Hallo, Ik ben momenteel aan het kijken naar matrasjes en heb geen idee waar ik naar moet kijken! Heeft iemand aanbevelingen of tips? Welke matrasjes hebben jullie aangeschaft? Liefs, Leaf
Wij hebben de aerosleep aangeschaft. Vind het toch een prettiger idee z'n matrasje. Het ventileert goed ook als het kindje per ongeluk draait. matras was 129,99 bij babydump en 25,99 voor 2 matras beschermers. Ik geef liever meer uit!
Wij gaan voor de ikea vyssa skont met een aerosleep protect erop (heb ze nog niet gekocht dus nog geen ervaring).
Koudschuimmatras van Baby-dump en Aerosleep Baby Protect matrasbeschermer voor de wieg. Het matras is stevig en dik (6-7 cm). De Aerosleep zit er strak omheen, maar dat geeft niet. Het geheel past ook lekker strak in de wieg (Noa-wieg van Babypark). Ik ben blij met deze spullen. Voor het ledikant kopen we waarschijnlijk de Vysa Skont matras. We hebben voor het ledikant ook al de Aerosleep Baby Protect matrasbeschermer.
Bij de intake vroeg de kraamzorg aan mij of we aerosleep hadden (hebben we niet). Zo ja, dan mag die er dus gelijk weer af in de kraamweek.... Zit je dan met je dure matrasje.
Hier precies hetzelfde gehoord tijdens de intake! Wij hebben ook een matras van Ikea gekocht, weet het type niet zo 1.2.3, maar hij was 60 EUR. Hadden deze voor oudste ook en die heeft daar prima op geslapen
Wat was de reden die ze hiervoor gaven? Ik denk dat het heel erg verschilt per organisatie. Bij mij zeiden ze daar niks over, aerosleep was prima.
Wij hebben een complete earosleep set gekocht voor 129 Waarom werd het niet goed gekeurd door de kraamzorg?
Aerosleep in de kraamweek niet ivm kruiken. Nadat de kruik weg is, vond ik de aerosleep oplegger ideaal. Hij ligt nu ook nog in haar peuterbed. Als er iets gebeurd is het geheel zo in de was en liggen ze niet in de viezigheid.
Hier ook een aerosleep matras. Aerosleep moet er inderdaad in de kraamweek vanaf omdat die kleintjes zichzelf niet goed warm kunnen houden. Door de luchtcirculatie door de aerosleep kan dat te koud worden. Daarnaast heeft het te maken met het gebruik van een kruik, stel die zou gaan lekken verspreid het hete water zich in no time door de aerosleep over het hele matras wat verbrandingsgevaar geeft.
Ikea matrasje want die kleintjes zijn nog zo licht.. Wel aerosleep toppertje erop al is dat meer voor het goede gevoel dan dat ik er 100% achter sta...
Bedankt voor de reacties! Ik zal ook eens aan de kraamverzorgster vragen wat zij aanbeveelt. Ik heb volgende week een intakegesprek met haar.
Misschien ben ik wel heel blond nu, maar wat heeft het voor nut als je een aerosleep hoes over een normaal matras doet ?!
Je hebt aerosleep toppers. Die doe je dan over het matrasje + hoeslakentje. Ik heb een babydump koudschuim matrasje.