Ben het zat, verdrietig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by HooyoShimbir, Oct 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Mijn oudste 2 meiden hebben allebij "astma" mag niet zo genoemd worden maar doe dat even om te verduidelijken wat ik bedoel.
    Oudste 9x longontsteking gehad de laatste nu 2 jaar geleden maar blijft wel piepen bij elke verkoudheid en dan ookbronchitis.
    Middelste zelfde gevoelige luchtwegen en met 9'weken oud heel kritiek gelegen mer het rsv. Voor haar helpen pufjes niet genoeg dus hebben we een vernevelapparaat onderhoudsdosis ab en pufjes ter bescherming van de longen.
    Over de oor en keelontstekingen maar even niet te spreken bij hun 2

Daarnaast heeft zijneen slikafwijking en allea bij elkaar al 5 maanden in t zkh gelegen met haar. Heeft ook een peg sonde en krijgt al haar voeding daarmee binnen. Gisterochtend werd ze door de koorts weer wakker met een hypo (veel te lage bloedsuiker) dus de sonde staat ivm de koorts weer 24 u pd aan.

Beebje geboren met 35 weken zw, moest ivm gbs en verhoogde infectiewaardes 8 dagen aan de ab. Niet ziek geworden. Met 4 weken werd ze verkouden en kreeg ze lichte koorts. Opgenomen en leek allemaal mee te vallen dus waren na 3 dagen weer thuis.

Middelste is ziek met ruim 40 nu 2 dagen, heeft weer haar vernevelingen nodig, vandaag een ontroostbare baby die weer veel last van dr reflux heeft. Begint ook snotterig te worden en heeft 38.4
    Nu zit ik hier alleen (papa met oudste zus paar dagen weg) en moet ik eigenlijk weer contact met zkh opnemen. Dit ga ik morgenochtend doen. Heb wel genoeg ervaring om te zien dat ee nu niet iets kritieksnaan de had is.

Ik wist het allemaal dat dingen zo konden gaan lopen maar het valt me toch even zwaar. Ml is er niet dus even bij jullie klagen en duimen op t beste.

2. hankele

hankele Actief lid

Dec 17, 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff heftig en zwaar hoor! Zeker als je even alleen voor staat. Sterkte!

3. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Een dikke knuffel. Veel sterkte! Kan er iemand met je mee voor steun?

4. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Mn man komt morgenochtend optijd naar huis.
    T is vooral dat ik hem mis. Als ik mn dochtertje moet vernevelen wat 10 min duurt met klaarmaken toch wel 15 min bezig ben dan ligt beebje dus 15 min te huilen. Dan voel ik me schuldig want zij is ook niet lekker maar ik kan gewoon even geen kant op.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Veel sterkte, dat het maar snel weer morgen is.

Zo meteen je jongste een dikke knuffel, het is niet anders je kan je niet in tweeen delen. Hoe moeilijk het ook is, je moet soms kiezen welk kindje eerst je tijd en aandacht nodig heeft.

Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. En misschien binnenkort voor jou ook even "ik-tijd"?

6. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    Lieve hooyo heel veel sterke meis......het is ook niet makkelijk!!

Dikke knuffel voor jou!

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Oh wat een lastige rot situatie, dat zijn de momenten dat je je partner dan echt heel hard mist. De steun, maar ook het paar extra handen. Zou je je jongste evt in een draagzak/doek bij je kunnen dragen tijdens het vernevelen van je middelste.

Veel succes vannacht, hopelijk toch wat nachtrust voor jullie, en succes morgen met het zkh.

8. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Rian ze zit bijna de hele dag in de draagdoek maar juist tijdens het vernevelen lukt dat niet omdat dl even goed op schoot moet zitten.

Bedankt allemaal, morgen een nieuwe dag.

Jaa binnenkort ga ik weer een x sportklimmen in de hal dat is even tijd voor mezeld en ik probeer 2x pw te hardlopen even lekker mn hoofd leegmaken.

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Lees ik het goed dat jouw jongste 2 maanden is en 38,4 graden temp. heeft? Ik heb geleerd dat kindjes jonger dan 3 maanden geen koorts mogen hebben en je aan de bel moet trekken. Dat zou ik dan dus ook doen...

Verder kan ik me voorstellen dat je het zat bent. Ik ben met de jongste ook al bijna 11 maanden aan het tobben. En mijn derde is ook vaker ziek dan beter.

Een dikke knuffel en veel sterkte!

10. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Daarom ga ik morgenochtend contact opnemen. Er ligt er nog een met 40 plat en mn man is weg met de auto wasr ook de buggy in zit. Als er echt nood is zoals wanneer de baby benauwd word dan komt hij direct maar dat s niet het geval dus hij kmt morgenochtend vroeg.
    Normaal zou ik ook direct even contact met de arts hebben gehad.
    Beebje heeft nu 38.7 :(

11. Lilou

Lilou Actief lid

Jan 31, 2011
    207
    29
    28
    Wat naar om steeds met zoveel zorgen om de gezondheid van je kindjes te zitten én er nu dan ook even alleen voor te staan. Je kunt je inderdaad niet in 2en delen, maar dat blijft rot als je baby daarom even moet laten huilen.

Overigens, ik snap je spagaat maar met zo'n hoge koorts zou ik bij mijn babydochter niet afwachten en direct aan de bel trekken. Genoeg ervaring maakt je nog geen arts en zo'n hoge koorts bij zo'n kleintje is niet normaal.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dit is dan toch een reden voor een huisbezoek van de huisarts? Anders moet je 2 zieke kinderen meenemen...

Heel veel beterschap!
    Ik vind dat je best mag zeggen dat je het zat bent hoor jullie hebben qua zieke kinderen wel erg veel pech!

13. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Nooit bij stilgestaan dat dat een reden voor een huisbezoek zou zijn.
    Vanmorgen 37.8 dus wat lager. Om 11 zo een afspraak bij de hap. En dan is papa gelukkig ook weer thuis.
    Totaal geen nachtrust gehad vannacht.

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Veel beterschap! Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Laat je het nog weten hier?

15. charliebradbury

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    He meis,'

Hoe is het bij jullie?

16. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    We zijn weer lekker thuis. Koorts blijft hetzelfde en het is een bovenste luchtweg infectie. Met een iets rood oortje. Als de koorts heel hoog word of ze benauwd/uitgedroging vertoond weer langskomen.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Oh gelukkig. Dan hoop ik dat je nu weer een beetje bij kan komen nu je man er weer is.

De twee jongsten zijn hier ook snipverkouden en grijpen de hele tijd naar de oortjes. Echt zielig...

18. charliebradbury

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    gelukkig hooyo!!!

Beterschap meis

19. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Jij ook beterschap stoffeltje

20. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Moest je met de beeb van af de HAP niet naar kinderarts dan? Kleintje onder 3 maanden met koorts moeten hier direct door kinderarts gezien worden. Bloedprikken is dan een standaard procedure. Hier had onze kleine toen 38,3, maar we moesten wel blijven in het ziekenhuis. Ondanks dat hij nog goed dronk en zo.

Beterschap met de kids verder trouwens!

Share This Page