Buggy drager. Wat doen we fout....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neeltje1986, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Vanmorgen heb ik een buggy drager voor op de fiets gekocht. Mijn man heeft hem gemonteerd op de fiets, maar nu hangt de buggy wel erg dicht bij de grond met zijn wielen.

Wat doen wij fout? Hangen we hem verkeerd op, of..?

Daarom de vraag aan jullie, show a.u.b. hoe jullie de buggy op de buggydrager hebben gemonteerd. Dan komen wij er misschien achter wat we fout doen, of komen we aan een alternatief..

Alvast heel erg bedankt!!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij hebben de drager aan de bagagedrager gemonteerd. En wanneer je dat gedaan hebt, pak je de buggy en plaats je het ene wiel op de haak en de rest maak je vast. (duidelijk?:)

Heb geen foto helaas.

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Hier zit 'ie ook op de bagagedrager. Maar het lijkt alsof we hem alleen in het midden erin kunnen haken (van de buggydrager), waardoor de wielen zo ver naar beneden komen..

Ik snap alleen het stukje van het wiel op de haak niet goed.. :)

(even proberen......)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    Idd de wielen van de buggy op de haak hangen.

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    OK.. Met een wiel ergens aanhaken gaat niet, dan zouden de handvatten en anderen wielen naar de buitenkant steken.. Maar nu zijn we hier:
    Is dit de goede afstand qua buggy en grond? Hij hangt wel stevig..

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    er zit een stuk band wat je eromheen kunt doen...daar ergens waar de band vast zit kan je een stuk draaien...dat gaat stroef! dat is de haak! die moet je uit klappen en de wielen op zetten....

Denk dat je dat stukje mist, want doe je da tniet dan hangt hij idd zo laag...hihi

succes met zoeken!

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik ga even naar buiten.. Het haakje zoeken.. :)

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik zie geen haakje! Wel een haakje om banden uit de buggydrager te houden (van andere fietsers), verkoper zei nog dat dit alleen te gebruiken was wanneer de buggy er niet in stond.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik weet niet of je een buggydrager van het merk Steco hebt maar die buggydrager heeft een zilverkleurige haak die je naar rechts moet klappen en dan omhoog moet trekken en dan klikt ie vast en dan de buggy erop met 1 wiel en dan vast gespen en klikken.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh die ken ik niet......weet niet hoe die werkt..maar is dat uitsteeksel onderin (zwart) niet waar je wielen op moeten?

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Wij hebben er een van het merk MEE. En dat zwarte uitsteeksel, daar past het wiel van de buggy niet in.. Net even bij m'n buurvrouw geweest en zij heeft er een van de prenatal. Die is weer anders.. Maar wel makkelijker!

12. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Onze buggy is te groot.. Dat is de boosdoener.. Hij staat nu op MP..

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klinkt als de Buggy-mee van Steco. Hij lijkt er ook erg op, maar ik herken het stuk met de zilveren haak idd niet. Hangt hij niet ook nog ondersteboven ofzo? ;)

@Frannie, dank je, dat omhoog trekken wisten wij niet! En wij maar uitklappen en vasthouden, tot we de buggy erop hadden. Erg handig ging dat niet :)

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm volgens mij doen wij dan al jaren wat fout :)
    Hier hangt hij altijd zoals bij TS en hangt nooit aan de wielen, maar aan het kruis van de buggy zeg maar. Morgen eens kijken, want heb geloof ik ook een haakje ed maar geen idee waar dat voor was joh: dom! Nouja, tot nu toe ging het altijd prima haha.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haha nou die van mij is net vandaag gemonteerd en de gebruiksaanwijzing lag nog op tafel :)

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hihi, wat een gedoe kan het zijn. Maar als ik die foto's zie hangt hij best wel laag. Die van mij hangt een stuk hoger. Het lijkt inderdaad wel of hij ondersteboven hangt, het zal wel niet:) maar het is in ieder geval een ander ding dan dat ik heb. :D

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Zijn er niet twee modellen van Steco, bedenk ik ineens? De buggy-mee en de buggy-mee-deluxe... Die laatste kan iets zwaardere buggies aan geloof ik, en die hebben wij, met zo'n haak. Dit is wellicht het andere model.

Even op de site kijken anders, staat misschien meer info op.

Wel bijzonder trouwens dat je je buggy op mp zet en niet de drager, als het niet past! :p

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook zo staan klungelen met die buggydrager... Uiteindelijk erop, buggy erop ik op de fiets naar het centrum. De buggy eraf halen ging wel maar ik kreeg hem er niet meer terug op.

Dat was de laatste keer dat ik hem heb gebruikt, pokkeding..

19. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Uit nieuwsgierigheid eens gaan zoeken op internet en de buggydrager op de foto is inderdaad een buggy-mee classic. Ik kon wel een montagehandleiding vinden, maar niet hoe je er een buggy in plaatst. Zou ook niet weten hoe je dat bij die voor elkaar krijgt en waar die zilverkleurige haak voor is.

Misschien toch maar de buggydrager op marktplaats zetten en dan een buggy-mee deluxe van steco kopen. Heb er zelf een op mn fiets en hij is vrij makkelijk in gebruik, je moet wel even oefenen. Het is ook heel handig om je fiets een beetje schuin tegen een muurtje te zetten wanneer je de buggy erop zet (als je net als ik geen dubbele standaard hebt) want dan blijft de fiets steviger staan. Ik zet de buggy vaak even extra vast met kleine "spanbanden", elastische dingen, te koop bij oa wibra.

Op de website van steco zelf zag ik de classic er trouwens niet meer bij staan. Vraag me ook af voor welke buggy deze geschikt zou zijn. De fietsenmaker adviseerde mij voor mn simpele kruidvatbuggy al een deluxe.

20. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    LOL! Ik bedoel natuurlijk dat ik de buggydrager op MP heb gezet.. :D

Deel Deze Pagina