Dochtertje (11,5 mnd) bijt mama uit woede!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annekijn, Jan 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze morgen had onze kleine meid een mok met lepel vast en ze timmerde keihard met de lepel op de mok.
    Ik nam alles af en probeerde haar een alternatief aan te reiken.. Maar ze werd helemaal paars van woede, waarop ik haar rustig vastnam om haar te kalmeren waarop zij in m'n wang beet.
    Ik schrok ontzettend, dit heeft ze nooit gedaan!
    Een half uur later had ze een andere lepel gevonden en begon ze weer op vanalles te timmeren. Zelfde scenario. Ik nam hem voorzichtig af. Zij vlóóg met open mond naar mijn arm en *knauw*!

Wat is dit?!?!?!?!?????

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Dat is een kleine jongedame die blijkbaar nog niet doorheeft dat bijten niet werkt en het waarschijnlijk doet uit onmacht. Want ze weet niets anders.

Ik zou haar duidelijk maken dat dit niet mag (een ferme NEE en dan met stoel en al in een hoek draaien zonder speelgoedjes.
    Laat maar even zitten. Minuutje of 2 ofzo. En dat maar een poosje volhouden denk ik.

Een nichtje van mij had ook zo'n kindje, maar die beet dus met 1,5 jaar nog. En zij bleef maar nee zeggen e.d. Totdat ze hem op een dag terug beet. (niet hard maar hard genoeg dat hij zich rotschrok)
    Tsja niet iedere moeder zal het daarmee eens zijn maar voor haar zoon werkte het. Hoewel het op 11 maanden nog niet zal werken denk ik hoor.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik beet zelf vroeger, maar dan ook iedereen als ik het er niet mee eens was. Heb gebeten van 1 tot 2,5 jaar. De buurman zei als je mij bijt bijt ik terug. Ik beet hem, hij beet terug, toen was het klaar.
    Ik besefte niet hoe zeer het deed denk ik.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Bijten, slaan ed niet negeren maar heel duidelijk aangegeven dat het pijn doet en niet mag. En daar consequent in blijven. Veel kinderen komen in die fase, heel vervelend maar vaak is het onmacht.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Inderdaad onmacht. Aangeven dat het niet mag en laat zien dat het je pijn doet.

Verder zie ik zelf niet echt het probleem van het trommelen met een lepel? Ze heeft duidelijk zin en behoefte om uit te vogelen wat voor geluid zoiets maakt. Ik zou die mok wegnemen maar haar laten zien waar ze wel op kan trommelen.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Mijn dochter bijt nog niet, maar begint nu ook duidelijk haar woede te uiten. Ze gaat dan trappelen met haar benen, roept nananananaaaaaa heel hard en gaat op de grond liggen met haar hoofd weggedraaid. Ook zomaar ineens haha.. denk dat ze les krijgt op de kinderopvang ofzo ;) Ik negeer trouwens de drama uitingen, maar slaan en bijten zou ik haar echt heel streng toespreken, dat ze schrikt. Want dat gaat wel een stapje te ver.. Sterkte!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier af en toe ook een bijtertje als mevrouw haar zin niet krijgt(is bijna 1,5). Ze wil bv op de bank(waar ze dan al 10x op en af is geweest), ik zeg nee, zij probeert het nog een keer en als ik boos word bijt ze soms in mijn been. Ik zeg duidelijk dat het niet mag en negeer haar. Ze word dan boos maar na een halve minuut taait ze al af.

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    O wauw kan me voorstellen dat je echt even met je mond vol tanden staat van schrik em verbazing.
    Hier behalve wat dramatisch gehuil nog geen bijzondere woede uitingen gehad.
    Maar ik zou net als de vorige adviezen haar behoorlijk streng toespreken.
    En eerlijk ik vind die terugbijt actie niet zo gek, niet nu al 😂 maar snap als het een blijvend ding wordt dat zoiets best kan werken.
    Voordat er mensen beginnen te mekkeren dat het kindermishandeling is, ik denk niet dat een kind er slechter van word, soms moet je gewoon even voelen wat je een ander aan doet om te leren dat het niet zo leuk is wat je doet.

9. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl bijt hier soms, alleen als ze in een heel gezellige knuffelbui is, net als katten :)
    Ik ga het zeker niet terugdoen zeg. Au zeggen & zielig kijken is hier genoeg.
    Wat leert ze als je haar terug pijn gaat doen? Dat het normaal is? (mama bijt toch ook?)

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Mijn zoon dit doet ook regelmatig als hij iets niet mag van mij, vliegt dan op me af en bijt in mijn been. Het is nogal een driftkikker..
    Meestal ben ik dit nu voor en houdt hem tegen, maak duidelijk dat het niet mag en laat hem even gillen. Want hij zet het dan vaak op een brullen. Als hij weer een beetje kalmeert, krijgt hij weer aandacht van mij maar ik begin er niet weer over. Gewoon samen gaan spelen of hem iets geven wat wél mag. Zorgen voor een alternatief en niet teveel aandacht geven aan dit gedrag helpt hier wel.

11. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben duidelijk niet de enige!;)
    Laten timmeren was echt geen optie want het is een redelijk fijne porseleinen mok! Dom van me om die te laten slingeren.

Ja ik zal het maar zacht maar kordaat aangeven dat ze niet mag bijten!
    Hopelijk leert ze het gauw af!
    Ik mag er niet aan denken dat ze andere kindjes in het kdv zou bijten!

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ga er maar van uit dat ze dat laatste ook echt wel een keer zal uitproberen ;). Het is een normale fase! Niet leuk, pijnlijk, maar wel normaal ;)

Share This Page