Hallo Mijn dochter word volgende maand alweer 2 jaar! Maar wanneer een ander bedje? En dan een peuterbed of een 1 persoonsbed? Groetjes!
Die van ons is nu ruim twee en een half en heeft van de week een peuterbedje gekregen. We hebben eind dit jaar een ledikant nodig en omdat we niet wisten hoe snel ze zou wennen zijn we nu al begonnen. Ze vindt het super, zo stoer! Maar als het had gemoeten had ze nog wel een half jaar langer in het ledikant gekunt. Ze is er ook nog nooit zelf uitgeklommen of zo.
J. ging met 2,5 jaar over ivm naar een eenpersoonsbed de geboorte van haar zusje. D. is nu 2 jaar en 3 maanden en slaapt nog in het ledikantje. We zijn van plan in december (dan is ze 2 jaar en 9 maanden) haar kamer te veranderen. Ze krijgt dan een eenpersoonsbed. Tenzij ze uit het ledikant gaat klimmen, dan gebeurt het eerder.
Ja, dat is ineens heel groot, maar dat hoeft geen probleem te zijn, toch? J. sliep er tenminste meteen prima in. Ik vond twee keer een bedje en matrasje ed kopen niet zo nodig...bovendien zijn de slaapkamers van een formaat dat een groot bed prima kan.
Ja dat is ook zo.. En vind dat ook zonde om 2 keer te kopen eigelijk... Ga maar eens zoeken naar een leuk 1 persoonsbed
Wij zijn direct overgegaan naar eenpersoonsbed. Wij hebben er een van flexa, nu laag en kan later omhoog als hoogslaper.
Mijn dochtertje is net twee en krijgt in oktober een broertje. Die gaat eerst toch in een ander ledikantje bij ons op de kamer dus het komende half jaar sowieso hoeft ze niet te verhuizen. Maar zijn wel aan het kijken voor een neer bed, ze krijgt ook nieuwe andere meubeltjes, dan zien we wel wanneer ze over gaat. Wij doen wel meteen een eenpersoonsbed, peuterbed is weer extra en dan kun je over twee jaar weer, beetje zonde en niet echt nodig.
Hier gedaan met 20 maand, we hadden gelezen dat die overgang beter gedaan kon worden voordat het nieuwe zusje er zou zijn. Is eigenlijk direct goed gegaan, en pas sinds een maand snapt die dat die eruit kan.
Mijn dochter klom met 15mnd met slaapzak en al soepel uit haar ledikant, toen ging ze over op een peuterbedje. En nu sinds een maandje (sinds 2jr3mnd) ligt ze in een eenpersoonsbed op haar nieuwe kamer (ivm komst baby ergens rond september). Had gedacht dat het wel een stap zou zijn, zo'n nieuwe grote kamer en een groot bed, maar ging meteen vanaf de eerste nacht prima.
Dochterlief kreeg voor haar 2e verjaardag een nieuwe slaapkamer, met meegroeibed (ideaal vond ik; begint klein en kun je later uitschuiven tot uiteindelijk een 1persoonsbed). Ze mocht zelf kiezen of en wanneer ze in haar nieuwe bed wilde slapen. Ze wilde het gelijk en ging meteen prima Ze heeft het 'Minnen' bed van Ikea, we zijn er beiden erg blij mee.
Hier sinds paar weken meegroeibed wat dus uiteindelijk ook een 1 persoonsbed is alleen wat smaller. Dochterlief lag te krap in dr ledikant, sliep heeeeeel slecht. En nu? u slaapt ze echt geweldig!
Oudste wilde eerst niet. Uiteindelijk met 2jr 8m. Jongste hopelijk nog minimaal 1 jr in haar ledikantje. Mocht ze wel gaan klimmen, halen we 1 zijkant weg. Oudste heeft een peuterbed. Heeft 150 euro totaal gekost en als ze er beide ca 3 jr in slapen, vind ik t geen geld. Kamertjes zijn vrij klein hier.
Met 15 maanden ging ze over naar een groter bedje omdat ze er steeds probeerde uit te klimmen. Het is een mee groei bed van de ikea die kan geloof ik tot 200 cm. Ging vanaf dag 1 goed, ze komt er niet uit en als ze wakker is roept ze MAMAA en dan wacht ze tot ik haar kom op halen. ( of papa natuurlijk ) Hier slaapt ze trouwens ook veel beter in dit bed, geen idee of dat toeval is of niet.
Zolang onze dochter in haar ledikant blijft liggen en dus niet eruit gaat klimmen blijft ze wat mij betreft zolang mogelijk in haar ledikant. Mocht ze eruit gaan klimmen of er niet meer inpassen dan halen we wel een ander bed.
Mijn dochter is met ledikant en al verhuisd naar haar peuterkamer. Juist nog een vertrouwd element. En ik vind het wel fijn om te weten dat ze s nachts niet aan de wandel gaat in de eerste tijd met de baby Na een maand of vier na de geboorte hebben we het ledikant weer nodig, en ik denk dat dochterlief na twee maanden ofzo haar grotere bed krijgt. ik wil toch eerst een peuterbedje, met twee opvolgende peuters heb je er dan toch zo'n vier, vijf jaar plezier van.
Vroeg ik me ook af. Hoor steeds 'nieuwe slaapkamer' ik dacht alleen een ander bedje en de rest kan wel blijven staan toch. Een nachtkastje of zo hebben ze toch nog niets aan. En de commode dacht ik ook te laten staan, kledingkast zo wie zo. Dacht alleen een ander bedje tegen de tijd. Of wat kopen jullie allemaal onder de noemer 'nieuwe slaapkamer'