he dames. mijn vriend zou graag een nanny care aanschaffen voor in het bedje. ik vind het lastig. aan de ene kant denk ik: ja tuurlijk, het zal je maar gebeuren!!! en zo denk vriend er ook over, maar aan de andere kant, best veel geld terwijl heus niet iedereen zo,n ding gebruikt...... weet het niet!!!! wat is jullie ervaring? en zou je het dan via mp kopen of toch echt een nieuwe nemen? help... gr charlie
vind het nogal overdreven, ze verzinnen steeds meer, natuurlijk je wil het best voor je kind maar je kan ook door slaan. volgens mij duurt het ook niet meer lang voor je een webcam in je kind kan bouwen.
Ondanks dat ik bijna mijn nichtje ben verloren aan wiegendood, terwijl ik oppasten (vergat ook even adem te halen), en mijn eigen dochter er in het begin ook een paar keer op heb betrapt, heb ik er nooit 1 aan geschaft (van mijn nichtje zit de schrik er nog steeds flink in). Ze woelden al vrij snel haar wieg en ledikant door. Ze moeten echt op het matje blijven slapen, anders heeft het nog geen nut.
Hier wel eentje gebruikt omdat zoontje een buikslaper was. Erg geruststellend idee dat er zo'n matje onder lag!
Ik vind het dikke onzin. Als het echt wiegendood zou voorkomen, dan zou zo'n ding toch wel verplicht worden gesteld? Of overal worden aanbevolen, door bijvoorbeeld kraamzorg en verloskundigen? Ik ken iemand die zo'n ding had, en die gaf regelmatig loos alarm. Ding piepen...moeder in paniek en kind over de toeren.
Wij verkopen hem op het werk, maar mogen hem niet promoten. Wanneer een kindje begint te woelen en kruipen in bed en het kindje dus naast zo'n matje komt te leggen dan gaat dat ding af. Met als gevolg dat de ouders over de toeren zijn en boos terug naar de winkel komt. Waar we hem wel voor verkopen is voor premature en dysmature kindjes. Vaak wordt dit vanuit het ziekenhuis aangeraden en komen de mensen er ook gericht om met een reden. Ik zou zeggen als je dan echt iets wil om je kindje in de gaten te houden zou ik een babyfoon met camera nemen. Kun je je kindje ten allen tijden in de gaten houden.
Ik vind het te ver gaan. Bovendien heb ik ook al gehoord dat er ook wel eens vals alarm afgaat... Waaaaah! Nee, ik doe er niet aan. Succes met je keuze!
nou ppfff daar schiet ik veel mee op!! hahahaha.. ik denk ook van laat maar, maar stel dat, komt dan weer bij me op..irritant hoor. nou ga er nog even over denken.....
Stel dat is geen garantie dat wanneer het wel in het bedje ligt er niks met je kindje kan gebeuren. Ik heb aerosleep in het bedje liggen, maar dat wil niet zeggen dat er niks met mijn kindje kan gebeuren. Er bestaat niks op de markt dat wiegendood kan voorkomen. Wiegendood is sterfte van een baby onder de 2 jaar op onverklaarbare wijze. Wiegendood betekend niet met het hoofdje onder de deken komen. Verstikking is dan de verklaring. Aan wiegendood kun je dus niks doen. Je kunt wel zorgen voor een veilige plaats om te slapen, niet roken in de buurt van het kind en zorgen voor genoeg ventilatie.
Ik denk: Iedereen moet doen waar hij en zij zich fijn bij voelen. Voelt je vriend zich prettiger als er eentje in bed ligt, dan aanschaffen zou ik zeggen. Ik zelf voel me prettig bij niks bijzonders in bed. Hier ligt een eenvoudig matras met daarop een molton hoeslaken en hoeslaken. Momenteel geen laken en deken meer want mevrouw ontdekt in haar slaap toch haar hele bed. Dus alleen slaapzak aan en op het matras. Lotte hebben we met een maand of 4 op haar buik laten slapen, dan vond ze sneller rust. Daarna altijd op de buik geslapen. Nu wisselt het wel eens maar ze draait dan ook alle kanten op en sport heel wat af als ze slaapt... haha. Ook al was Lotte een buikslaper, ik heb zelf nooit behoefte gehad aan een aerosleep/ nannycare/ camera of wat dan ook. M.i. dus belangrijkste dat je een eigen gevoel volgt en je niks laat aanpraten of afpraten door anderen..... Succes met jullie keuze!