Buggy, nieuw of 2ehands?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blondi, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben al een tijdje aan het twijfelen.
    De MacLaren schijnt erg fijn te zijn maar ik ga geen 150 euro of meer aan een buggy besteden. Ik zal hem alleen maar gaan gebruiken als ik op de fiets wegga en dat is niet elke dag ;)

Ik heb een MacLaren op marktplaats gezien voor 50 euro, de nieuwe buggy die we wilden kost rond de 90 euro (chicco liteway/koelstra).

Wat zouden jullie doen?
    Ik ben bang dat ik een kat in de zak koop.. ik kan wel zien of een buggy nog netjes is en voelen of hij fijn rijdt maar ik ben niet zo goed in de buggymarkt thuis om te kunnen zien of alles nog echt goed werkt.

2. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Tja da's echt heel persoonlijk... als je m echt zo weinig gebruikt kun je de gok misschien wel nemen. Maar ik zou persoonlijk niet snel een tweedehands buggy kopen.

Misschien eerst naar een babywinkel om daar de buggy's te bekijken en uit te proberen en dan die van marktplaats gaan bekijken?

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

#3 Bougainville, 23 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2012
    Ik heb een tweedehandse...Ik heb de Maclaren van mijn nicht gekregen.

Ik heb zelf begin dit jaar de Quinny zapp xtra gekocht voor 200 euro....Wat een miskoop (Word verkocht)!
    Waardeloos ding.
    En ik erger me dood aan die wieltjes die eronder zitten.
    Op straat hoor je een quinny zapp gelijk aankomen....Dat geklapper van die irritante wieltjes op de straat.
    Betaal je zoveel geld voor zo'n ding maar zitten er geen eens fatsoenlijke wieltjes onder.

Maar goed iig...Ik heb dus gewoon een tweedehandse maclaren en hij is prima! (Gebruikt voor twee kindjes).

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou wel een 2de handskinderwagen kopen, maar geen buggy. ik heb het idee dat een buggy veel meer afziet dan een kinderwagen. Veel mensen gebruiken na een jaar de kinderwagen niet of nauwelijks en doen alles mer de buggy. De buggy wordt vol gegooid met heel veel boodschappen en een te zwaar kind < 15 kg.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Daro, waarom zou jij geen tweedehands buggy kopen? Gewoon benieuwd!

Bougainville, ja van jou begrijp ik het, hij is van je nicht geweest dan zou ik er ook niet over twijfelen! Maar bij vreemde mensen weet je niet wat ze allemaal met een buggy gedaan hebben.

Yolanthe, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Een buggy wordt overal mee naartoe genomen. Boodschappen, vakantie etc..

Nou, dan denk ik dat het toch een nieuwe gaat worden.. De chicco liteway waarschijnlijk.

6. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Let wel goed op als je hem mee wilt nemen op de fiets dat je geen al te zware neemt, ze mogen max 7 kilo zijn (en dat fietst echt niet lekker!)

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben een tweedehands maclaren. We gebruiken hem nu een jaar en het is een prima buggy. Ik vind de buggy erg gebruiksvriendelijk en rijdt goed. De bekleding kan in de was, wat ik tweedehands wel erg prettig vind.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo van tweedehands. De buggy kritisch bekijken en testen voordat je het koopt. Liever een tweedehands maclaren, dan een goedkope nieuwe buggy voor hetzelfde geld. Dat is mijn mening:)

8. Trees

Trees Niet meer actief

De maclaren is geen hele lichte buggy. Ik heb een fietsdrager voor 7 kilo (ze bestaan ook voor 5 kilo) en dat kan qua gewicht net.

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Wij hebben de maclaren volo (3,9 kilo) gekocht voor op de fiets. En dat was toch echt de lichtste die we konden vinden. En je moet maar zo denken. Je kunt hem altijd weer verkopen.

Deze is niet te gek duur, maar zeker de moeite waard.

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik zou een nieuwe koelstra kopen buggy"s zakken nogal uit waardoor een 2e handse vaak minder stevig zit

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Precies wat hier gezegd wordt, buggies worden best wel afgeragd door hun eigenaren over het algemeen. Mee op vakantie (op vliegvelden word er enorm mee gesmeten), mee in de auto, te zware boodschappen eraan hangen, te zware kindjes erin, peuters die eraan gaan hangen..

Van een familielid of bekende is natuurlijk wel een ander verhaal want dan weet je ongeveer wat er mee gebeurd is. En ik kan me ook wel vinden in wat Trees zegt: liever een tweedehands buggy van MacLaren (in goede staat) dan een buggy van 3 tientjes.

Ik heb toen een Koelstra buggy gekocht. Ik vond dat een goede middenweg, niet te duur en toch stevig. Ik dacht toen dat ik m niet zo vaak zou gebruiken, maar nu 1,5 jaar later gebruik m nog meerdere keren per week.

En ook ik hang er zware boodschappen aan en neem m mee op vakantie dus wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige :D

Deel Deze Pagina