Air Berlin - wel/geen zitplaats reserveren

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elsa86, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    17 juni vliegen we met Air Berlin naar Lanzarote. Nu twijfel ik heel erg of we vooraf zitplaatsen moeten reserveren. We doen dit liever niet, want het is wel weer 96 euro extra. En dat geld kunnen we momenteel wel beter gebruiken. Maar ik wil wel met het hele gezin bij elkaar zitten.

Hoe groot is de kans dat je niet naast elkaar zit als je, zodra het kan, online incheckt? Iemand ervaring?

2. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Wij zijn in april met air berlin op en neer naar Florida geweest. Beide keren online ingecheckt zodra het kon en beide keren zaten we bij elkaar. Op de heenvlucht zat het vliegtuig compleet vol, maar dus geen probleem.

Wat wij wel hadden bij het online inchecken: je moet de geboortedata van de reizigers opgeven. Ons zoontje is van 2013, maar het menu liep niet verder dan 2006. Erg vreemd. Heb er voor gebeld en kon gewoon 2006 invoeren. Was geen enkel probleem. Weet niet of het nu nog zo is, maar dan weet je dat iig al.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wij vlogen niet met air Berlin, maar wij hadden op de terugvlucht vertraging omdat er een gezin (1 moeder, 2 kinderen) niet bij elkaar kon zitten en ze het hier niet mee eens waren. Uiteindelijk zijn ze toch gesplitst (wel al iets ouder, zon 8 jaar), en 1 zat naast ons. En dan ook echt rijen uit elkaar. Maar anders hadden we nog gestaan denk ik.
    Ik dacht wel, tja, daarvoor hebben wij het wel gereserveerd. Dus het is de vraag of je het risico wil lopen dat je niet bij elkaar zit.

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dan zou ik reserveren! wij zijn een aantal jaar geleden naar Griekenland geweest en toen was er een gezin die niet hadden gereserveerd, gevolg was dat het kindje (jaar of 5) voorin zat, mama 1 of rijen verder en papa achterin..
    dit was trouwens niet met air berlin..

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Vorig jaar met Air Berlin gevlogen vanaf Düsseldorf naar Mallorca en vooraf via pc ingecheckt.. zaten toen bij elkaar!

Terug met eurowings ..niet vooraf ingecheckt en ook hier zaten we gewoon bij elkaar

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat duur zeg, wij hebben gisteren onze stoelen gereserveerd bij TUI voor 16 euro.
    Ik heb jaren geleden als kind tussen de andere kinderen gezeten (waren met 18 man) en iedereen zat toen verspreid door het vliegtuig... maar dit was met KLM en niet met Air Berlin.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Wij vinden het ook erg duur, het is dus 16 euro per persoon per vlucht. En aangezien onze oudste ook een eigen stoel heeft....

Maar goed...we hebben toch maar stoelen gereserveerd. Ik durfde het risico niet te nemen.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou zeker reserveren.
    Wij hebben het 4 jaren geleden een keer niet gedaan.
    En toen zat mijn man met onze jongste dochter achterin het vliegtuig en ik met de oudste voorin.
    Nu ging het om een vlucht van 3 en half uur... Maar geloof me het is echt fijner om naast elkaar te zitten.!

Sindsdien betaal ik dus gewoon...alhoewel ik het echt absurt vind dat je hiervoor moet betalen.

Deel Deze Pagina