Ik lees en hoor regelmatig dingen over wat je allemaal in huis moet halen voor een thuisbevalling en waarom. Het stomste vond ik wel dat je twee nieuwe, schone emmers in huis moet halen. Ik heb al drie emmers die netjes en schoon zijn en dan nog een aantal teiltjes. Nu heb ik dus 5 emmers. Ik dacht dus dat ze zouden zijn voor als ze mij wilden schoonmaken... bakje met schoon water, bakje om uit te spoelen... hygiene enzo. Maar nee... tis om in te kotsen, kennelijk Waarom moet het dan een spiksplinternieuwe emmer zijn? Ofwel: we gaan het bakje als spuugbakje gebruiken wat we daar normaliter ook voor gebruiken. Niets mis mee. Waar verbazen jullie je over?
ik dacht idd ook dat die emmers waren om mij te wassen ofzo.. maar hier was er eentje een soort wasmand en de ander een prullenbak..
Ook daar heb ik emmers zat voor Lijkt me een kleine moeite om op de lijst te zetten dat je twee SCHONE emmers moet hebben, ipv twee NIEUWE emmers. Dat je geen bouwemmer met het cement er nog aan moet nemen, snap ik nog net wel
De vorige keer moest ik in het ziekenhuis bevallen, nu hoop ik wel thuis te bevallen. Dus ik lees even mee...
Ik hoor ook tegenstrijdige verhalen over het strijken en in plastic verpakken van de hydrofiele doeken. Doet iedereen dat braaf?
Emmers waren hier voor de was en voor het vuil. Stond hier ook niet op het lijstje dat ze nieuw of schoon moesten zijn. Op mijn lijstje stond een goede (zak)lamp. Niet aan gedacht maar was echt nodig. Tijdens hechten moeten ze goed licht hebben. We hebben een staande lamp aan het voeteneinde op zn kant gelegd. Hier heeft de kraam een uur hem zo vast gehouden. Was niet zo handig..... Verder is alles van het lijstje gebruikt. Behalve de ondersteek. Die is ongebruikt weer terug gegaan. Word normaal gebruikt voor de placenta, om onderkant in te weken of onder je te schuiven als je niet uit bed kan om naar de wc te gaan. Placenta werd na checken in de emmer met vuilniszak gegooid en voor de rest was ondersteek ook niet nodig.
Paar gestreken hydrofielen in zak heb ik alleen bij de 1e hoeven doen. Bij deze hoefde het niet omdat ze tegenwoordig niet alles te steriel willen hebben. Ze hebben gestreken hydrofielen uit de commode gepakt.
Niet thuis bevallen, maar de nieuwe emmers werden gebruikt voor het vullen van het badje voor de baby. Volgens mij heeft mijn man ze nog na de geboorte gehaald, ze stonden wel op de lijst, maar ik had er overeen gekeken. Ik koop nu weer 2 nieuwe. Wil niet dat er resten van allesreiniger o.i.d. in zitten.
Hier ook twee emmers gebruikt voor de was en het afval. Er werden ook nog vuilniszakken in gedaan (waar ik ook zelf voor moest zorgen overigens) en that's it. Ik kon er vast ook wel een keer in kotsen als ik dat gewild had hahaha. Verder had ik mijn kraampakket nodig, in ieder geval die matjes en de navelklem. Nouja, dat was het wel zo'n beetje.
Hier werden de 2 emmers (stond nergens dat ze nieuw moesten zijn, overigens) gebruikt als afvalbak en wasmand. Voor het babybadje hebben wij een bijpassende emmer, die de kraam even heeft schoongemaakt met alcohol. Hydrofiele strijken, nog nooit gedaan. Laat staan iets verpakken e.d.? Ondersteek de laatste bevalling voor het eerst gebruikt. Ik had platte bedrust ivm gebroken vliezen en niet ingedaald kindje, en heb dus mijn behoefte op de ondersteek moeten doen . Helaas heel vaak, door het rommelen in mijn buik waren darmen en blaas ook heel actief ... Ik kan niet zeggen dat er gekke dingen op de lijst van kraamzorg stonden, hebben alles wel zo'n beetje gebruikt.
Kijk, multifunctionele emmers. Voor een vuilniszak hoef ik ze niet spiksplinternieuw te hebben, voor t spugen ook niet. Om t badje te vullen kan ik er wel wat mee. Doen we alleen met de douchekop, denk ik... scheelt weer zeulen en bukken Maar voor wie niet in de badkamer baddert is DAT dan wel weer handig, denk ik. En de po? Ik heb m vandaag geleverd gekregen. Moet ik in een kussensloop onder hetbed leggen. Wat is er mis met een plastic zak?
Onze kraamhulp stond erop dat de kleine in haar slaapkamertje werd gebaad. Wij dachten ook: dat doen we in de badkamer. Maar niets ervan! Dus mijn man heeft echt met emmers gezeuld. Heb het nog heel lang daar gedaan.
Mag ik vragen waarom dat was? Ik ben ook van plan om het badje in de badkamer neer te zetten, zie het gezeul met emmers niet zo zitten.
Serieus? Hier baddert de halve straat de kleintjes in de badkamer, of zelfs beneden op het aanrecht als de hoogte dan fijner is voor de ouders. Zit ook niet zo te wachten op het geknoei met water boven mn laminaat als dat niet nodig is eigenlijk... Badkamer is bovendien een stuk warmer. Zo hoor je nog eens wat. Grappig he, al die verschillen...
Ik denk omdat ze anders over de koude gang bloot en nat (in badcape) naar de commode gebracht moest worden voor het afdrogen. Na een paar weken kan dat wel, maar pasgeborenen hebben snel ondertemperatuur. Wij hebben een houten vloer, dus we zagen het spatten ook niet zitten. Uiteindelijk viel dat mee.
Tsja, je bepaalt gelukkig nog altijd zelf! Ik vind dat altijd zo'n onzin, alsof iemand anders jou iets gaat verplichten. Gewoon lekker in je badkamer, daar kun je je kind ook in een warme doek wikkelen toch?
Ik had een nagelborstel op het lijstje staan bij zowel mijn eerste als tweede bevalling maar beide keren niet gebruikt. Waar dat nou voor nodig was...
Wij hadden badje op de commode staan, we hadden geen bad standaard. Hier dus ook de eerste weken met de emmers heen en weer gelopen (Nu hebben we badje op de grond staan, ik ga er altijd bij zitten)
Ik heb ook geen badstandaard. Ik ben van plan om Babymuis in de kamer te badderen. Aankleedkussen op de eettafel met badcape en luier+kleertjes in de buurt en de tummytub op de stoel ernaast. Ik ben niet erg lang dus een badstandaard is snel te hoog voor mij. En het lijkt me wel de bedoeling dat ik de baby nog vast kan houden als het in bad zit