Hoi! Wij zijn onze zomervakantie aan het boeken, naar Florida, maar stuiten op het volgende: elke luchtvaartmaatschappij heeft zo zijn eigen termijn waarop je nog wel/niet mag vliegen en met welke verklaringen enzo, maar de meesten willen toch wel graag een verklaring, getekend binnen (wisselend) 7-14 dagen voor terugvlucht. En daar komt het probleem, want wij willen 3,5 week weg. Vraag: hoe regelen we in Florida een nieuwe zwangerschapsverklaring zodat we terug kunnen vliegen? Iemand ervaring?
misschien kan je vk je een verklaring vlak voor je terug gaat mailen of naar het hotel faxen? of gewoon daar naar het ziekenhuis? of je zorgverzekering even bellen of zij weten hoe of wat
Ik ben met KLM gaan vliegen naar Amerika toen ik 22 weken zwanger was en terug 26 weken. Ik had een Engelstalige verklaring van de verloskundige dat ik mocht vliegen. Er is nooit naar gevraagd en ik had best al een buikje. In de zomer ben je nog maar net boven de 20 weken dus ik zou me er niet druk over maken. Vraag het je verloskundige ook nog even. Tip: zorg dat je veel vezels eet, verstopping tijdens je vakantie en zwanger geeft stress . Amerika heeft vies wit brood en veel pasta en dergelijke
De verloskundige kan zelf de datum aanpassen op die verklaring, dus misschien kan ze er twee mee geven met verschillende data erop. Ik heb er vorige keer ook een gekregen waarbij ze de datum vast aanpaste naar de dag voor vertrek.
Dat zijn goede oplossingen, Jillz en cactusje! Mamadaisy: ik was denk ik niet geheel duidelijk, het is onze "zomervakantie", maar we gaan pas in half oktober weg, dan ben ik 27 weken zwanger. Uiteindelijk de makkelijkste oplossing: een vliegtuigmaatschappij gekozen, die voor negen maanden helemaal geen verklaring hoeft (United) (behalve dan vast dat je nog geen negen maanden bent).