Onzeker.. Doe ik wel genoeg met mijn zoontje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Ik ben een alleenstaande moeder van een zoontje van 7 maanden. Een heerlijk ventje, en bovendien is hij ook erg makkelijk. Maar soms voel ik me schuldig en ben ik onzeker of hij niks te kort komt. Aangezien ik alleenstaand ben, worden alle dingen die in een huishouden gedaan moeten worden door mij alleen gedaan, en hier ben ik af en toe dus ook best druk mee bezig. Maar soms vraag ik me af of ik wel genoeg met mijn zoontje doe. Hij kan zich goed zelf vermaken en als ik bezig ben speelt hij lekker in de box, of gaat hij op ontdekkingstoch in de huiskamer;). Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk met hem te doen. S'morgens worden we wakker en gaan we altijd even lekker knuffelen en spelen op mama's bed. Daarna samen ontbijten, badje, aankleden, etc etc. De rest van de dag probeer ik natuurlijk ook zoveel mogelijk met hem te spelen, en gaan we er iedere dag wel even uit (ookal is het maar boodschapjes doen). Maar soms twijfel ik aan mezelf en vraag ik me af of ik wel genoeg met hem doe en of hij geen aandacht tekort komt aangezien er (bijna nooit) een papa is. Maak ik me druk om niks, of zouden jullie het inderdaad anders doen?

Groetjes, een onzekere mama:)

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Meid je doet t toch hartstikke goed!!!
    Als ik t zo hoor doen wij het hetzelfde hoor en hier is wel een man in huis, maar wel veel aan t werk haha, maar zou me zeker geen zorgen maken, die kleine komt niks tekort als ik t zo lees!;)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zo te lezen doe je het helemaal prima hoor! Wij doen het hier niet veel anders! En daarnaast: kijk naar je kindje, als die tevreden is, doe jij het goed! Mocht je kindje een fase krijgen waarin hij meer aandacht nodig heeft, merk je het vanzelf ;). Zo leert je kindje ook dat ie niet álles samen met mama hoeft te doen en leert hij ook zijn eigen ding doen!

Liefs!

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Je maakt je druk om niks! als ik het zo lees doe je het helemaal geweldig meid.

sucses

Janna

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ik zie een zorgzame, hartstikke lieve moeder voor me als ik jouw stukje lees! Alleen al het feit dat je je vaak zorgen maakt of je wel genoeg kan betekenen voor je kindje. Ik sta er niet alleen voor qua opvoeding van mijn dochter, dus ik weet nog half niet eens hoe lastig het kan zijn als je alleen bent, zelf alles moet doen en dingen moet beslissen... Maar meid, zo gaat het toch hartstikke goed?! Natuurlijk ben je onzeker, en dat is zo raar ook niet... Ik vraag mij soms ook af of ik het wel goed doe... Misschien stiekem iedere moeder wel. Maar probeer niet aan jezelf te gaan twijfelen hoor! Vooral lekker gaan genieten van alle momenten samen met z'n tweetjes, en lekker bezig zijn!

Liefs

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat een lieve reactie's! Dank jullie wel!
    Soms voel ik me gewoon schuldig dat hij het grootste gedeelte van de tijd zonder papa moet doen. En dan heb ik het gevoel dat ik hem drie dubbel zoveel aandacht moet geven om die leegte op te vullen. Maar hij is natuurlijk nog hartstikke jong, weet niet beter en beseft natuurlijk helemaal niet dat het ook anders kan (gelukkig maar:)). Zie nu al op tegen de tijd dat hij dat wel gaat beseffen:(

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

meid als ik het lees doe je het prima. Ik begrijp wat je bedoeld, maar hij krijgt van jou genoeg liefde en aandacht als ik het zo lees, dus maak je alstjeblieft geen zorgen daarover.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    schat die zorgen maak ik me ook en wij hebben wel een fulltime papa erbij. geniet van elkaar, die kleine komt niks te kort hoor!!

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zoals ik het lees doe je het toch uitstekend! hier gaat het ook zo hoor met mijn 2 meiden.. ik ben dan niet alleenstaand maar mijn man is veel aan het werk en smorgens en overdag en soms wel tot savonds dat ze in bed liggen komt op mij aan... als ik dingetjes in huis moet doen en ze zijn wakker dan vermaken ze zichzelf wel hoor..... je kunt ook niet anders toch en voor je kindje maakt dat echt niet zoveel uit.. als je maar en paar momenten op in de dag hebt die je aan elkaar besteed.... verder is het goed dat ze ook leren zichzelf te vermaken en plezier te hebben met speelgoed of wat anders leuks.... niks mis mee!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat hij zich geen betere mama kan wensen:). Dat jij je er druk om maakt zegt eigenlijk al genoeg. Maar meid je doet het hartstikke goed en hij komt zeker niets te kort. Het is ook juist goed dat hij ook zelf speelt en zichzelf vermaakt.

