Mijn zoontje is op dit moment erg geintreseert in zijn eigen lichaam, dit is normaal. Maar hij onderzoekt mij ook helemaal, trekt mijn t-shirt omhoog en slaat dan tegen mijn buik. Maar hij trekt ook steeds mijn t-shirt naar beneden en dan gaat die in mijn BH graaien en in mijn borsten knijpen... en dit doet die ook bij andere vrouwen (vriendinnen van mij, oma, op het KDV). Ik zeg altijd maar "zo dit zit er jong in" maar ik vraag me af hoort dit bij de leeftijd? zijn er meer jongentjes of meisjes die dit ook doen?
ja dat hoort bij de leeftijd, mijn broer deed het ook op die leeftijd, gaan hele leuke verhalen over hem rond altijd met verjaardagen, bv dat hij in de supermarkt in het karretje zat en bij vreemde vrouwen in de borsten kneep en dan toet toet zei! mijn moeder schaamde zich vaak kapot maar je doet er niks aan, wat ze ook deed, hij bleef het doen en op een dag was het over, had ie genoeg onderzocht denk ik
Nathan is ook zeer geinteresseerd in mijn lichaam lately en laat ook geen kans onbenut om even in mijn tshirt te kijken of een borst te grijpen. Kheb goede hoop dat dat over gaat
Ja hoor, mijn dochter trekt mijn shirtje naar beneden en roept dan heel hard "BAL!!!!" en wijst dan op mijn borsten.... Heel komisch thuis maar dus niet ergens anders!
Ja dat doet mijn zoon ook, slaan op mijn borsten en dan BAL roepen haha. Leuk verhaal Mymiracle!!! ik hoop alleen niet dat mijn zoon dit ook gaat doen in de supermarkt
Oh, dat komt dan nog....Iris is daar nog helemaal niet in geïnteresseerd. Heeft ook maar 3 weekjes borstvoeding gehad; kan dat daaraan liggen of is dat onzin?
volgens mij ligt het niet zozeer aan bv of fv maar meer aan de ontdekkingsfase waar je kindje in zit, het lichaam is ook een keer aan de beurt
Ik lees het nu allemaal over kindjes van 1 tot 2 jaar, mijn broertje is nu 5 en die vindt het nog steeds een geweldig spelletje
@Angel81: ik rol hier zowat van mijn stoel! Ik zou trouwens denken dat BV kindjes iig borsten niet zo hoeven te onderzoeken: hebben ze al genoeg aan gelurkt . Je kunt er trouwens wel wat aan doen, maar dat gaat niet echt korte-termijn-effect hebben, omdat ze op deze leeftijd leren door herhaling-herhaling-herhaling. Maar gewoon zonder er raar over te doen ze wel stoppen in wat ze dan doen en zeggen: Dat doen we niet. Afleiden en iets anders aanbieden,
Onze meid doet het ook. Inderdaad onder je t-shirt kijken en dan kusje op je buik doen of aaien. Of van boven kijken en dan lekker graaien. Maar ook bij haar zelf wordt alles bekeken, overal aan voelen, of het nou teentjes zijn, haar buik of de haartjes. Dat maakt niks uit.
Ilana merkt nu ook wel duidelijk het verschil tussen mama en papa. Als ik een borst bloot maak voor BV, worden haar ogen groot, komt er een grote glimlach en kruipt ze onmiddelijk naar me toe. Een keer ´s ochtends (als we alledrie wakker zijn is ze gezellig even bij ons in het grote bed) zag ze de tepel van mijn man, toen hij z´n shirt even omhoog deed om ergens te krabben en ze kroop er meteen op af... toen kwam ze wat borsthaartjes tegen Nooit meer interesse gehad voor de zijnen.
Haha ik slaap altijd bloot en was een keer mijn shirt vergeten aan te doen toen ik mijn zoontje 's ochtends uit bed haalde (wij doen sowieso niet zo moeilijk over bloot tegenover onze kinderen) en toen hij op de commode lag begon hij met één vingertje op mijn tepel te drukken. Hij had net die week knopjes ontdekt en dacht waarschijnlijk dat mama ook 'knopjes' had...
Hahaha hoort zeker bij die leeftijd en heb toevallig mn vriend daar vandaag nog op moeten wijzen. Die riep me nl vanuit de douche, lichtelijk in paniek. Hij stond onder de douche en Jaslynn zat bij hem in het badje. Ik liep de douche in en hij zei: 'ze heeft aan mn piemel gezeten man!' en hij keer er zo bij Natuurlijk hebben we gezegd dat dat niet mag maar je kon me echt oprapen hoor, zo hard moest ik lachen. Vriendlief vond het alles behalve grappig en voelde zich best ongemakkelijk, wat ik ook wel begrijp natuurlijk. Ben benieuwd hoe dat strax gaat als ze uitleg komt vragen over de bloemetjes en de bijtjes, dat overleeft die arme jongen niet
Hahahahaha, wat grappig om te lezen allemaal! Hier is het trouwens ook zo dat onze dochter onze shirtjes omhoog doet en dan op onze buik gaat slaan terwijl ze heel hard 'buik' roept. Wat ze ook een hele tijd leuk vond was in je shirtje kijken, dit deed ze dan ook bij iedereen die haar optilde, nu snapt ze ook dat mama borsten heeft, als we onder de douche gaan wijst ze er ook naar terwijl ze -in haar taal- borst zegt (klinkt als bosssssjjjjjt ). Ze heeft al weleens in de supermarkt gedaan! (Tot grote schaamte van mama) Maar ze leert haar lichaam nu wel steeds beter kennen, ze wijst en benoemt van alles, dus ik heb altijd gewoon gedacht dat het met verkenning te maken had . Over het 'piemel verhaal', heb ik er ook nog eentje; mijn man was met onze dochter onder de douche (toen was ze echt nog een stuk kleiner want ze ging nog in het badje in de douche cel), ze wilde gaan staan en had geen houvast, drie keer raden waar ze zich aan op wilde trekken... ghehehehehe. Hij schrok heel erg en in liep mompelend de badkamer uit omdat ik zo hard moest lachen en het bijna in mijn broek deed!!!!