Aandoening zoontje, ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Proudmommy80, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoor graag of er meerdere moeders bekend zijn met de volgende ziekte;

Onze zoon van ruim 15 mnd kreeg woensdagavond een aantal rode vlekjes. Dat kan dacht ik want hij heeft een kuur amoxicilline geslikt vanwege het feit dat hij al 1.5 week aan het hoesten was. Deze antibiotica kreeg hij voor de derde keer. De.voorgaande keren vanwege dubbele middenoorontsteking. Bijwerkingen kunnen oa vlekjes op de huid veroorzaken. De volgende dag werden de vlekken meer in de middag. Naar de apotheek gegaan. Huisarts al dicht
    Wisten het ook niet. Laat in de avond waren de plekken bij zijn benen opeens paars geworden. Schrikken! Huisartsenpost gebeld en de kinderarts heeft naar hem gekeken. Het blijkt het volgende te zijn;

Het AHOI syndroom (acute hemorrhagic oedema / edema of infancy (AHOI / AHEI), acuut hemorragisch oedeem van de kinderleeftijd (AHOK).

Hierbij horen dus de vlekken en zwellingen van voet/e kels, oren, wangen en scrotum.
    Dit trekt allemaal binnen 1 tot 3 weken weg. Gelukkig zien we nu al dat de vlekken verdwijnen en minder fel zijn. Kinderen hebben er verder niet zo heel veel last van maar de zwellingen zijn wel pijnlijk. Hij krijgt pijnstillers.
    De arts kan niet zeggen of dat door een virusinfectie komt die hij waarschijnlijk had of door de amoxicilline. Nou mooi dat hij dat spul niet meer krijgt!!!

Zijn er anderen met deze aandoening bekend? Ook meegemaakt? Hoor het graag!

2. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand? Of nare ervaringen met amoxicilline?

3. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Mijn dochter kreeg ook rode vlekjes van een kuurtje amoxicilline, maar wat je verder beschrijft herken ik niet. Wellicht dat iemand anders hier er wel bekend mee is.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wat vervelend voor je zoontje!

Ik heb het even gegoogled, kende het niet, maar is echt heel zeldzaam. Ik kan me zo voorstellen dat er dus ook niemand op ZP ervaring mee heeft.
    Staat ook bij dat het heel zeldzaam is dat het een 2e keer terug komt, dus ik zou niet meteen te fel tegen amoxicilline zijn. Zeker omdat ze niet precies weten wat de oorzaak is.

Ik heb zelf wel een vervelende ervaring met amoxicilline gehad als kind (de zevende of achtste keer dat ik het kreeg), kreeg het voor een oorontsteking en na de derde dosis enorm beginnen te braken. Ruim 24 uur niets binnen kunnen houden, me vreselijk beroerd gevoeld. Was echt een geval van middel erger dan de kwaal. Sindsdien probeer ik amoxicilline te mijden (is ook gelukt ;)), maar als het echt nodig zou zijn, dan zou ik het wel weer gebruiken...

Veel beterschap!

Deel Deze Pagina