Hallo, Ons dochtertje van anderhalf zweet heel snel. Sowieso als ik haar uit bed haal. Maar ook nu ze een half uurtje buiten gespeeld heeft. Het is wel warm, maar bewolkt. En ze heeft alleen maar een rompertje en een dun jurkje aan. Ze zweet echt ongelofelijk veel in haar nek. Het haar wat beetje over de nek valt is kletsnat. Is dat normaal bij zulke kleine kinderen? Groetjes, Hanna
Na het slapen en in de auto zweet mn dochter ook veel hoor, natte haartjes en ook altijd natte sopjes in de schoentjes. Volgens mij een gezonde manier om hun warmte kwijt te kunnen, zelf zweet ik ook snel.
Niets ernstigs. Mijn zoontje zweet ook zo gigantisch (de jongste). Heeft het altijd snel warm. Is gewoon een warmbloedig kind.
Hier ook twee kindjes die snel en veel zweten. Vooral als ze slapen, dan zijn hun haartjes helemaal nat en staat er een plasje op hun gezicht. Volgens mij is het gewoon normaal.
Kinderen verliezen hun warmte het meest via het hoofd, dus ik denk dat het normaal is dat ze daar dan zo snel zweten.
Is inderdaad niet vreemd, puur oude warmte kwijt te raken. De oudste hier zweet ook erg snel vooral in bed terwijl hij niet warm gekleed is dan. Ook bij het spelen heeft hij vaak natte haartjes en een natte romper. Met dit weer dan maar een extra keer een schone romper en wat extra drinken