1e nacht peuterbed met of zonder slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee gaat vannacht voor het eerst naar haar nieuwe peuterbedje in haar nieuwe kamer. Doen jullie je kindjes dan nog een slaapzakje aan? Ik denk dat het niet nodig is maar aan de andere kant kan ze dan minder snel haar bedje uit klimmen....

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Kindjes kunnen juist zelf uit bed komen vanuit een peuterbed en het lijkt me link dat ze dan niet goed kunnen lopen / staan door de slaapzak. Ik zou er voor kiezen om het niet te doen.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier heeft Joris nog steeds een slaapzak aan in zijn peuterbed. Dit omdat hij nog niet onder een deken wilt blijven liggen. Als ik de deken al op hem leg zegt hij al nee af. En als ik de deken dan laat liggen blijft hij hem afschoppen tot de deken van hem af is. Dus dan maar een slaapzak aan ;)

En hij ligt nu al zo'n 2 maanden in zijn peuterbed en hij is er net 2 keer uitgekomen, gewoon met slaapzak aan om te gaan spelen op zijn kamer.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn slaapt nu sinds het weekend in een groot bed en doe hem geen slaapzak aan omdat het voor mijn gevoel te gevaarlijk is als hij er wel uit wil komen.
    Voordeel bij Stijn is dat hij wel onder de dekens blijft liggen.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou het niet doen. aliciakan zelfin en uit bed stappenendat is ook de bedoeling van een peutered. als ze nog eenslaapzak willen dragen in bed zijn te nog niet toe aan een groot bed lijkt mijn. vind het ook wel een beetje gevaarlijk om een slaapzak te gebruiken omdat ze zo niet op de juiste wijze uit bed kunnen stappen. ik heb het dus niet gedaan maar goed ze draagt al geen slaapzak meer vanaf 3 maanden dus was een makkelijke overstap.

ze gaat zelf der bedje in als ze een dutje gaat doen en komt er pas uit als we haar gaan halen.. verder blijft ze braaf liggen :)

6. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nee wij hebben de slaapzak ook meteen weg gelaten.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik denk dat ik Sverre in de slaapzak zou houden; hij woelt zichzelf ook nogal bloot. En heel veel kindjes kunnen prima lopen met slaapzak heb ik gezien.

Succes vannacht! Ben benieuwd hoe je dochter het gaat vinden!

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris loopt ook gewoon met de slaapzak ;)

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou het was een drama... Toen ze in bad zat vroeg ik haar steeds of ze in haar nieuwe bed en nieuwe kamer ging slapen, zei ze steeds ja... Toen zijn we met z'n drieen naar zolder gegaan en haar in bedje gelegd, ging allemaal goed. Maar toen we iets bij het bedje weg liepen begon ze helemaal overstuur te huilen en rechtop zitten. Het is natuurlijk een hele stap. We hebben haar na een tijdje proberen weer in haar eigen (oude) bedje gelegd. Morgen verhuizen we haar ledikantje naar haar nieuwe kamer, kijken of dat wel lukt! Als dat wel lukt dan koop ik een tweedehands ledikantje erbij. Het moet nu echt wel een keer want de baby moet er bijna in....

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid dat was hier ook zo hoor gelijk overstuur enzo
    na anderhalf uur toch maar in het ledikantje gedaan die ik van mijn zus geleend heb

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En ligt ze nu nog steeds in dat ledikantje? En wou ze wel in dat ledikantje op de nieuwe kamer? Ik baal er behoorlijk van, vooral omdat het moet ivm de baby die op komst is..

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ging het gelijk goed, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de stap erg groot is! Ik had ook verwacht dat het absoluut niet zou lukken!

Wel is hier Joris de 5e nacht uit zijn bedje gevallen, toen heeft hij ook een nacht in het campingbedje geslapen omdat hij helemaal overstuur was. Dag erna hadden wij hem laten kiezen waar hij wilde slapen, of campingbedje of nieuwe bedje. Hij koos toen zelf voor het nieuwe bedje en sindsdien is het ook niet meer mis gegaan.

Misschien ook een probeersel voor jullie, gewoon vragen en wijzen naar de bedjes. En blijven proberen, vooral omdat het "haast" achter zit. En als het echt niet lukt, kan je haar niet laten slapen in campingbedje met matrasje? Bespaard misschien geld voor een 2e hands ledikantje.

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb valentijn de eerste avond ook niet in een slaapzak gedaan 2 uur later was meneer nog wakker en stond vrolijk in zn bed te springen, dus heb hem toen gauw die slaapzak aangedaan en hij slaapt nu al zeker 6 maand met slaapzak in juniorbed en is er nog nooit uitgevallen of er uitgegaan

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Hier ging het de eerste 2 nachten zonder slaapzakje goed... en toen begon het drama
    mijnheer... wilde niet in zn bed blijven..... stond achter zn bed te huilen.... (hij huilt zich altijd in slaap)...
    Sinds ik het slaapzakje weer aan heb gedaan, doet hij het goed.... ofja hij huilt zich wel in slaap,maar dat deed hij altijd al...
    het was net of hij iets "vertrouwds" miste....

gewoon uitproberen dus..!

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nou Esmee heeft vannacht gelukkig op haar nieuwe kamer geslapen! Weliswaar in haar eigen ledikantje ipv peuterbedje, maar ze wou er in ieder geval liggen. Denk dat ze nog niet aan haar peuterbedje toe is.... Nu moet ik een ledikantje erbij gaan kopen voor op de babykamer, maar het kamertje is in ieder geval vrij nu en dat geeft een stuk rust :D

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    zou het indd ook zo even doen ze is nog geen 2 en misschien is ze er gewoon nog niet klaar voor
    mijn oudste sliep de eerste maanden ook nog in een slaapzak in het grote bed omdat hij zich altijd onder de deken wegwoelde

Deel Deze Pagina