Ik heb een buggy (http://www.prenatal.nl/Overzicht_speciale_aanbiedingen zie onderaan de aanbiedingen), buggydrager (http://www.prenatal.nl/shop/product.aspx?category=buggy&subcategory=Buggyaccessoires&productid=31879) en een moederfiets (geen sparta) . Maar als ik de buggy aan de buggydrager wil bevestigen dan val mijn fiets om en dit kan toch echt niet de bedoeling zijn. Wat doe ik verkeerd??? Ik heb een dubbele standaard en een stuurslot op mijn fiets. Heb al op alle mogelijke (en onmogelijke) manieren geprobeerd de boel op zijn plek te hangen, maar toch wil het op één of andere manier niet lukken. Iemand een handige tip ofzo?
Hij kiept hier ook om, terwijl de buggy maar 5 kilo weegt. Ik heb ook die drager van de prenatal en een mamafiets. Ik heb hem nog maar pas en laatst even geoefend (zonder kind).... nou, ik vind het niks, hij zwabbert achter je fiets en als je afstapt vliegt idd je stuur de lucht in. Nu heeft mijn man de drager aan de andere kant bevestigd, zodat de buggy recht achter de fiets hangt, nu is het wel iets meer in evenwicht... Maar hij kiept nog steeds. Of ik doe ook wat verkeerds, of het 'hoort' zo, dus ik lees mee...
Ik vind dit ook gevaarlijk. Als ik mijn dochter mee neem naar de stad bijv. Dan moet ik haar eerst uit de buggy halen en in het fietsstoeltje zetten, dan de buggy snel inklappen en erin hangen. Ondertussen ligt Aaliyah al op de grond met fiets en al. (Niet dat ik dit al heb geprobeerd mét haar hoor!, Alleen nog 'droog' geoefend) Ik vind dit zeer onhandig. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn??!! Hoe doen andere moeders dit?????
geen tip hiervandaan, ik zou even langs de fietsenwinkel gaan... hoop dat hun de oplossing hebben. ik heb het nog niet geprobeerd met de buggy van de prenatal (wij hebben deze pas gekocht) wel met een andere (chicco) maar daar mee geen probleem..... ik heb een Cortina mamafiets.
Ik heb geen mamafiets, maar wel de buggy (eigen merk; die simpele) van Prenatal achterop met dezelfde drager als die vanjou. Daarnaast ook de fietstassen vaak vol, maar m'n fiets is echt nooit omgevallen; staat de standaard wel goed??
hier ook een fietsen drager met een goedkope lichte buggy! toch voor kleine stukjes en niet voor uren te wandelen,bewust bij gekocht want heb een maclaren buggy maar die is ook veel te zwaar! dus heb nu zo buggy van 20 euro voor op mijn fiets en laat ik er ook opzitten thuis, dus hoef ook niet iedere keer te etteren, misschien een tip! succes ermee!
Maar nu de vraag: hoe hebben jullie die buggydrager en buggy vast gemaakt. Eventueel met foto. Dan doe ik vast iets verkeerd. Ik snap er echt niks van hoor! Heb keurig de gebruiksaanwijzing opgevolgd.
Valt hij echt om? of kiept ie alleen naar achteren... Want dan zou je net wat ik nu doe, de drager aan de andere kant van de fiets kunnen bevestigen, zodat de buggy precies achter de fiets hangt. (Wat ik al eerder zei ). Mijn fiets valt nu niet om (opzij), maar hij kiept nog wel naar achteren. Ik denk dat dat niet te verhelpen is. (volgens manlief ) Ik heb trouwens een maclaren buggy, die 'maar' 5.5 kilo weegt.
Mijn buggy is 6,5 kilo. Ik heb de buggydrager al naar achteren geplaatst, zo heb ik plaats voor dubbele fietstassen. Dit kon volgens de fietsenmaker, waar ik de fiets heb gekocht. Maar op deze manier heb ik nog weinig plezier van de fiets.
O'ja en de fiets valt echt om. Niet alleen naar achteren. Dat zou ook niet erg zijn, dat vang het achterwiel wel op.
Heb je een moederfiets? Mijn fiets van Gazelle valt echt niet om hoor... en ik heb ook dubbele fietstassen. Ligt misschien aan de kwaliteit van de fiets? Ik heb een maclaren buggy en een buggydrager gekocht bij de prenatal. Is van het merk Steco Bij mij zwabbert ie niet op de fiets. Hier een handleiding voor de buggydrager: http://www.steco.nl/producten/bijlages/con_10.pdf Plaats je de haak wel onder een wiel van de buggy?
