Buggy: Chico liteway of Nuna?

Discussion in 'De babyuitzet' started by HOG, Feb 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Hoihoi,

Ik was vandaag buggy's gaan uitproberen met mn dochtertje. Nu twijfel ik erg tussen de Chico liteway en Nuna Pepp. Rijden allebei lekker, vindt ze ingeklapt wel allebei wat groot. Het is eigenlijk een keuze tussen geld besparen (80 euro) of iets hebben wat ik mooier vindt.

Haha geen idee welke ik moet kiezen. Dus ben benieuwd naar de kwaliteit. Wat zijn jullie rij ervaringen met een van deze buggy's?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier positieve ervaringen met de liteway

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Wij hebben de Nuna en vind t een super buggy. Rijd heerlijk en licht en vind t handig dat het gewoon 1 duwstang is waardoor je heel makkelijk met 1 hand kan sturen. Daarnaast vind ik t de mooiste buggy die op t moment te krijgen is.

4. wilma82

wilma82 Lid

Mar 9, 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    wij hebben ook een liteway een rode, en hij bevalt erg goed!! nadeel is dat de gordels wel wat ruim zijn, er is een mogelijk heid om ze heel klein te doen maar dat was weer te klein, wij hadden dat tijdelijk opgelost met veiligheidspelden.

succes met je keuze

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Hier ook de Liteway. We hadden weinig keus, omdat het een hoge buggy moest zijn. Ik vind hem verder heel fijn lopen. Gordeltjes vinden wij niet te groot. Opgeklapt is hij behoorlijk, maar dat was voor ons ook niet echt een item.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier de Nuna, en onwijs blij met onze buggy! Hij klapt super makkelijk in en uit (uitklappen met kind op de arm, dus met 1 hand), hij rijdt super fijn, en is makkelijk met 1 hand te besturen.

Tja, wij wilden absoluut geen paraplu buggy, want ik trap steeds tegen het frame aan. Bij deze kun je de duwstang verstellen, dus loop je er wat verder vanaf, dus geen last van dat je tegen de wagen trapt.

7. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook een Nuna. Ook vanwege de reden die Saz667 zegt. Ik ben lang en zo'n paraplu buggy is te recht voor mij waardoor ik steeds tegen het frame trap.

Qua wielen kan een paraplu buggy niet tippen aan de Nuna. De Nuna loopt op kogellagertjes wat het lopen erachter heel soepel maakt. paraplubuggy's lopen op plastic en bij een wat hobbelige ondergrond moet je met je gewicht met 2 handen duwen. Bij dee Nuna hoeft dit niet ook vanwege de doorlopende duwstang

Verder vind ik een nadeel van de Chicco buggy dat als er meer gewicht op de wielen komt de voorste enkele wielen scheef gaan staan waardoor je nog hharder moet duwen.

8. MamaV3

MamaV3 Niet meer actief

De liteway is minder manoeuvrable wanneer een groter/zwaarder kindje erin geduwd wordt. Om deze reden alleen gebruikte ik die amper en nu dus doorverkocht aan iemand met een jonger kindje.
    Ook ik zat steeds tegen het frame aan.

9. HOG

HOG Niet meer actief

Hier ben ik weer. Bedankt voor jullie reacties. Heb inmiddels de Nuna besteld. Ben reuze benieuwd wat ik ervan ga vinden :)

10. MamaV3

MamaV3 Niet meer actief

Super! Laat je dan even weten hoe die bevalt?

11. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    daar ga je geen spijt van krijgen ;) veel plezier ermee!

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier de liteway, vindt ´m super!
    wij zijn beide lang en de liteway kwam als beste uit de test voor ons, daarnaast kan ie in meerdere standen, licht van gewicht, makkelijk in gebruik.
    wij hebben geen last van dat we ergens tegenaan schoppen. en tja je moet nooit zware tassen aan een buggy hangen zijn toch geen boodschappenwagens.

13. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb de Nuna sinds giste rin gebruik :)

Dames die de Nuna hebben, ik heb wel een vraagje. Ik vind de gordels van de Nuna wel erg kort, is dat bij jullie ook zo? Mijn dochtertje weegt nu 11 kg en met haar winterjasje aan zit het al strak bij haar... ik vrees dat dit een probleem daat worden volgend jaar. De bovenste gordels zitten nu in de bovenste gaatje (zat eerst in het onderste, toen kreeg ik het niet eens dicht). Hebben jullie dit probleem ook gehad?

14. HOG

HOG Niet meer actief

Niemand?

15. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Weet ik eigenlijk niet. Mijn mannetje zit eigenlijk alleen maar vast met de onderste bandjes. Die bandjes over zn schouder gebruik ik bijna nooit. Ik zal er de volgende keer eens naar kijken.

16. SaschaH

SaschaH Actief lid

Aug 13, 2009
    461
    0
    0
    Hoi dames,

Mijn oog is ook op de Nuna gevallen, zo mooi! Blij te lezen dat jullie er goede ervaringen mee hebben. Mag ik aan jullie ervaren Nuna-gebruikers wat vragen stellen?
    - ik had ergens gelezen dat kindjes ouder dan een jaar vaak niet meer goed passen in de buggy, als hij in de ligstand gaat zouden ze met hun hoofdje buiten de buggy komen. Heeft iemand hiermee ervaring?
    - kan de buggy makkelijk mee op de fiets?
    - hoe is de buggy op minder makkelijk terrein (onregelmatig terrein, Efteling, klinkers etc.)

Vast super bedankt!

17. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb eigenlijk een beetje spijt van de koop. Ik ben nu twee dagen weg geweest met de Nuna, dochertje slaapt altijd wel eventjes als we weg zijn, dus twee keer in de ligstand. Haar hoofd zal binnenkort inderdaad buiten de buggy gaat steken als ze ligt, past nu nog net wel. De gordels zitten met voetenzak erg strak :( Ik ga maar eens kijken of ik er andere gordels in kan zetten. Hij rijdt wel superlekker.

18. HOG

HOG Niet meer actief

Ben benieuwd :)

19. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @msM: Mijn zoontje wordt bijna 2 en is heel lang 90cm en die kan de gordeltjes nog gewoon aan, alleen gebruik ik de schouder gordels bijna nooit alleen de heupgorldels.
    Ligstand gebruik ik niet meer want mijn zoontje slaapt niet meer in de buggy.

20. HOG

HOG Niet meer actief

@jewe: Hmm misschien moet ik toch maar eens langs contact opnemen met de leverancier want vind het wel vreemd dat het bij mij strak zit, ze weegt namelijk 11 kg.

Share This Page