Buggy mee en buggy op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 21 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb een moederfiets gekocht. Nu wil ik ook graag een buggy mee en een buggy kopen, maar waar moet ik op letten? Welke buggy is geschikt voor de buggy mee? Is het wel veilig om een buggy mee te nemen aan de fiets (schijterd die ik ben)? Ik ben lang (1.83 m) dus de buggy moet goed te duwen zijn met mijn lengte. Iemand tips?

2. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik heb ook een moederfiets en heb de bike carriër van Quinny en de Quinny Zapp.
    Heb de Quinny net dus nog niet geprobeerd.
    Hij is niet zo zwaar dus dat valt wel mee met de veiligheid.
    Ik heb meestal op de fiets, een mandje, 2 kids (1 en 6) boodschappentas en ikzelf
    Nu ik de buggy aan 1 kant heb zal ik mijn dubbele fietstas thuis moeten laten en ga ik voor een enkele fietstas.

In het verleden had ik ook een buggy mee, daar kunnen vrijwel alle gewone buggy's op.
    Maar een buggy voor lange mensen is er niet volgens mij.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Volgens mij kan de titanium baby breeze daar niet op.... Of wel??

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb de quinny zapp met bijbehorende fietsendrager. De buggy is niet in hoogte verstelbaar voor jou, maar wél met één hand uitklapbaar en inklapbaar, na een beetje oefenen. Dan kan je 1 hand bij de fiets houden.
    Verder zit de buggy muurvast aan de fiets en heel klein opgevouwen, dus hij zwenkt niet uit. Een aanrader wat dat betreft.
    Qua lengte moet je m zelf proberen in de winkel

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ben ook lang (1m85) en wij hebben de Toppi van Topmark, de hoogste die we konden vinden en die is zeker hoog genoeg. Deze is wel iets zwaarder dan een gemiddelde buggy, maar is prima mee te nemen op de fiets als je een buggydrager voor zware buggy's neemt. Die hebben wij gewoon gekocht bij de Halfords.
    Wij gebruiken 'm op een gewone Gazelle-fiets en dat gaat goed, dus op een moederfiets moet het zeker lukken.
    "Buggy mee" zegt me niets dus daar kan ik je niet mee helpen.

Deel Deze Pagina