Wat hebben jullie gegeven aan het oudste kind bij geboorte broertje/zusje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Naantje20, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hi,

Als alles goed gaat komt er over iets meer dan 2 maanden nog een lief meisje bij!:D
    Ik wil binnenkort met mijn oudste dochter iets gaan kopen voor ons meisje in spe. Maar als ik dan bevallen ben en zij komt in het zh kijken bij haar nieuwe zusje, wil ik ook dat er iets voor haar is van haar nieuwe zusje.

Wat hebben jullie gegeven? Iets van poppenspul om te helpen?

Alvast bedankt!

Gr Naantje

2. tuc

tuc Niet meer actief

heb ook nog niks;) dacht eerst aan poppenspullen maar daar stikt ze van, ik denk dat ik gewoon iets haal wat ze heel erg leuk vind...knutselspul ofzo.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zeker iets lekkers om meteen te eten er bij!

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    niks, ik vind dat niet nodig ;)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb nog iets van Little people liggen en duplo, maar misschien koop ik ook wel iets anders. Ze krijgt in ieder geval wel iets van haar broertje...

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik had een pop en babybadje. Maar hier een jongen, dus geen pop oid in huis gehad nog.
    Hij heeft er niet echt naar om gekeken moet ik zeggen. Maar was voor hem om zelf ook iets te kunnen als ik met de baby bezig ben.

Maar je kunt ook aan een boek denken over baby's of een kindje die een broertje/zusje krijgt.
    Hebben we ook eens geleend bij de bieb.
    Hij was wel pas ruim 1,5 dus meer voor de fun, dan echt iets aan hebben... ?

7. p1982

p1982 Niet meer actief

een babypop en wat lekkers

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wij hebben niets gedaan.
    Nouja, alleen bij de jongste, mochten de oudste 2 een cadeautje uitkiezen.
    Weet nog niet dit keer, de kids zijn 10, 8 en (bijna) 4 als de baby komt.

9. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    + 1

10. tuc

tuc Niet meer actief

haha ja iets lekkers dat zou hier ook in de smaak vallen.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier heb ik niks gedaan.....oudste was toen nog net geen 2 en vond het niet nodig...

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste kreeg een speelgoedgarage met auto's toen de jongste werd geboren. Meer ook vanuit het idee dat hij dan iets heel leuks had om mee te spelen als ik druk was met voeden. Dat werkte ook heel goed, hij was er erg blij mee.
    Deze keer krijgen ze niks als hun broertje/zusje komt, ze hebben al zoveel nieuw speelgoed gehad de afgelopen weken, niet nodig om er nog meer bij te slepen.

13. Luja

Luja Niet meer actief

Hier gaan we onze dochters wat kleins geven.
    Een t shirt met 'Ik ben grote zus!" of iets dergelijks.
    Dat ze ook even een feestmomentje hebben....
    Niet nodig maar wel leuk:)

14. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Onze dochter (toen 3,5 jaar) kreeg een verzorgingstas met inhoud toen haar broertje was geboren en ze in het ziekenhuis kwam kíjken. Ze was er erg blij mee.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Trouwens wat ik wel gedaan heb toen....
    Zo'n grote zus rozet gekocht van de prenatal. Die mocht ze dan opdoen toen ze kwam kijken in het zk en bij al het kraambezoek! Trots dat ze was...

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een stofzuiger...hij was 21 maanden en dol op stofzuigers....was er zeer gelukkig mee.
    Broertjes en zusjes zijn geen kadootje voor het andere kind maar juist een belasting (wordt later anders) dus een kadootje vonden we wel gepast. Wij hadden tenslotte WEL een heel groot kado gekregen....:)

17. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    een grote zus medaille ;)
    en een pop met luiers en billendoekjes/speen etc
    een boek over grote zus worden
    1 op 1 aandacht (of samen met papa iets bijzonders doen)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft een pop gekregen die dezelfde kleertjes aan had als Caitlyn aankreeg na de geboorte. Pop was 46 cm en had dus maatje 44 van prenatal aan, Caitlyn maatje 50 ;)
    Begin van mijn verlof hebben we een kitten erbij genomen, zodat ze daarmee wat te knuffelen en doen zou hebben, nu ze de aandacht moest gaan delen :) Groot succes geweest :)

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Onze oudste is gek op autos met sirenes en spaart dan ook zulke autos. Hadden we in de wieg in het ziekenhuis (werd ingeleid en moest blijven ivm zw diabetes) een politie auto met trailer en paardjes erin voor hem.............hij pakt vol trots dat kado uit, zit er geen sirene op hihihih..hij vond dat zijn broertje maar een flutkadootje meegenomen had hahahaha..

20. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Bedankt meiden! Ik heb weer wat ideetjes opgedaan! Ga zeker nog zo'n rozet halen, dat zal ze wel heel leuk vinden denk! En iets van een speeltje waarmee ze zoet kan zijn als ik de kleine meid dadelijk de fles moet gaan geven idd.

Deel Deze Pagina