Wij zouden eigenlijk 21 mei naar Mallorca zijn gegaan, ivm waterpokken van N mochten we helaas niet vliegen, nu willen we in september dezelfde reis maken. We hadden in januari geboekt met vroegboekkorting, als we nu voor september boeken zijn we 400 euro duurder uit. Is het nou zo dat de pakketreizen goedkopen worden naar mate je langer wacht (met het risico natuurlijk dat ons hotel niet meer beschikbaar is dan). Zie nu namelijk last minutes voorbij komen die erg goedkoop zijn. Maar zo lang mogelijk wachten om te kijken of ik dan nog iets moois erg goedkoop kan krijgen durf ik ook eigenlijk niet.
Ja net voor het hoofdseizoen boeken is duurder .. Wij zouden vorig jaar naar tunesie gaan .. De hotel naast ons was een asnslag en negatief reisadvies .. Wij moesten om boeken dus .. Maar met 2 kinderen die leerplichtig waren moesten we natuurlijk nog steeds in het hoofd seizoen .. Omgeboekt koste ons 400,- meer + daarbij geregend de visum ( had je in tunesie niet ) ook nog zo'n 100 euro en daarbij kwam dat we 1 dag minder vakantie hadden .. Dus 500,- extra + een dag minder .. Het is dan duurder ( ij kreeg wel 50,- pp korting ivb overboeken .. Ik zou toch wachten .. Na het hoofdseizoen worden de reizen weer minder duur .. Het scheelt gewoon achterlijk veel .. Dit jaar gaan we naar Spanje maar we hadden ons vergist en verkeerd geboekt 1 week voor de zomervakantie 2e week in de zomer vakantie .. Gelukkig op tijd gezien , maar koste ons wel 300,- meer.. Beetje jammer ( ik vond de reis al zo goedkoop, achteraf snap ik waarom)
Last minute hoeft niet per ce goedkoper te zijn. Plus vaak minder keuze! Ligt er aan hoe de contracten zijn tussen hotels en reisorganisaties 2 versies zijn er namelijk 1. Reisorganisatie hebben geen financieel risico bij afspreken van allotment, reisorganisatie heeft tm bijvoorbeeld 10 juni de tijd om hotelkamers te boeken voor vertrek van 15 juni. Zijn de kwmers niet geboekt dan geven ze ze trug aan hotel en kan die nog zorgen dat de kamers zelf vol komen. Zo komen vaak ook overboeken voor helaas. 2. Garantie, financieel risico voor reisorganisatie. Reisorgansiatie moet en zal de kamers voo boeken, ze betalen hoe dsn ook voor de kamer geboekt of niet. Eerste constructie komt meest voor natuurlijk dus een reisorganisatie hoeft niet per ce reizen goedkoper te maken
Mss is vanuit duitsland ook interessant, die hebben vaak andere vakanties en andere leuke voordeligere kinderprijzen. Organisatie als alltours bijvoorbeeld
En als je de tickets direct bij bijv Transavia direct boekt en het verblijf direct bij het hotel waar je wilt verblijven, kom je dan mss gunstiger uit?
Heb zelf goede ervaringen met pakketreizen via expedia (helaas overigens ook met annuleren). Eventueel ook met auto erbij. Vaak de moeite waard om via bijv dusseldorf/weeze/Keulen of Dortmund te vliegen. Kijk evt op www.reise.de en als je niet graag via internet boekt: ga dan naar een reisburo net over de grens