Even een scenario schets: wij hebben een auto met 3 losse stoelen en dus ook 3 x isofix op de achterbank. We hebben de jongste in een maxi cosi, de middelste achterwaarts in een cybex sirona, en de oudste in de cybex pallas 2 fix. Bij die laatste hebben we onlangs het kussen weggehaald en maken alleen nog gebruik van de gordels waardoor de stoel nu hetzelfde is als de cybex solution x fix. We hebben op dit moment de maxicosi in het midden staan. Het word best zwaar om deze elke keer naar het midden te tillen over de andere stoel heen. Daarom zou ik graag de cybex solution in het midden willen plaatsen aangezien oudste dochter heel makkelijk zelf in de stoel kan klimmen. De stoel zelf zetten we dan vast middels isofix. Maar nu het probleem: op de middelste stoel zit alleen een 2 punts gordel en dan bedoel ik eentje van boven naar beneden. Er loopt dus enkel een gordel van plafond van auto naar bevestiging. Je mist dus het gedeelte wat over de heupen heen loopt. Nu vraag ik mij af, is dit veilig genoeg? Dochter is overigens een flinke meid voor 3 jaar, met 110 cm en 19 kilo. Graag jullie advies