voeding 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Over een paar weekjes is Lucas al weer 6 maanden (pffew wat vliegt de tijd! ons knulletje is al bijna een half jaar :confused:
    Wat geef je eigenlijk voor voeding bij 6 maanden?

    Lucas krijgt nu alleen melk en fruithap.

    Groetjes Bella
     
  2. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn ook pas nèt begonnen hoor. Is juist goed i.v.m. de kans op eventuele allergieën ;)

    Een handige tip is "het babykookboek" volgens mij van Sharon van Wieren. (Als je tenminste zelf wilt gaan koken voor je beeb) Daar staat echt alles in joh! Zowel handige informatie als allerlei recepten.

    In ieder geval ben ik bewust begonnen met groente, omdat kindjes daar minder op reageren. Gewoon 3 dagen achter elkaar hetzelfde soort. (bijv. broccoli) en dan een paar hapjes. Als dit goed gaat mag hij dit dus voortaan eten. Vandaag dus voor de 2e x worteltjes gegeven en daar nu dan een aardappeltje doorheen gedaan. Als je het op deze manier rustig opbouwt, weet je precies waar eventuele reacties vandaan komen. Met fruit eigenlijk precies hetzelfde. Zo heb ik vandaag nectarinemoes gegeven.

    Ik geef steeds het groente of fruithapje min of meer gelijktijdig met een fles. Dus fruit bij de 'luchfles' en groente bij de 'avondeten' fles. Maar dit kan je nauurlijk zelf bepalen. Dit kan je natuurlijk ook met potjes doen.

    Verder geef ik ook 1x per dag wat nutrix (rijstebloem) pap.
    Veel succes! (en geniet van die vieze gezichtjes als je kind voor het eerst iets nieuws proeft :) )

    Groetjes Six
     

Deel Deze Pagina