flesjes naast borstvoeding

Discussion in 'De babyuitzet' started by kris8, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hallo !

Ik ben van plan om als het lukt bostvoeding te geven, maar het lijkt me dat het handig is om voor de zekerheid ook flesjes in huis te hebben. Stel dat het niet lukt. Maakt het nog uit wat voor flesje dat is ? Ik kan het nergens vinden..

2. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Hoi,

Een fles is zo gekocht, hoor. Maar als je er eentje op voorraad wilt hebben, kan het volgens mij geen kwaad. Vroeg of laat zal je een flesje toch nodig hebben (afkolven of als je stopt met BV). Ik ben helemaal weg van Difrax S-flessen. Koop alleen geen kleintje maar gelijk 250 of 310 cc. Succes.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,569
    113
    als je van plan bent om ook te gaan kolven dan is het goed om te bedenken of dat een avent of andere wordt.
    bij avent passen alleen hun eigen flessen eronder en dan kun je beter een aventfles kopen. lijkt een medelakolf je wsat dan passen daar bijna alle flessen met een smalle hals onder.

koop er maar een of twee vell kinderen hebben een voorkeur

4. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opzich heb je het echt nog niet nodig.. flesje is inderdaad snel gekocht!

Waar ik zelf heel tevreden over ben, zijn de flesjes van Tommy Tippie, de spenen zijn heel zacht en soepel om zo goed mogelijk op de borst te lijken.. Dus, dat is wel een echte aanrader! helemaal als je later bv en fv wilt gaan combineren als je weer aan het werk moet (o.i.d.)

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Als de borstvoeding in het begin niet lukt en je het toch wilt blijven proberen kan je vingervoeding geven, daar heb je geen flesje voor nodig. Maar je moet doen wat jou een goed gevoel geeft.

6. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik heb de basisset van Avent gekocht.

Verder heb ik geen idee of het goede flessen zijn en welke beter zijn.

WIj gaan ook starten met borstvoeding en zien wel hoe het gaat lopen.
    Als de flessen niet goed zijn zijn andere flessen inderdaad zo gekocht

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Onze dochter krijgt volledige borstvoeding en alle flesjes zijn in haar optiek waardeloos ;). De enige waar ze wel bij gratie god uit drinkt is Avent. Tommie tippee, Difrax, Nuby en Bibi, ze liggen hier allemaal werkeloos in de kast. Mevrouw blieft ze niet :p

Mijn tip, koop dus niet teveel... Wacht het even af.
    In de blijde doos zit zowiezo en avent flesje (of was dat de felicitas doos?).

Veel succes met de bevalling :)

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Felicitas ;)

Flesjes zijn snel genoeg gehaald hoor. Ik heb hier alleen het flesje van Avent en mocht de bv de eerste dagen niet lukken, wordt 't niet met de fles gegeven. Tenzij je helemaal overstapt.

Ik heb zelf fan van Difrax.

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Kraamzorg hier ging ervan uit dat als je bv wilde geven dat ook gewoon ging lukken dus we hoefden geen flesjes of kunstvoeding vantevoren in huis te halen. Want zoals gezegd: flesje en voeding zijn zo gekocht, ook op zondag (is er geen super in de buurt open dan is er altijd een apotheek van dienst waar het te krijgen is en kraamzorg of vk hebben voor nood vaak ook wel wat).

Mocht je naast bv een flesje moeten/willen geven: wij kregen van een bevriende kraamverzorgster de tip om Tommee Tippee flesjes en spenen te proberen, dat leek volgens haar het meest op hoe ze uit de borst drinken door de vorm en een speciaal ventiel, ze moeten 'werken' net als aan de borst ( hele brede, korte flesjes, ze zijn gewoon bij kruidvat of etos te krijgen) bij gewone flesjes/spenen stroomt de melk zo naar binnen en hoeven ze niet veel meer te doen dan slikken, was een drama hier want dat vond ze echt helemaal niks. En zowaar, onze dame die het bij zo'n beetje alle spenen op een gillen zet dronk haar flesje (afgekolfde) melk zonder morren leeg toen ik laatst een paar uurtjes zonder haar weg moest.
    Maar goed, dan hebben we het wel over een kleine dramaqueen die d'r hele leven al fulltime bv krijgt maar straks als ik weer aan het werk ga toch ook afgekolfde melk uit een flesje zal moeten drinken.

Maar ik zou toch echt even afwachten tot je weet of de bv lukt of niet.

10. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Dank je wel voor de antwoorden ! Ik dacht dat het misschien zo was dat als de bv niet lukte je toch gelijk andere voeding moest geven, vandaar. Maar 1 flesje voor de zekerheid is dus voldoende als ik het zo lees. Zal me dan inderdaad eerst eens gaan verdiepen in kolven...

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tip de flesje van difraxs het zijn super flesje. maar voor als je afgekolfde bv gaat geven zijn ze niet geschikt als ze in de flessen warmer gaan. omdat de borsvoeding lichter is als het warme water.
    en dan gaat het rubertje onder in om hoog staan en loopt de bv weg.

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Heb je dat probleem ook als je de voeding au bain marie verwarmd?

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja want dat is ook met water. maar mischien is het wel verbeterd met de nieuwere flesjes. want ik heb toen een brief geschreven

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik verwarm mijn gekolfde bv gewoon in een Difrax-flesje in de flessenwarmer (al 16 maanden) en is altijd goed gegaan hoor.

Die difrax-s-flessen zijn volgens mij juist geschikt als je bv geeft, door de vorm, dan kunnen kindjes dezelfde houding aannemen als tijdens het drinken uit de borst.

Share This Page