Ik vind het juist heerlijk dat we zonder buggy/kinderwagen op stap kunnen. Rugtas om en gaan. Geen gedoe dat je ergens met een buggy niet langs kunt of de buggy ergens moet stallen. Hier zit de jongste overigens nog wel regelmatig op de nek, zeker als we een hele dag weg zijn, maar dat vind ik ook wel erg gezellig.
Medisch is hij gezond en hij is juist heel beweeglijk en druk. Vandaag moest ik naar de supermarkt, 300m van ons huis. Ik ging lopend. Eerst vroeg hij "en mijn fiets"? Nee, we lopen. Na 100m begon het gezeur over moe, beentjes willen niet meer, kunnen we niet met de auto? Euh...nee, niet voor 300m. Uiteindelijk liep hij natuurlijk zonder problemen mee, en ik neig er nu ook wel naar om de buggy thuis te laten, maar het is wel makkelijk als we dat gezeur niet hebben...maar goed, dat moet toch een keer. Vlg jaar gaan we naar de Alpen, een 5-jarige de Alpen opduwen in een buggy is geen pretje. Ik denk dat het de loopfiets wordt. Al is onze zoon er ook zo eentje die heel snel weg is.
Ik denk dat hij gewoon zal moeten trainen. Hij is lopen blijkbaar niet gewend. Het ene kind vind het fijn om lekker in de buggy te zitten en een ander kind vind dat juist vreselijk. Ikzelf zou kiezen voor de loopfiets mee. Lekker op het vakantieadres mee spelen. En verder gewoon lopen. Als hij weet dat er geen keus is zal hij denk ik makkelijker zich erbij neerleggen. En er zelf rekening mee houden dat hij nog niet veel gewend is. Ik zit voor de zomervakantie zelf ook met een dilemma: onze jongste wordt in nov. 3 jaar. Een buggy heb ik niet. Die is al versleten door zijn oudere broers. Maar de wandelwagen is te groot om mee te nemen. Hij heeft wel een loopfiets, maar ja ik weet niet hoe vlak (of juist niet) in Noord Frankrijk is....
Mijn zoon wordt bijna 4 en als we de hele dag weggaan nemen we ook een buggy voor hem mee. Hij slaapt 's middags nog en na de lunch kruipt hij dan altijd even in de buggy voor een powernap Voor een halve dag oid nemen we voor hem geen buggy mee. Mijn dochter is een ander verhaal. Zij is net 2 en loopt het liefst 'selluf' Jij kent zelf je eigen kind het best! Er is ook niks aan als je kind de hele dag loopt.te jengelen.. Aan de andere kant zou je misschien kunnen zeggen dat hij nu (bijna) 4 is en dat de buggy dan naar een kleiner kindje of een baby'tje gaat, omdat hij al zo'n grote jongen is.