Vanaf hoelaat baby 's avonds in wieg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubi, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Hoi iedereen!
    Gideon lig meestal 's avonds beneden bij ons in de woonkamer (hij is best veel wakker en wakker liggen is niet makkelijk bij hem, we moeten hem dan toch vaak wiegen of ervoor zorgen dat de speen in z'n mond blijft). Vanaf wanneer (leeftijd) en hoelaat gaat bij jullie de baby boven naar bed?

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Onze zoon ging op die leeftijd pas mee naar boven als wij ook gingen slapen. Geloof met een maand of 4-5 dat we hem wel boven gingen leggen na de fles van 19.00 uur.

3. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Wij hebben dat eigenlijk nooit zo gedaan.. Meestal meteen naar bed. Toen Lucas nog heel jong was legde ik hem er meestal rond zeven uur in en haalde ik hem er rond elf uur uit voor zijn laatste fles en nu hij die niet meer nodig heeft slaapt hij tussen zeven en acht.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dit eigenlijk. Moest er zelf ook niet aan denken, mijn kleine guppie in haar eentje boven in bed. Mijn man dacht daar wel wat anders over, maar uiteindelijk kon ook hij dit niet.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tot het moment de laatste fles eraf ging ging ie gelijk met ons naar bed, 22.30 uur. Toen die fles eraf ging, was met 4 maanden, ging ie na de fles van 19.30 naar bed.

Er is geen regel voor, doen waar jij en je kindje behoefte aan hebben...

6. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel eerlijk lag Juna de eerste paar maanden de hele avond op mijn borst te slapen totdat ik zelf naar bed ging

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Tot 8 weken ging onze dochter tegelijk met ons na de 23 uur voeding op bed. Maar rond die tijd kregen we haar met veel moeite wakker en dronk ze en beetje en sliep gelijk. Vanaf toen besloten haar gelijk na 19 uur voeding op bed te doen en na een week sliep te klokje rond. Heelijk!

8. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    hier ging hij in het begin ook tegelijk met ons naar bed maar merkte op een gegeven moment dat hij vanaf 8 uur in zijn diepe slaap lag en soms dan heel onrustig was. toen een keer uitgeprobeerd hem om 8 uur op bed te leggen en hij sliep toen gelijk tot wij hem wakker maakte voor de laatste fles. dus vanaf toen gaat hij dus rond 8 uur naar bed.

9. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Hier ligt Gideon in de praktijk ook al gauw een hele avond in mijn armen, ben bang dat hij misschien daardoor niet graag alleen in bedje ligt. Ik geloof dat je een baby niet genoeg kan verwennen, hij moet nog zo wennen aan het leven buiten de buik! Cb raadde me aan om hem in bed te leggen en gewoon te laten huilen maar dat ga ik dus echt nog niet doen, dat komt misschien over een paar maanden.
    Ik moet hem wel meestal voor de laatste voeding wakker maken (12 uur), misschien dat ik ook maar een keer die ga overslaan en kijk hoe lang hij doorslaapt. 's nachts slaapt hij max. 5u door, m'n borsten staan dan wel op springen!

10. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier heeft de kleine vanaf dag 2 in zijn eigen ledikantje geslapen, hij heeft hier geen moment moeilijk over gedaan dus zijn we dat ook zo blijven doen. Als hij wel eens huilt dan troost ik hem op de arm en ga ik lopen met 'm(ik wacht eerst wel 10minuten af als hij begint te jengelen want vaak wordt hij tussen de slaapjes 10minuten wakker en dan jengelt hij zich weer in slaap. op die momenten laat ik hem liggen omdat het anders alleen maar van kwaad naar erger gaat als ik hem voor alles eruit pak en ze moeten zichzelf ook leren in slaap te krijgen. als hij langer jengelt pak ik hem bij me), maar 95% van de tijd slaapt meneer gewoon in zijn bedje tot de volgende voeding :) Heel veel ouders kunnen die niet, maar het geeft ons ook wel een bepaald soort rust en de kleine slaapt goed in het bedje dus dan blijven we dat lekker doen. Hebben een beeldbabyfoon bij de hand dus we kunnen ten alle tijde even kijken tussendoor :)

11. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij hadden Robin in het begin ook steeds beneden, maar zijn m toch naar bed gaan brengen. Hij vond het veel te gezellig beneden en deed er alles aan om wakker te blijven. We zagen hem gewoon vechten tegen de slaap.

Als ie wakker wordt krijgt ie zijn flesje, dan even boeren, even knuffelen en na ca. 40 minuten gaat ie naar boven. Ik geef hem een schone luier en speel dan nog even met hem. Na ca. 50 min ligt ie dan weer in zijn bedje. Hij gaat dan niet meteen slapen hoor. Hij babbelt nog even wat en ligt een beetje te draaien, maar op een gegeven moment geeft ie zich dan toch over en valt ie in slaap.

Dat heeft ons een week gekost. De eerste keren bleef hij huilen. We hebben dit gewoon consequent volgehouden, ook met het oog op dat ik binnenkort weer moet gaan werken en hij door te weinig slapen ook chagarijnig werd.

Sinds afgelopen maandagnacht slaapt ie ook 's nachts in zijn eigen bedje. Hij heeft vanaf geboorte in een wiegje bij ons gelegen en sinds 1,5 week overdag naar zijn eigen bedje in zijn eigen kamer en nu dus ook 's nachts.

