Weet iemand of er ook een los onderstel te koop is voor een maxi cosi? Wij hebben nl een dubbele kinderwagen maar daar kan geen maxi cosi op. Dus nu zoeken we nog een onderstel maar kan dat nergens vinden? Zou dat niet te koop zijn ofzo? ...
Je kan aparte onderstellen af en toe wel tweedehands online vinden. Of misschien een hele goedkope op de kop tikken en dan enkel het onderstel gebruiken? Apart in de winkel vrees ik een beetje voor.
Ik zou dan een buggy kopen waarop je een maxi cosi kunt klikken. Bijv. de maxi cosi mila. Kun je als je kindje een maand of 7-8 is ook makkelijk als buggy gebruiken.
kan me herinneren dat je vroeger de maxi-taxi had, heeft mijn zus ook nog gebruikt om die reden. Misschien kijken of die nog ergens staat??
Bedankt voor de reaties! Heb even moeten zoeken op marktplaats maar er is wel iets wat we kunnen doen ja..
Het onderstel van de quinny Zapp kun je gewoon los kopen. Zowel nieuw als op MP is er genoeg te vinden Succes!
Buggy onderstellen zijn echt niet zo geschikt voor een heel jong kindje in MC op te zetten hoor. Er zit geen vering in en echt rammelbandjes vergeleken met een kinderwagenonderstel. Je kindje voelt echt elk hobbeltje en schokje, niet goed voor het kindje. Waarom wil je een onderstel voor je maxi cosi? Je weet dat een maxi cosi een autostoeltje is en niet een vervaning van de kinderwagen? Dat je kindje in een niet zo ergonomische houding zit, te weinig bewegingsvrijheid heeft en je de maxi cosi maximaal 2 uur per dag mag gebruiken -advies van maxi cosi zelf - en dat maximaal dus maximaal is, en niet een streven om elke dag 2 uur te gebruiken?
Wij hebben een buggy (maxi cosi Mila gebruikt). Ik heb het ideaal gevonden. Een van de beste aankopen bij de tweede. De rede waarom wij het gedaan hebben is omdat het mij niet lukt de maxi cosi te dragen, is me te zwaar. Zo vanuit de auto, klik op de buggy. Ideaal voor kleine dingen, even een boodschap doen ofzo. Overigens hebben wij ook een gewone kinderwagen. Maar die staat eigenlijk alleen thuis. Veel te zwaar om in en uit de auto te tillen.
Je hebt echt gelijk, een maxi cosi is in principe voor in de auto. Maar als een kleintje nog zo klein is, slaapt het ook vaak. Niet elk kind valt even makkelijk in slaap, Ik kan me goed voorstellen dat als je even een kleine boodschap moet doen, of even naar het ziekenhuis moet voor een simpele contrôle (zoals in mijn geval) dan is het handig als de kleine even kan blijven liggen. Ook als je bijvoorbeeld vrij ver van je huis moet parkeren, niet iedereen vind het fijn om zijn/haar jonge kind buiten uit zijn warme stoel te moetn halen als het koud is. TS zegt toch niet dat ze hele marathons gaat lopen??
Het gaat er ook niet om dat ik alleen de maxi cosi ga gebruiken. Ik heb ook een kinderwagen met wagenbak dus voor langere tijd weg gebruik ik die. Ik heb inmiddels twee kindjes dus weet wel een beetje hoe en wat. Maar als ik bv (net zoals bij de jongste) vaak naar het ziekenhuis moet voor controles en het is nog zo klein, vind ik het handiger om de MC op een onderstel te plaatsen dan de hele wagen uit te klappen/vouwen en de baby over te hevelen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een onderstel. Maar ik ben inmiddels al een stuk wijzer dus het komt allemaal goed! Bedankt voor alle reacties!