Bij mijn zoontje van 4 zit een jongetje in de klas met wat gedragsproblemen . Nu is mijn zoontje regelmatig aan de beurt bij hem maar gelukkig kan hij aardig an zich afbijten. Nu haal ik hem net uit school en verteld hij dat dat jongetje over hem heen heeft geplast. Heel zijn shirtje was nat! Ik heb meteen de juf gebeld en die nam Het gelukkig heel serieus en gaat vandaag met de moeder praten. Ik vind dit echt zo erg. Dit is toch bizar gedrag voor een kind van 5. Wat zouden jullie doen?
Wow ik zou echt boos worden maar daar kan je niks mee natuurlijk, het andere kind heb een gedragsproblemen en daar moet wel wat aan gedaan worden eventueel extra begeleiding eisen zodat het niet meer kan gebeuren, het kind kan dus duidelijk niet alleen zijn. Dit valt bij mij niet meer onder kwajongens streken... Pff heftig hoor!
he getsie zeg!!! Stond hij ook gewoon in de klas te plassen dan?? Of in de wc, niet dat het dan normaal is, maar dan zou ik mijn zoontje iig zeggen niet meer tegelijk met hem te gaan Gelukkig pakt de juf het serieus op.
Ik vind het raar dat de juf het niet gemerkt heeft!! :O Ik zou er ook goed van schrikken. Wat je gedaan hebt zou ik ook doen. Verder denk ik dat je weinig aan kunt doen en dat het nu dus bij de juf en moeder van het andere kindje ligt.
Ik vind dit zeker (heel) raar gedraag... Ik zou morgen van de juf willen horen wat het gesprek heeft opgeleverd en wat zij/de school er aan gaan doen om te voorkomen dat zo iets nog een keer gebeurt.
Nee juf had niets gemerkt, het was vlak voor de pauze dat ze naar de wc waren geweest. Daarna was het jasjes aantrekken en wachten op de ouders. Ik heb net mijn zoontje weer naar school gebracht en de juf gesproken. Ze had het jongetje gevraagd wat er gebeurd was en hij had het verhaal bevestigd. Hij vond het zelf wel een leuk grapje. Nu is hij vanmiddag voor straf in een andere klas gezet en de juf heeft zijn ouders in kennis gesteld. Ook maakt de juf hiervan een aantekening in zijn dossier. Mijn zoontje en het jongetje worden voortaan in de klas ook uit elkaar gehouden en ze zullen extra opletten. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met deze aanpak en hoe ze er op school in staan met dit gedrag. Dit neemt wel een stukje van mijn woede weg want wat was ik kwaad zeg. Kom niet aan mijn kindjes
Hoe kan een 5 jarige überhaupt op zoiets komen Moet er niet aan denken. Gelukkig dat ze regelingen hebben getroffen
Tja, je weet niet wat een vijf jarig al gezien/meegemaakt heeft in zijn korte leventje dat het tot dit soort gedrag komt.
zoiets vermoed ik ook...want anders verzint een kleuter zoiets niet natuurlijk. ts, vind idd dat de juf het super aangepakt heeft! Ze maakt iig duidelijk dat dit soort gedrag niet geaccepteerd wordt. Ben wel benieuwd (al kom je daar niet achter denk ik) hoe de ouders van dat jongetje gereageerd hebben toen ze hoorden dat hun zoontje over een kindje heen geplast heeft.
Het kan ook vanuit gedragsproblematiek voortkomen, wil niet direct zeggen dat er iets in zijn omgeving gebeurd.
Het kan ook gewoon een soort impulsief gedrag zijn hoor. Mijn broertje zou zoiets vroeger ook gedaan kunnen hebben... gewoon staan plassen , ander kindje komt ernaast staan en dan opeens omdraaien . heel impulsief dus. Misschien heeft het kindje wel gewoon ADHD ofzo. (niet dat alle adhd kindjes vieze dingen doen, maar ik vind meteen misbruik o.i.d wel een beetje vergezocht. Zeker omdat het kindje aangaf het wel een leuk grapje te vinden)
Wat gedragsproblemen? Nou dat lijkt me nogal een understatement De juf heeft het idd goed aangepakt, maar vraag me af of het genoeg is.... Als het jongetje zulke dingen uithaalt in de klas, zal hij dat echt niet alleen bij je zoontje doen maar ook bij andere kindjes in de klas....
Ben ik nou de enige die het nou ook weer niet zó vreselijk schokkend vindt? Het ligt een beetje aan de situatie hoor en natuurlijk, het is vies en ik zou het ook zeker niet leuk vinden. Maar ik kan me helemaal voorstellen als 2 jongetjes samen in de wc zijn.. van kijk es wat ik kan Mijn dochter gaat ook graag met haar vriendinnetjes samen naar de wc. Ik haal ze thuis dan wel altijd uit elkaar, voor t geval ze bedenken om samen op de wc te gaan zitten plassen ofzo. Of haren knippen ofzo, tja die dingen gebeuren.. Als t om te pesten is, is wel weer iets anders, maar ja 'voor de grap', dat kun je op meerdere manieren uitleggen. Mijn dochter heeft ook zo'n ventje in de klas, die niet bepaald makkelijk is, maar hij heeft t ook altijd gedaan. Ook als dat niet het geval was, krijgt automatisch overal de schuld van, lekker makkelijk. Ook wel sneu weer natuurlijk.. (dat is hier niet het geval, maar dat houdt zulk gedrag ook wel een beetje in stand, en dan iedere keer flink straffen etc)
Kan mij helemaal vinden in de reactie van Arevinol. Dochter heeft hier eens met vier andere meisjes op het gras bij het schoolplein geplast tijdens het spelen waar allerlei andere kinderen bij waren. Waarom? Hoefden ze niet naar binnen dus leek ze wel makkelijk. En heb ze ook weleens met zijn drieën alledrie met de deur van de wc wagenwijd open op de wc zien zitten. Tja.. Ik ben er niet blij mee en thuis plast ze niet op het gras en ook niet met de deur open, maar impulsief zoiets bedenken en doen is in mijn ogen niet heel gek. Snap btw ook niet wat het kindje in een andere klas zetten voor straf effect moet hebben.. Mijn inziens had het wel afgedaan geweest door met het kind te praten over het hoe, wat en waarom en waarom hij dat niet had moeten doen en zijn excuses te laten maken aan het zoontje van TS. Maargoed, leuk en fris is natuurlijk anders als een ander kind over jouw kind heen plast, dus ik snap wel dat je er op zijn zachtst gezegd niet blij mee bent.
naja om meteen te zeggen van : hoe komt een kind erop en een kind verzint zoiets niet en zal wel iets zijn wat ie meegemaakt heeft vind ik heel erg om zomaar te roepen. Heb zelf 2 kids met gedragsproblemen. niet dat ze zoiets doen maar bijvoorbeeld de oudste zegt vaak hele erge dingen en geloof me dat heeft ie echt niet van ons of van iemand anders in de omgeving. Daarbij heb ik gelezen dat bijvoorbeeld peuters heel vaak zeggen van : ik ga over je heen plassen. Dit schijnt te maken te hebben met het bewustzijn rondom zindelijkheid. Als een ouder kindje met een achterstand of gedragsproblemen dit ook zegt is ie oud genoeg om daad bij het woord te voegen. Dus de gedachte is normaal. Alleen kids zonder problemen die snappen na uitleg dat het niet netjes is en dat je het niet doet. Bij een kind met problemen land deze uitleg misschien helemaal niet en dus word de grappige gedachte ook echt gedaan.