's nachts zindelijk maken.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beverly, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hallo misschien hebben jullie hier tips.
    Mijn dochter (eind augustus 3 geworden).
    Is al ruim 4 maanden overdag zindelijk.
    Nu wil ik de nachten gaan proberen maar dat lukt nog niet echt..
    Ik laat er al geruime tijd om 11 uur even plassen en dan sinds vande week ook 1 x in de nacht. De ene dag heb ik mazzel en is ze nog droog de andere dag is ze al elke keer nat. Ze wordt ook echt niet wakker van een nat bed/ pyama.
    Volgens mij is ze nog te jong voor een plaswekker. Iemand hier nog tips...?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet?

Ze is nog erg jong, het kan wel tot 6/7 jaar duren voordat hun hersens in staat zijn om 's nachts andere hormonen aan te maken. De hormonen zorgen dat ze minder/geen urine aanmaken in de nacht, en wakker worden van een vol gevoel in de blaas als die dat is. Het is echt iets anders dan dagzindelijkheid.

Juist door om 11 uur wakker te maken, kan het zijn dat je die ontwikkeling zelfs vertraagd.

Dus ik zou het even aankijken. Mijn jochie was pas bij 3j6mnd dagzindelijk, maar was 3 maand later uit zichzelf 3 nachten droog. Daarna ook geen ongelukjes meer gehad. Zijn lijf was er blijkbaar klaar voor. En we hebben geen tel gedoe gehad ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    's Nachts zindelijk maken kan niet, dat gaat vanzelf, opeens plassen ze niet meer 's nachts. Kan met 2 jaar zijn, kan ook met 4 jaar (hier allebei meegemaakt ;)) of zelfs nog later. Komt dus vanzelf wel!

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    ook hier geen tips. oudste maakte we wakker om te plassen. En ineens staat haar zusje s ochtends trots naast haar bed dat ze een droge luier heeft;) De jongste is dus nu al zindelijk s nachts terwijl haar zus nog steeds een natte luier heeft als ze wakker wordt. Ze zullen het toch zelf moeten doen denk ik. Dus we wachten rustig af....(ze zijn 5 en 3)

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    niet wakker maken vr plassen. enige dat je kunt doen is hem vertellen dat hij met droge luiers een beloning kan krijgen. kijk, als hij al snachts zindelijk is maar uit luiheid/angst niet nr WC gaat snachts dan zou je zien of hij nu wel opstaat vr n plasje.
    anders moet je wachten totdat het vanzelf gaat.

die plaswekkers zijn inderdaad vr oudere kindjes vanaf 5-6 jaar. het geeft een alarm als er een druppeltje valt. het reageert dus op plas; niet op volleblaas. ik zou het echt niet doen.

6. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Ok bedankt voor jullie antwoorden. misschien wil ik wel teveel.
    Maar als ik haar niet om 11 uur laat plassen dan zwemt ze in de ochtend. Dus dat wil wel blijven doen.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zindelijk maken kun je je kind niet, vind haar nog erg. Jong.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Andere luier proberen? Of in de slaap verschonen?
    Uit de slaap halen vind ik ook zo wat..

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wij laten ons man van bijna 5jr ook 1x plassen rond 23:30u-01:00u
    Hij is nooit meer nat geweest.

Hoe breidt je dat uit dan?

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben geen fan van wakker maken. Ze moeten tenslotte zelf in de gaten krijgen dat ze moeten plassen.
    Dus mijn mening is ook dat je dat niet af kunt dwingen, dat dat komt als ze er klaar voor zijn.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant

Gaat vanzelf... Lisa hoeft 's nachts vaak helemaal niet te plassen en soms moet ze wel plassen, wordt er zelf wakkker voor. Eva moesten we echt overtuigen dat haar luier niet meer aan hoefde. Lisa is helemaal zindelijk, maar heeft nog een luier aan 's nachts voor spek en bonen. Zonder luier plast ze wel in bed :(. De luier blijft dus altijd droog.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou kijken wat zijn lijfje zelf doet.

Anders steeds iets eerder?

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wakker maken is idd niet goed omdat je nooit kunt controleren of ze echt wakker zijn en dan voor hun gevoel ze dus gewoon in hun slaap plassen.. maar 3 dat is echt niet heel oud hoor...

Ik zou gewoon nog even afwachten, weet niet of hij een luier omheeft? Daarmee houd je het natuurlijk wel in stand omdat ze niet voelen dat ze nat worden...

Mijn stiefzoontje is 6 en net 2 maanden 's nachts droog... hij is met plaswekker in een week tijd van 5x per nacht nat naar nooit meer nat... maar daar is hij echt nog te jong voor...

Deel Deze Pagina