Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me een beetje zorgen om mijn dochtertje. Ze drinkt si.da gisteren heel slecht. Ze drinkt van een fles van 190 maar 100 op. En ze poept echt onwijs veel. Gewoon bij iedere luier, dus ik kan niet controleren of ze genoeg plast.

Nou heeft ze dit vaker gedaan rond de sprongetjes van het oei ik groei boek. Dus misschien is dit er weer een. Ze is ook heel druk bezig km te proberen naar haar buik te rollen. En ze zit heel erg te kwijlen en steeds op haar lip te sabbelen
    Maar ik maak me toch wat zorgen. Wanneer moet ik actie ondernemen?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heeft ze nog koorts? Heeft ze diarree?

Misschien tandjes?

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen koorts. Wel rode wangetjes. Ik weet niet goed of het diarree is, het is wel dun en komt er wel met een borrelende geluid uit. Maar het ziet er niet zo dun uit.als water. Hmmm lekkere details haha

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Bij twijfel gewoon HA bellen. Maar dit zijn een beetje de regels die ze bij de HA hanteren.
    Minimale vochtinname 1/2 van wat ze normaal drinkt, bij ernstige diaree of hoge koorts moet ze meer drinken.
    Hoe is je kindje verder dit is ook een belangrijke zodra ze niet goed meer reageerd ook kontact met HA opnemen.
    Misschien kun je proberen wat extra vocht te geven en misschien de flessen wat korter op elkaar.
    Daarnaast kun je ook starten met het geven van ORS tussen de flessen misschien met lepeltje.
    Verder is je kleintje nog erg klein dus zou er inderdaad goed in de gaten houden.

sterkte kim

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Klinkt als tandjes, vind ik... Zie je geen bultjes op het tandvlees? Of misschien wat rood of wittig tandvlees?

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel wat wittig tandvlees op de plekken waar straks tanden komen. Maar ze is pas 4 maanden, tandjes komen toch met 6 maanden?
    Ze is verder gewoon in goeie doen. Kletst en lacht volop.
    Ik heb net geprobeerd of ze een klein flesje wil drinken, maar ze houdt haar lippen stijf op elkaar.
    Vorige keer heeft ze dit ook gehad(zonder de poep dan), toen heb ik me ook enorm zorgen gemaakt. Zelfs bij de huisarts geweest, maar niks aan de hand. Hoop nu ook.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Misschien voor de zekerheid wat extra water aanbieden zodat je zeker weet dat ze voldoende vocht binnenkrijgt?
    Zolang ze poept/ plast en minimaal de helft van de flessen op drinkt zou ik me geen zorgen maken.

8. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Dat hoeft niet altijd hoor, mijn dochter kreeg haar 1e tandje toen ze net 4 maanden was

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Klinkt inderdaad als tandjes. Heb je gewoon een vroege vogel!

10. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga, als ze wakker is, eens goed in haar mondje kijken en voelen. Ben benieuwd! Dan wordt ze wel ineens heel erg groot. ;)

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    stelregel is dat ze minimaal de helft moeten drinken op een dag dan wat ze normaal drinken.
    als je bang bent dat ze te weinig drinkt zou je voor de smaak ook eens een schepje rijstebloem vanille erdoor kunnen doen, zo doet mijn vriendin het ook

12. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo het is nu: wat erin komt, komt er ook weer uit. Dus net toch maar even de hap gebeld voor advies. We moeten letten op het aantal plasluiers, wat lastig is: ze poept ze allemaal vol.. En extra water geven als ze vannacht wakker wordt. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

13. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Ik hoop dat het allemaal goed komt, klinkt wel zorgelijk zoveel poepen en weinig drinken. Misschien is het morgen allemaal weer beter! ik blijf mee lezen en zal voor je duimen;)

14. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo vanmorgen werd ze wakker en zat echt helemaal onder de poep. De hele slaapzak zat onder, het was er aan de bovenkant uitgelopen. Het zat zelfs in haar haren, in het hoeslakentje en in de matrasbeschermer. :$ Dus om 8 uur gelijk maar even de huisarts gebeld. Er schijnt dus buikgriep te heersen en ik moet het nu in de gaten houden. Zodra ze suffig wordt dan moet ik gelijk bellen. En ik moet de flessen wat dunner maken en eventueel water met een lepeltje geven.
    Gelukkig heeft ze vanmorgen de fles wel leeg gedronken en kletst en lacht ze ook nog steeds. Nu maar even wat was draaien.:D

Deel Deze Pagina