist verplaatsen.

Onze zoon verhuisd nu ook naar een nieuwe kamer en hij is erg betrokken bij de verbouwing. Hij heeft gister meegeholpen zijn muur te verven en trots dat hij is! Heb de accessoires voor zijn nieuwe kamer ook echt met hem fysiek uitgezocht in de winkel. Dan vinden ze de overgang alleen maar extra cool :)
    (Oke, vloeren eruit slopen mag hij dan niet doen uiteraard haha, peuter met een beitel in de hand en grote hamer nee dank je)

Voor de toiletgang kun je altijd nog, net als vroegah, een potje neerzetten als het nodig is

12. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Bij ons blijft baby het eerste jaar op onze kamer slapen, daar staan ook de benodigde meubeltjes. Daarna verhuist hij naar zijn eigen domein op zolder. Wij gaan zeker niet inpandig verhuizen. En i.v.m. borstvoeding blijft de baby zo lang bij ons slapen totdat ie doorslaapt. Ik ga ervan uit dat dat wel een jaartje zal duren. En ik zie het niet zitten om 's nachts helemaal op te moeten staan, dus baby aanleggen en weer terugschuiven in z'n co-sleeper.

In mijn beleving heeft een baby de eerste maanden of jaar sowieso geen eigen kamer nodig.

boerderijmama vindt dit leuk.
  13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou het op zijn beloop laten, als de baby 6 maanden is kun je altijd weer kijken waar iedereen slapen wil.

14. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Nee inderdaad, maar wij hebben wel onze eigen kamer nodig

15. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij gaan onze zoon naar zolder verplaatsen. Vind ik makkelijker met de baby op dezelfde verdieping. Onze zoon heeft vanaf 7wk op zijn eigen kamer geslapen en als dat nu weer kan is de baby op dezelfde verdieping wel handig. Bovendien hoeven we weinig te veranderen aan de babykamer.

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Wij zaten te twijfelen of we zelf naar boven zouden gaan. Maar wilde op dezelfde verdieping blijven als de kids. En we hebben de luxe dat we 3 slaapkamers daar hebben. Alleen we hadden een soort kattenkamer gemaakt daar. Dus toch besloten allemaal op dezelfde verdieping te blijven. Gaan denk ik hetzelfde doen als de vorige keer zodra de kleine doorslaapt gaat ie naar zn eigen kamer.

Bij jullie zou ik de oudste dan naar boven doen ook intrant van groot zijn etc en leuke eigen kamer maken. Onze dochter vind hey prachtig dat ze allemaal nieuwe meubels etc heeft.

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hier doen we juist de baby boven op zolder als alles verbouwd is.

Zelf naar zolder ook overwogen. Maar ik ben een nachtplasser en wil niet steeds trap af en op.

Zoon naar zolder.. ook overwogen. Maar die is nogal gehecht aan wat hij heeft en heeft moeite met afscheid nemen van het oude en met veranderingen.

Dus niks alle kamers omgooien. Ieder een kamer zoals het is. Baby kamer op zolder. En zal toch eerste tijd bij ons slapen op de kamer.

Poppy1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina