klok een uur vooruit.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sama1, Mar 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Mijn dochter wordt altijd rond 6 uur half 7 wakker. Vaak ligt ze wat in bed te brabbelen. ( is nu 6 maand ) en om 7 uur krijgt ze de eerste fles. Vanmorgen nieuwe tijd 8 uur dus. Het schema van overdag verschuift dus iets. Mijn vraag is hoe ging dat bij anderen? Sliepen die de volgende dag een uur langer ( nieuwe tijd ) of gaat die vlieger niet op :) zou wel heerlijk zijn ;)

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Hier was het vorig jaar enkele dagen wat later maar omdat ze s avonds wel gewoon normale tijd naar bed ging was het schema al snel weer normaal. Nu heb ik wel het geluk dat dl rond die leeftijd meestal wel tot half 8/half 9 sliep maar weet dat dat luxe is.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,796
    496
    83
    Hier schrok ik om kwart voor 8 wakker en dacht 'ohhh heb ik mij nou echt verslapen' :$ Helemaal vol schuld gevoel omdat ik M. niet heb gehoord (die overigens vrolijk in zijn bed lag te zingen).

Was vergeten dat de klok een uur vooruit is :D Dus hier is meneer een uur later wakker geworden, vind ik helemaal niet erg haha. Hij ligt er nu 's avonds al om kwart over 6 in meestal, dus vind het wel gezellig dat hij nu wat langer op blijft. Dan kunnen we na het eten nog even naar buiten, zeker als het straks mooi weer is.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Haha ja ik dacht vannacht dat ze al om 5 uur wakker was... maar nee hij moet een uur vooruit in plaats van achter uit ;) nouja hier gaat ze vaak rond half 8 in bed en slaapt tot 6. Maar om haar nu om half 9 in bed te leggen in de hoop dat ze in de ochtend een uur later wakker wordt is ook zo wat. Vind half 8 wel een redelijke bedtijd. Gaan ze überhaupt langer slapen of blijft de onze een vroege vogel? Wie heeft daar ervaring mee?

5. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Hier is het meestal met een week weer normaal. Dus de eerste dagen inderdaad weer later wakker maar gaat vrij snel over naar het oude ritme

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ach om 6 uur wakker is ook geen ramp. Ze slaapt van half 8 tot 6. En ligt tot half 7 of 7 uur wat te spelen in bed. Maar ach voor de weekenden zou half 8 wel lekker zijn ;) ach ooit als ze 16 zijn komt dat ook wel weer :)

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is dat vandaag?

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik helemaal blij! Wow, dochterlief laat me slapen tot 7:15, het mag in de krant! En toen kwam ik beneden en keek ik op de klok...
    En dan denk je ineens "O, was dat vandaag..."

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ja. Ik wist dat niet. Zag net op de magnetron dat het daar 9u op is. Ben gaan kijken door dit topic. Op de gsm en tablet gaat de tijd vanzelf goed haha. Ik dacht dat zoontje zich had uitgeslapenl niet dus :D

10. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Als ze normaal om 7 uur krijgt. Is dat nu om 8 uur. Veranderd de tijd toch niet?
    Het enige wat veranderd is de klok hahaha.
    Gewoon dezelfde tijd aanhouden als normaal gisteren 7 uur vanaf vandaag 8 uur.

11. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Hier is onze zoontje normaal tussen half 6 a 6uur wakker maar vandaag om half 8.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier gaan we vanzelf weer in het ritme van de nieuwe tijd, dus nu was het even 8 u vanmorgen, maar vanavond gaan we gewoon om 19u naar boven, niet om 20u. En dan straks met schooltijden is het ook weer zo normaal.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij schrokken wakker om 9:15 uur. Mevrouw had vandaag uitgekozen om uit te slapen :p
    Normaal wakker om 7:30 dus had nu uiterlijk 8:30 verwacht.

Werd nog haasten ook aangezien ze om 10 uur werd opgehaald.

14. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dan zijn ze niet meer uit bed te krijgen :D

15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,345
    17,256
    113
    Vandaag was het half 10 dat ze wakker werden maar mijn ervaring is dat doordat je overdag hetzelfde ritme aanhoudt en ze savonds op normale tijd op bed legt dat slapen smorgens ook zo weer in het oude ritme is (niet erg hier, half 9 is beter dan half 10 :p )

16. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wij zijn de dag wat later gestart, maar verder hanteren we gewoon direct de nieuwe tijden. 10 uur fruit, 12 uur brood, straks om 15 uur fruit, 17 uur warm eten en rond 18.30 uur naar bed. Wat mijn zoon morgen gaat doen qua wakker worden zien we dan wel. Mijn dochter heeft nog geen vast ritme, voor haar maakt het niet zoveel uit.

17. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was juist vanochtend de gene die er het meeste van last hadden , Was wel even zoekend naar hoe laat ik war met me zoontje doe. Vanavond gewoon om half 8 naar bed (de half 8 van nu hahaha de zomer tijd). Waarschijnlijk dat we dan weer snel in de nieuwe ritme zitten

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier was hij vanmorgen ook een uurtje later wakker, maar hij is ook niet helemaal fit dus het is sowieso een rommeltje vandaag, hij heeft al 2x geslapen nu, terwijl hij normaal maar 1x slaapt.
    Maar verder houden wij hier ook het normale ritme aan hoor. Hij gaat geen uur later naar bed, dat zou een beetje te gek worden, hij gaat normaal al rond 20.00. 21.00 vind ik echt te laat voor een dreumes en daarbij wil ik ook nog een beetje rust in de avond. :p

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wow wat een luxe

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Haha ipv half zeven oude tijd kwam ze nu om kwart voor zeven nieuwe tijd. Intern ingebouwde zomertijd denk.

Share This Page