Hi ladies, Mijn zoontje is nu bijna 6 weken en krijgt Nutrilon 1. Hij kan echter over 100ml meer dan 45 minuten doen. We gaan nu naar af en toe 135ml en dan gaan we over het uur heen. Ik gebruik een dilifrax fles met S speen. Hebben jullie advies/ervaring hiermee? Gr Roos
Geen ervaring met een langzame drinker. Hier werd juist te snel gedronken. Wellicht een andere fles/speen proberen? Wij hebben hier een stuk of 5 verschillende flessen geprobeerd voordat er juiste hadden gevonden.
3 standen speen.. Hier was dat ook zo, en nu hebben we hem op standje 3 en gaat hetmet een lekker tempo..
Mijn zoontje viel in het begin telkens in slaap aan de fles. Het was te vermoeiend voor hem. Hier bleek een dr Brown fles de oplossing. Hij hoefde door dat ventielsysteem veel minder hard te zuigen
Krijgen ze dan geen last van krampen omdat het te snel gaat? En begin ik dan direct met een grotere speen? De eerste 50ml gaat namelijk wel redelijk rap.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Was het altijd al zo dat ze zo langzaam dronk? En is het bij iedereen zo?
Aan de borst was het helemaal een drama, dus gekolfd. Flesje ging iets beter tot we nu de voeding op moeten hogen.
Ik heb toen weetniet hoelang lopen modderen met spenen en flessen. Niets hielp. Ik raakte echt gefrustreerd dat ik steeds minstens een uur zat, half uur rechtop en een uur later alweer bijn nieuwe fles moest maken. Deed voor mijn gevoel een hele dag niks anders als met zo'n fles zitten. Toen kwam het weekend en was ml thuis. Hij steekt die fles erin en binnen een kwartier was die weg. Ik dacht het is weer voorbij! Volgende fles gaf ik weer en weer hetzelfde drama. Na ml te hebben geobserveerd kwam ik erachter dat ik mijn zoontje eigenlijk heel gespannen en beknellend zijn fles gaf. Had heel graag bv willen geven, maar dit ging niet. Ik probeerde dus om die intimiteit te halen uit het voeden met de fles. Heb toen besloten het anders te doen. 'Van een end op me schoot neerzetten' en nonchalant fles erin. Zou het langer duren dan een half uur zou ik er gewoon mee ophouden en dan komt hij wel weer als hij honger heeft.v Zowaar... fles leeg binnen 30 minuten. Inmiddels is het gemiddeld 7 minuten Het is bij jou misschien niet hetzelfde verhaal, maar misschien dat 'loslaten' voor jullie ook werkt. Als ze 75x haar gewicht in ml krijgt droogt ze niet uit en kun je dat best een keer een dagje zo doen.
Waarom moet je de voeding ophogen? Vraagt hij daar zelf om? Zo nee, denk ik dat het teveel is voor hem. Een voeding kan in het begin zeker 30-45 minuten duren. En met bv in het begin nog langer, omdat ze dan een speciale, krachtige zuigtechniek moeten ontwikkelen. Het ene kind heeft dit sneller onder de knie dan het andere.
hier hetzelfde gehad. ik ben speen 2 gaan gebruiken en dat ging toen prima. wij hebben de avent natural.
Hij vraagt zelf om meer inderdaad. Ik ben van het voeden op verzoek. Ik zal dus nooit zelf voeding ophogen. Zeker niet met kunstvoeding. Ik vind het helemaal niet erg om zolang te voeden, maar ik zie dat hij er echt moeite voor moet doen. We hebben ooit per ongeluk een grotere speen gebruikt en toen zaten we een nacht met krampen. Ik ben dus erg voorzichtig met andere spenen. Al ga ik denk ik wel de M speen proberen.
Dr. Brown fles en dan speen 2. Die zit tussen de S en M van difrax in dus dat ging hier al n stuk beter hoewel ze altijd een langzame drinker bleef.
Heb ik naar gekeken, maar daar stond op dat je deze maar vanaf 3 maanden mag gebruiken. Die kan dus ook al met 6 weken?
Ja het zijn richtlijnen, maar als hij eraan toe is zou ik het gewoon een poging geven. De dr Brown spenen staan erom bekend dat ze klein zijn en daarom denk ik dat de fase 2 een goede tussenstap is voor je naar maat M gaat. Succes!
Toptip! Beginnen met de normale speen en eindigen met fase 2. We zijn nu iets meer dan 20 minuten bezig geweest. Onwijs bedankt!