Dus geen zorgen!!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wees maar niet te onzeker, want het feit dat je jezelf dit afvraagt laat al zien dat je het beste met hem voor hebt! Als hij zich lekker vermaakt, een beetje afwisseling heeft in z'n dag, wat heeft hij dan nog meer nodig? Veel kindjes gaan van hot naar her, maar is dat altijd leuk? Ik ben ook vaak genoeg alleen thuis overdag, en dan is er ook niet altijd de hele dag van alles te doen. Huishouden, idd een keertje naar buiten, beetje spelen, ze slaapt natuurlijk ook nog 1 of 2 keer op een dag (misschien jouw kindje nog wel vaker), dus die dag zit vol met van alles!

Komt echt goed hoor! Als hij straks een paar maanden ouder is en wat meer kan, dan zul je zien dat je ook gemakkelijker een dagje met hem weg kunt, of een ochtend. Dat is dan voor hem ook een stuk leuker!

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij de rest: goed bezig ;)

Wat betreft je zorgen dat je kindje een papa gaat missen later kan ik je mijn ervaring vertellen. Mijn moeder was ook alleenstaand en geloof me, je hebt meer aan 1 ouder die knettergek op je is dan aan 2 ouders die niet goed met elkaar overweg kunnen hoor!

Mocht je trouwens op een gegeven moment merken dat je kindje vaker bij je wil zijn dan kun je ook een draagdoek proberen. Dan heb je je handen vrij om wat te doen en je kindje is lekker bij je en kan om zich heen kijken.

13. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    ;) helemaal toppie meis!
    liefs

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tegen de tijd dat hij gaat beseffen dat er geen papa is heb jij misschien al wel een nieuwe relatie? En zo niet, kinderen zijn zo makkelijk joh, maak je maar niet druk :)

Hier wel een papa, maar Lisa is zo makkelijk dat ik me soms ook wel schuldig voel als zij lekker in de box ligt en ik bezig ben, maar dat hoeft helemaal niet. Soms ligt ze wel een uur in de box, maar krijgt wel even een knuffel als ik langs loop. En verder knuffel en speel ik genoeg met haar, ook even voor ze naar bed gaat of als ze uit bed komt. Als ze vinden dat ze te weinig aandacht krijgen, laten ze het wel weten hoor!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heerlijk toch dat je 's ochtends al een vast moment hebt om even lekker samen bezig te zijn. En dan in de loop van de dag krijgt hij natuurlijk ook nog gewoon z'n aandacht. Lijkt me prima. Ik zou dat vaste moment voor jullie tweetjes wel erin houden! Als het misschien 's ochtends niet meer gaat, dan gewoon op een ander moment. Maar ik denk dat zo'n vaste knuffel / speel moment heel belangrijk is.

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Haha, mijn zoontje was een paar week geleden bij het cb al 8.5 kilo!! Als ik hem in een draagdoek moet gaan dragen met mijn 1.60 blijft er denk ik weinig van me over;). Maar het is inderdaad een goed idee voor kindjes die misschien wat lichter zijn!;)

Voor de rest bedankt voor jullie lieve reactie's! Wat kan je als een nieuwbakken moeder soms onzeker zijn, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Ben blij om te lezen dat jullie het ook ongeveer zo aanpakken! En ja, wat betreft het missen van een papa, ik moet er gewoon maar het beste van maken het is gewoon niet anders! Ik hou zielsveel van mijn kleine boefje, en zolang hij dat beseft zal het allemaal wel goed komen;)

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Je doet het heel goed! ik twijvel ook vaak als alleenstaande moeder, maar het huishouden moet ook gebeuren. Mijn zoon is nu op een leeftijd dat hij "helpt" en zodoende krijgt hij ook zijn aandacht. maar ze moeten hun zelf ook kunnen vermaken en jij pakt dit heel goed aan! ga zo door hoor zou ik zeggen ;)

18. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik herken je gevoel sterk, met het huishouden en twee kinderen heb ik (mèt man) ook weleens mijn onzekerheden of ik de tweede wel genoeg aandacht geef, vooral ook omdat de oudste zo makkelijk zelf om zijn portie aandacht komt.
    Ik werk echter op een kdv met een bepaalde visie die ervanuit gaat dat baby's al zeer competent zijn en dat wij volwassenen ons graag nodig voelen, daardoor baby's al snel storen (is een baby net lekker bezig zich te ontwikkelen, komt mama/papa/opa/oma of wie dan ook hem weer uit het spel halen door zgn. 'gezellig' te gaan doen;)). Die visie gaat ervanuit dat als je je kindje op vaste tijden (voeding, verschonen en het naar bed gaan) exclusief en intensief aandacht geeft, de baby zo verzadigd raakt dat hij voorlopig wel weer een tijdje lekker zelf kan spelen.
    Ik troost me aan de hand van deze visie en het vrolijke kindje tot wie mijn baby aan het uitgroeien is en weet dan dat ik mezelf geen zorgen hoef te maken.
    En zo te lezen hoef jij dat ook niet!!:)

19. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ziet eruit alsof die kleine hartstikke gezellige dagen met jou heeft!! Volgens mij komt ie dus niks tekort :D

Deel Deze Pagina