Welke flessenwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    wie heeft er ervaring met de beaba bib seconds?
    deze lijkt mij zelf ideaal..

wie heeft goede of slechtere ervaringen met (andere) flessenwarmers?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er 1 van Avent, 1 of 2 keer gebruikt maar vond hem veels te ingewikkeld en eigenlijk nooit nodig gehad. Ligt dus ergens in een hoekje.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook eentje van Avent , ideaal ding!
    vind em niet ingewikkeld en we gebruiken em heel veel!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    heb trouwens de Philips Avent SCF260.. zie dat er verschillende zijn.

5. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    kun je in die avent ook potjes opwarmen?

o ja en andere flessen als avent? we willen deze wel gaan aanschaffen, maar ook een ander merk fles.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wat wil je er precies mee gaan doen? Voor flesvoeding zou ik gewoon voor de magnetron gaan, wanneer je bv wilt geven zou ik eerst even kijken of het goed loopt en wat verder je plannen zijn (werk? thuis? wil je hem vaak gebruiken?) en waar je kindje goed uit drinkt.

Potjes zou ik ook warm maken in de magnetron, gaat veel sneller.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook gewoon de magnetron. 40 sec. en klaar.
    flessenwarmer vond ik een groot onding. duurde vrij lang voordat hij warm was. ik had een ISI nog wat.

8. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wat ook prima werkt is een beetje water in de waterkoker koken en dat in een beker doen. Het flesje daar een paar minuutjes in zetten, even schudden, en klaar. Ik vond onze flessenwarmer altijd veel te lang duren (Alecto).

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Of gewoon een beetje water koken en dit mengen met koud water en in het flesje doen.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Niet nodig gehad....magnetron doet het ook goed ;)

11. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog simpeler, warm water uit de kraan. Mag tegenwoordig allemaal. Dus gewoon kraan aanzetten wachten op een handwarme temperatuur, fles eronder en klaar.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Volgens mij zijn de meningen daar wel over verdeeld Samsam.

13. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja wellicht per kraambureau verschillend. Bij mijn eerste moest ik ook nog alles koken en uitkoken. Nu dus niet meer. Ook CB geeft dit nu aan.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook eentje van Avent, en hooguit 5-10 keer gebruikt om de gekolfde melk op te warmen. Onding, want het duurde veel te lang, en was vaak nog gewoon koud.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Bij mij gaat de afgekolfde melk gewoon 30sec op 900watt in de magnetron...

Heb een flessenwarmer te leen gehad maar vond het helemaal niks dus snrl weer terug gegeven...

16. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier flesverwarmer
    IQ van avent vind hem ideaal en heb hem veeeel gebruikt ook voor potjes , kan je ook gebruiken voor bevroren moedermelk enzo

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook niet zo'n dingen aangeschaft, maar als ik dit lees ben ik wel benieuwd, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat een flesje warm is in zo'n ding???

18. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier hangt het ervan af , hoeveel voeding het is en of het kamertemperatuur is of bevroren ofzo ,maar het was eigenlijk altijd vrij snel klaar , flesje maken inzetten , en dan haar verschonen enzo en het was klaar heb nooit echt lang moeten wachten op het flesje ;)

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, dit mag niet ;)
    de watermaatschappijen raden zelfs volwassen af om warm water uit de kraan te drinken dus voor baby's geld hetzelfde en is het zelfs nog belangrijker om te het niet te doen. veel kraambureaus zeggen inderdaad dat het mag, maar die hebben het advies van de watermaatschappijen verkeerd opgepikt.
    een paar jaar terug was het zo dat je zelfs geen koud water uit de kraan mocht gebruiken voor de flessen. daar moest je toen bronwater voor gebruiken. toen hebben de watermaatschappijen op een gegeven moment aan gegeven dat er tegenwoordig nog weinig chloor en dergelijke in het water zitten en dat het veilig gebruikt kan worden voor flesjes. de kraambureaus hebben dit opgevat als dat dus ook warm water uit de kraan pakken, veilig is. en dat is het dus niet.

deze uitleg heeft pas nog op een site van een watermaatschappij gestaan maar kan hem niet meer vinden.

maar warm water uit de kraan mag dus NIET. en wordt zelfs voor volwassenen afgeraden om te drinken ivm bacterien (denk aan legionella) en zware metalen.
    pas nog hier aan de meneer van de ketel gevraagd, ze raden het sterk af. zeker voor kleine kindjes.

20. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    nooit gehad, dus nooit gebruikt en ook zeker nooit gemist

Deel Deze Pagina