Ik heb ook een buggy mee op mijn mama fiets (Sparta) en een buggy van Koelstra (7 kg). Het is wel even klooien (welke kant moet voor en welk wieltje moest ook al weer in de haak) om hem er goed op te krijgen. En meestal doe ik het thuis van te voren zodat ik mijn dochter alleen maar in het stoeltje hoef te zetten maar als we terug gaan zet ik haar meestal alvast in het stoeltje en de tassen in de fiets tassen en dan de buggy als laatste er op. Nog nooit problemen gehad met omvallen om zo. En zwabberen vind ik ook wel mee vallen. Je merkt wel dat je wat extra kilo's achter op hebt maar verder kan ik er goed mee fietsen. Het enige is dat die spanband (dat plastice ding) steeds losschiet van de buggy mee maar ook als die los is kan je de buggy goed vastmaken. De gebruiksaanwijzing is inderdaad waardeloos. Maar gelukkig was die al gemonteerd toen de fiets werd afgeleverd.
ik heb alleen nog maar drooggeoefend en bij mij valt hij niet om. Ik heb de bloom fiets, een stece de luxe drager en de koelstra simba buggy. Het staat niet super stevig en ik moet ook niet gaan trekken, maar hij kiep niet vanzelf om.. (misschien mét kind? maar ik denk het niet..)
Ik heb welgeteld vorig jaar 1x gefietst met buggy. Was geen doen en ik zie het ook niet zitten om dit in de toekomst weer te gaan doen! Ik heb een gazelle moederfiets en een koelstrabuggy. Ik weet niet waar het aan ligt, maar mijn fiets valt ook om en zwabbert alle kanten op als ik de fiets op wil stappen. Ik kies er dus voor om of met de auto te gaan of te voet. Ik ga alleen fietsen als ik niet al te ver hoef te lopen. VReselijk vind ik het!!
Hmm.. dat is wel vreemd idd. Ik neem aan dat je een dubbele standaard hebt, aangezien je een moederfiets hebt. Je zou denken dat dan de standaard niet juist afgesteld is, want die buggydrager moet een buggy tot 7 kilo kunnen dragen en als je hem goed bevestigd hebt.... Ik zou dan toch de fiets even na laten kijken.
Ik heb een batavus Mambo fiets met dubbele standaard. Splinternieuw. Had me juist zo voorgenomen om lekker met haar te fietsen. Dan kan ik ook even naar de stad of kinderboerderij. Nu moet ik dat doen met de auto en dat vind ik zonde, zowel van de benzine als van de fiets. Nu wordt ie alleen gebruikt voor een boodschap bij de supermarkt en een ritje opa en oma. Ik hang het wieltje in de haak, heb dubbele wielen dus de haak past tussen de twee wieltjes. En dan de spanband eromheen. Heb de buggy ook niet verkeerd om als ik de gebruiksaanwijzing moet geloven. Ik denk dat ik maar even een ritje naar de fietsenmaker moet maken, met de buggy onder de bagagedragers ofzo.
@ Consider: bedankt voor de handleiding. Ik heb 'm nogmaals doorgenomen, maar nu met hulp van de buurvrouw. Ook dit had geen succes. De buggy kan gemakkelijk voorover, of als je voor de fiets staat naar recht vallen. Levensgevaarlijk vind ik dat! Ik denk dat er echt niks anders op zit dan naar de fietsenmaker waar de fiets ook vandaan komt. Voel me alleen een beetje lullig omdat ik de buggydrager bij Prenatal heb gekocht en niet in de fietsenwinkel. Hopen dat het niet één of ander klein handigheidje is om het wel voor elkaar te krijgen. Wat ik wel heb bereikt vandaag: heb me velletje er tussen gekregen en heb nu een knelblaar. Is gelukkig gelijk kapot gegaan, dus geen last van de druk erop. Wat een rotding zo'n buggydrager. en helemaal omdat ik graag wil fietsen met haar naar de kinderboerderij enzo!
Nee, fietsen met Jasmijn vind ik echt super, maar als die stomme buggy mee moet dan ga ik wel lopen!! En dan ook nog de boodschappen meenemen. Ik zie het al voor me als Madelief ook op de fiets mee kan. Dat is toch niet te doen?? Toch zie ik wel eens moeders fietsen met een kind voor, een kind achter, buggy mee en heel veel boodschappen. Respect heb ik daar voor!!!