Ik heb een nieuwe fiets, een lief! mama fiets. Super mooi ding, fietst lekker, bijpassend voorstoeltje erop...klaar voor het mooie weer zeg maar Maar...hoe neem ik die buggy mee? We hebben een Chicco Liteway en een Steco buggydrager. Buitend dat ik het echt geen gezicht vind, zo'n zwart metalen ding op mijn mooie witte fiets, vind ik het toch ook niet handig ofzo? Heb zo ongeveer de hele breedte van een fietspad nodig lijkt het wel. En vooral geen hobbels tegenkomen, want dan stuitert de buggy eraf denk ik Hoe doen jullie dat? Extra vastzetten misschien? En hoe doe je dat dan als je in de stad bent aangekomen en je buggy er af moet én je kind uit het stoeltje moet? Eerst de buggy en dan hopen dat je fiets niet omvalt met je kind erin? Of eerst je kind eruit en met kind op de arm de buggy eruit martelen? Ben erg benieuwd!
En dan zonder buggy op stap? Dat lijkt me toch ook niet handig? Edit, die van jou loopt waarschijnlijk zelf wel kleine stukjes
Verschrikkelijk lelijk ONding die buggydrager aan de fiets! ja haha! Maar goed, hij is nog wel eens handig he?? Dus je moet wel als je afhankelijk bent van de fiets. Ik heb ook het idee dat ik ontzettend 'breed' ben met buggy aan de fiets.
Ja nu wel, maar ze loopt pas 2 maanden.. Daarvoor ging ik gewoon maar te voet of met de auto. Of ff snel de winkel in met kind op de arm..
Ik heb ook zo'n lelijk onding op de fiets en ik heb altijd ruzie met dat ding! Ben altijd blij als ik mn buggy nog bij me heb op plaats van bestemming!
Ik heb een titanium breeze en bijbehorende buggydrager. Ideaal ding, met 1 hand kon ik de buggy inklappen en aan de fiets hangen en vastmaken. Fiets werd er nauwelijks breder door en hij was er ook binnen 2 tellen weer af en uitgeklapt. Ideaal.
Ik heb ook zo'n buggydrager, maar vind het op zich wel gaan. Ik deed het in deze volgorde. Afstappen, fiets op de dubbele standaard, stuurslot vast, buggy eraf en openklappen, mannetje van de fiets en klaar is kees. Als ik mijn mannetje eerst uit het stoeltje haal ben ik bang dat hij weg rent. Dus laat hem even zitten en haal eerst de buggy eraf. Hou wel goed de fiets in de gaten en indien mogelijk probeer ik hem enigzins ergens tegenaan te zetten.
ik vind het helemaal niet lekker fietsen met een buggy achterop. als ik naar het dorp ga dan neem ik gewoon de draagzak mee. heb een draagzak waar kinderen tot 20 kg in kunnen. kleine is nu een jaar en ik voel nauwelijks dat ik haar draag. draagzak doe ik vaak thuis al om. op plaats van bestemming gaat kleine van fietsstoel naar de draagzak. erg handig.
Toendertijd wel, bij babydump. Ik grloof dat hij later uit de handel is gehaald omdat hij teveel leek op een quinny's (echter kon bij de quinnys de rug niet omlaag en bij de titanium wel) Ik zou m tweedehands zoeken dan.
Volgens mij de meest zware die er is. Een MacLaren Techno XT. Maar ik zet de haak van de buggydrager zo ver mogelijk naar het midden van de buggy vast, dan is hij stabieler omdat de band van de houder dan halverwege de buggy zit.
Ehm.. niet. Ik propte een ringsling of Manduca in mijn tas en kon ook in winkels zonder lift overal komen. Ik heb er nog één op zolder liggen van mijn eerste, maar bij mijn tweede was ik al snel genezen van dat onding.
Hier had ik in het begin ook de angst dat de buggy eraf zou vallen bij een bobbel, maar tot nu toe nog niet gebeurd (wel al eens schroef van fietspad moeten pakken omdat ie losgetrild was ) Ik doe trouwens eerst de buggy afhalen en uitklappen en dan dochter van fiets plukken
Hier geen problemen mee. Ik heb laatst met de volle pakezel gefietst: kind voorop, kind achterop en de buggy mee. Het was geen probleem gelukkig. Het leek me heel eng, maar met de buggy fietsen is voor mij niets anders dan met twee kinderen. En als ik bij de winkel ben gaat het als volgt: oudste eraf, dan de buggy eraf, uitklappen en de jongste uit haar stoeltje en in de buggy. Weer op de fiets: jongste op de fiets, buggy inklappen en in de standaard en de oudste erop. Gewoon een keer doen als er iemand bij je is als je het eng vindt. Dan komt het vast wel goed
Hier ook geen problemen mee. Heb zelf geen kinderen, maar vind het als gastouder zijnde wel erg interessant om mee te lezen op dit forum. Ik heb een bakfiets, maar als ik maar 1 of 2 kindjes heb dan pak ik liever de gewone fiets en dan de buggy achterop. Ik heb de buggy-mee van Steco (voor buggy's tot 7 kg) en heb een buggy van het Kruidvat. In het begin was het even oefenen om de buggy erop te krijgen, dat heb ik dus ook geoefend zonder kindjes op de fiets. Inmiddels heb ik m er zo op, ik zet m wel altijd extra stevig vast met korte spanbanden (te koop bij oa Wibra). Ik haal altijd eerst de buggy eraf en dan pas het kindje dat voorop zit. Als er nog een kindje achterop meegaat dan gaat die er wel als eerste af. Wel zet ik mn fiets altijd ergens tegenaan zodat deze niet zomaar om kan vallen.
ik vind het heerlijk! Ik heb een buggy van de kruitvat, en een drager van de fietsenwinkel en ik vind het heerlijk om mee op stap te gaan! Lekker fietsen, lekker naar speeltuintjes en de auto (duuur! vooral met deze benzineprijs) thuislaten. Ik moet alleen even een andere standaard...
Ik heb een nuna pepp buggy dus mijn buggydrager hangt niet aan de zijkant van de fiets maar aan de achterkant bij het achterlicht zeg maar. Veel stabieler omdat ik geen gewicht aan een kant heb hangen. Buggy is ook kleiner ingevouwen waardoor die nergens teveel uitsteekt.