Voordeel voor ons is dat je je handen ook wat meer vrij hebt. Daarvoor zat ik continu met hem op mijn arm (en hij maar kraaien en lachen ;))

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier vanaf het begin dat we thuis waren. Alleen na een paar weken 1,5 week lang veel bij ons gezeten ivm krampjes en uren huilen :$:) Ze heeft hier nog nooit in de box of kinderwagen geslapen.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal.

De kleine man heeft 2,5 week in het ziekenhuis gelegen.
    Toen hij thuis kwam gelijk zn eigen ledikantje in.
    Na iedere voeding gelijk naar bed. Dat was voor hem veel rustiger.
    Nooit echt in de box laten slapen. Lag daar alleen als ie echt wakker was.
    Sliep ook niet bij ons op de kamer maar gewoon in zn eigen kamer.
    Ik zou zelf anders echt geen ook dicht doen en met elk kreuntje en steuntje wakker zijn.

14. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Vanaf 2,5 maand breng ik haar na de laatste fles naar bed, rond 8 uur savonds, en sinds twee weken ben ik ook begonnen met haar naar bed te brengen na het middagflesje van 12 uur :)

tot die tijd lag ze lekker in de box te slapen, en ging ze tegelijk met ons en haar nachtflesje naar boven.

De dutjes die ze tussen de nacht en de middag slaap doet, doet ze gewoon in de box. Dat zijn echt slaapjes van een half uur / 3 kwartier, en ik blijf niet bezig met in en uit bed... ;) Mn vriend heeft nachtploeg, dus die ligt nu ook te slapen op die kamer, hij zou dr gek van worden hahaha

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Na de geboorte van Fay kon ik niet zelfstandig omhoog komen tot zit in mijn eigen bed. Dus kon ik niet zelf mijn bed uitkomen. (buikspieren deden het niet zoals normaal na de keizersnede.) Daarom heb ik 2 weken beneden in het kraambed geslapen. Fay sliep heerlijk in de kinderwagenbak in de box.
    Fay heeft de eerste 6 weken borstvoeing gehad en clusterde veel 's avonds. Die tijd heb ik haar heerlijk bij me gehouden en sliep ze overdag in de kinderwagen en als ik naar boven naar bed ging sliep ze in een co-sleeper.

Toen Fay 4 maanden was kreeg ik een nierbekken ontsteking. Ik had zoveel pijn dat ik behoorlijk wat pijnstillig ging slikken. Daardoor vond ik het niet meer veilig dat ze naast me lag in de co-sleeper. En is ze verhuist naar haar eigen bedje op haar eigen kamertje.
    Dat ging zo goed dat ze daar nu alle slaapjes doet.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben de kinderen de eerste 12 weken in een wiegje beneden gelegen tot wij op bed gingen daarna gingen ze tegen 8 uur naar boven.

Met deze baby doen we dat weer zo

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

De avonden zijn hier nog steeds wat wisselend en dus slaapt Caitlyn nog steeds in de kinderwagenbak bij ons beneden, tot wij op bed gaan zelf.
    Lekker doen wat past bij jou en je kindje, daar is geen goed of fout in, als je kindje het er goed op doet :)

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier ook beide kindjes vanaf dag 1 in het eigen ledikantje en ze slapen daar heerlijk in, nooit een probleem geweest! :)
    Mijn zoontje wilde zelfs pertinent niet bij iemand op schoot of de arm slapen want hij ging daar van kronkelen en uiteindelijk huilen.
    Als je hem dan in zijn bed legde was 'ie meteen vertrokken!

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Dit topic komt als geroepen... Ik zat me de laatste dagen erover op te vreten! Hier een kleine die ik een week geleden overdag wat meer wilde laten slapen, dus waar er inmiddels een heus ritme/routine is ontstaan. Op de wijze zoals ze overdag sliep, sliep ze ook twee avonden in de vooravond, maar de laatste dagen al niet meer. Ja, misschien een uurtje a 1,5 en dan wil ze er toch echt weer bij...
    Dus tot die laatste voeding slapen gaat hier nog niet en daar was/ben ik best een beetje onzeker over... Maar ik lees eigenlijk overal dat het in de meeste gezinnen met jonge kindjes zo gaat.
    Als ze er dan bij is, slaapt ze meestal wel op mijn borst nog dik een uur... dus 'rust' zat.

Ze slaapt in een wiegje naast mijn bed. Vanaf een week of 4 sliep ze niet meer 'hele' dagen en was veel wakker... te veel overdag en in de vooravond alleen bij ons. 's Nachts gaat al vanaf de geboorte goed... Zo'n 6 tot 7,5 uur per nacht. Niet verkeerd.
    En overdag gaat nu dus ook goed... met name de ochtend. Maar voor de avond heb ik het lekker even opgegeven... we genieten er ook maar van.
    Tussen 22:30 en 23:30 de borst en dan de nacht in. Vanaf dat moment gaat ze sowieso haar wiegje in.

Toevallig, omdat we allemaal ziek zijn hier, een nachtje geoefend in het ledikant op de babykamer. Ze werd tegen drie uur wakker en heb haar toen lekker bij me in het grote bed genomen ( vriend lag op de bank te pruttelen ). En toen heerlijk 8 uur 'doorgeslapen'... tot mijn borsten het echt niet meer hielden ;).

20. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Met andere woorden: doen wat goed voelt! Hier heeft forceren echt geen zin en ik word er zelf alleen maar erg onrustig en onzeker van. Dus na het proberen op bedje mag ze lekker bij een van ons zitten tot wij tegen half 11 er zelf de brui aan geven.

Het zal vanzelf anders gaan!

Deel Deze Pagina