Algemene tips gevraagd voor op vakantie met baby van 5,5 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Florida13, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Wij gaan eind juli een weekje op vliegvakantie met onze dochters. Onze kleinste is dan 5,5 maand.
    Heeft er iemand nog handige tips? (we gaan naar Mallorca).

Dan bedoel ik: moet ik mijn splinternieuwe Joolz meenemen, of kan een buggy ook? En hoe doe ik dat met eten? Ze zal dan hoogstwaarschijnlijk nog niet stevig/zelfstandig zitten. Gewoon in de buggy laten dan? En op het vliegveld een draagdoek (totaal nog geen ervaring mee!). En voor op de bestemming zelf? Onze oudste is dan 3 jaar en 9 maanden en is tegenwoordig lui aangelegd wat betreft lopen. Toch niet met 2 buggy's slepen? Kortom wie heeft tips :D

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    miss een tweedehands tweelingwagen? kunnen ze beide erin. scheelt je gesleep. want je hebt op vliegveld jah ook nog koffers.
    draagdoek zou ik dan nu wel mee beginnen het kan heel fijn zijn maar ook zat kinderen die het niks vinden. en in de warmte is het ook niet altijd even prettig. als jullie eten zou ik de kleine idd in buggy laten of miss ff op schoot ofzo.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Idd een duobuggy van mp halen! Wij gaan over 1,5 week naar Disney en mijn oudste is ook nogal lui. Heb voor 20 euro een koelstra duobuggy gekocht op mp. Kan gewoon door deuren heen en de leuning kan plat.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik zou je joolz thuis laten! ze zijn op het vliegveld niet zo zuinig hiermee!
    ik zou dan 1 buggy meenemen die ook helemaal plat kan, zoat je kleine erook in kan. tsja niet ideaal maar het is maar voor een weekje toch?
    en anders een tweeling wandelwagen idd!

en verder niet te gek, op je vakantie bestemming wonen ook kinderen dus daar is ook alles te koop. alleen melkpoeder zou ik genoeg meenemen.

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben met beide kids gereisd toen ze 6 maanden waren...
    Wel de joolz meegenomen, vanwege het comfort. Zodoende kon je ook uitstapjes maken en de kleine comfortabel dutten. Uiteraard niet dagelijks. De meeste dutjes gebeurden gewoon in onze hotelkamer of appartement.
    De oudste ging mee op de buggyboard als ze niet meer wilde lopen, ze was toen 3 jr. Zodoende maar 1 wagen nodig. Bij sommige maatschappijen, vooral Duitse, mag je de wandelwagen gewoon meenemen tot de gate. Bij transavia bijv. mag dat alleen met buggy's.

Wij namen voor de zekerheid voldoende pampers, melkpoeder en potjes eten mee, toen we naar Turkije en mallorca gingen. Onze reizen naar oostenrijk alleen voor de eerste 2 dagen. Daar ligt op iedere hoek een grote supermarkt;)

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

In Duitsland mag je wandelwagen vaak mee tot aan de gate.
    Wandelwagen is toch comfort!
    5,5 toch erg vroeg voor buggy

Mbt eten, op vele bestemmingen zijn potjes en luiers te koop. Niet te veel mee sjouwen.

Draagdoek erg fijn als je het kunt! Ook om op de bestemming mee rond te lopen...

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Heerlijk vooruitzicht. Ik zou een baby van 5,5 maand nog niet in een buggy vervoeren, maar je Joolz meenemen. Wel in een goede beschermtas! Via marktplaats kun je de Prampack huren, een fijne reistas voor je kinderwagen.

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Daar had ik nog nooit eerder van gehoord, want een super idee! Helaas woon ik in imburg, en diegene wat hem verhuren wonen allemaal een heeeel eind weg van mij. Wellicht dat ik hem zelf koop en ga verhuren ;)

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Goed idee ;) Heb ik ook gedaan vorige maand, hier in de regio kon ik hem ook nergens huren. Hij is echt heel fijn en stevig, en makkelijk in gebruik. Alleen met de kinderwagen erin echt héél groot. Gelukkig kun je hem door de wieltjes heel makkelijk achter je aan trekken.

Deel Deze Pagina